Ylinopeussakot - ja niistä valittaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mr. T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Esimerkkinä voisin kertoa kaverista joka ajoi 40kmh alueella 81kmh tutkaan, korttia ei otettu pois, vain päiväsakot. Tuo tapaus on varmaankin tosin yksi harvoista jossa korttia ei ole otettu pois, mutta noinkin hyvin (kuskin kannalta) voi käydä.

on ajettu myöskin 40 alueella 89 tutkaan.. :down: yöllä ja hiljainen tie lapissa.. sanallisesti nuhdeltiin ja käskettiin ajamaan loppumatka hiljempaa.. eli se on täysin tapauskohtaista missä lähtee kortti missä ei!!
ps. ajaja en ollut minä..istuin vieressä..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
on ajettu myöskin 40 alueella 89 tutkaan.. :down: yöllä ja hiljainen tie lapissa.. sanallisesti nuhdeltiin ja käskettiin ajamaan loppumatka hiljempaa.. eli se on täysin tapauskohtaista missä lähtee kortti missä ei!!

Tämä on varmasti mahdollista jos paikka on täysin autio ja näkyvyys hyvä.

Teoriassa myös jollain motarin tietyöalueella jossa tilapäinen rajoitus 30kmh voisi paahtaa vaikka 100kmh ilman varsinaisia sanktioita yöaikaan jos vastassa on riittävän lupsakka tinatähti. Taajama-alueella sanktioilta ei kyllä voi välttyä, etenkin jos kustom HRää käsittelee nopeusvalvonnalle omistautunut LPn kenttäsika.
 
Zone-sarja -42%
Tuo 30km/h ylitys juttu oli viime vuonna ihan uutsissa, jos herrat semmosia seuraa. Ennen sitä se oli harkinnan mukaan tai jostain 40km/h ylityksistä. Ja tiedän itsekkin tapauksen, kun herra ajoi mopolla 50 rajotuksella 78 tutkaan ja ajoi karkuun. Tapauksesta olis voitu viedä kortti vaikka kolmeksi kuukaudeksi muttei viety päiväksikään, vaikka juttu meni oikeuteen.
 
Joo tapauskohtasestihan toi menee, noi on jotain bullshittiä, että "automaattisesti lähtee pois". Tiedän tapauksen, missä yöllä ajettiin 40km/h alueella aika ronskia ylinopeutta (taksi) ja poliisi oli ilmoittanut pienen keskustelun jälkeen, että jos asiakas olis ollu kyydissä niin kortti olis lähteny heti pois.
 
Nopeusrajoitus alkaa sen rajoitusmerkin kohdalta eikä puoli kilometriä sen jälkeen, ja luulisin että sille rajoituksen laskemiselle on olemassa joku syy. Mielipiteitä on moneen lähtöön, mutta laki on laki, ja se että kaikki noudattavat sitä joskus hölmöltäkin tuntuvaa lakia on turvallisempaa kuin se että kaikki tötöilisivät liikenteessä juuri siten miltä heistä itsestään sinä päivänä tuntuu olevan fiksua tai tarpeellista. 90% meistä on kuitenkin keskimääräistä parempia kuljettajia...

Jos tämä on periaate, niin mites dogin mielestä tulee toimia Turunväylällä Espoosta Stadiin päin ajettaessa. Oikeanpuoleisella kaistalla on 80 km/h rajoitus ja vasemmanpuoleisella sekä keskimmäisellä 100 km/h. Pitääkö pudottaa vauhti siinä satasen kaistalla kasikybään ennen kuin vaihtaa kaistaa? Ts. laittaa vilkku päälle, jarruttaa 80:ään, ja sitten vasta vaihtaa kaistaa? Muutenhan rikkoo lakia? Ja älä sano, että ajattele maalaisjärjellä, koska "Nopeusrajoitus alkaa sen rajoitusmerkin kohdalta eikä puoli kilometriä sen jälkeen".
 
Tuo 30km/h ylitys juttu oli viime vuonna ihan uutsissa, jos herrat semmosia seuraa. Ennen sitä se oli harkinnan mukaan tai jostain 40km/h ylityksistä.

Valitan, mutta joudun edelleen toteamaan BLAABLAA. Ja kyllä, seuraan mm. uutisia.
 
Jos tämä on periaate, niin mites dogin mielestä tulee toimia Turunväylällä Espoosta Stadiin päin ajettaessa. Oikeanpuoleisella kaistalla on 80 km/h rajoitus ja vasemmanpuoleisella sekä keskimmäisellä 100 km/h.
Heität vilkun päälle ja nostat jalan kaasulta. Hetken päästä (kyllä, se vilkku kannattaa laittaa päälle ennen kaistanvaihtoa eikä samanaikaisesti kun ohjauspyörä kääntyy) vaihdat kaistaa tarkistettuasi sitä ennen että se viereinen kaista tosiaan on tyhjä. En usko että vauhdin laskeminen 100 -> 80 edellyttäisi jarruun koskemista tai ilman sen käyttöä minuuttien odottelua. Sillä mikä on mielipiteeni ei ole **skankaan väliä niin kauan kun tieliikennelaki on niin yksiselitteinen kuin mitä se on.
 
Kortin hyllyttäminen ylinopeudesta (nollatoleranssilla tietenkin) olisikin ihan hyvä idea. Tajuaisivat ihmiset ehkä jossain vaiheessa että suurin sallittu ei tarkoita samaa kuin suositusnopeus.

Muuten kun sakoista valittamisesta puhutaan (joskin vähän eri tavalla valittamisesta), niin Suomessa on melko yleistä valittaa liian suurista sakoista Suomen hienon järjestelmän vuoksi. Minusta on hyvä että ihmiset saavat kunnon rapsut tiellä törttöilystä, sillä se on jo kuolemantuottamuksen yritys.
 
Tuo 30km/h ylitys juttu oli viime vuonna ihan uutsissa, jos herrat semmosia seuraa.
Ei toi mikään käytäntö kyllä ole. Ajoin pari kk 34km/h yli 100:n alueella ja saatto hieman avittaa että kyseessä oli ohitus, mutta poliisisetä sano heti kun Mondeon takapenkille istuin että "oli aika paljon vauhtia, mutta ei tuosta kortti vielä lähde".

Yli 40km/h ylityksistä on tutut ja tuttujen tutut saanu käytännössä aina korttinsa hyllylle. Varmasti on tosin tapauksia missä on hyvissä olosuhteissa ajettu tietyömiehiltä viikonlopun ajaksi jääneiden nopeusrajoituskylttien vaikutusalueella enemmänkin ylitystä ja saatu anteeksi sen verran ettei kortti lähde.

KKHS, nollatoleranssista tuskin seuraisi mitään kovinkaan erikoista turvallisuutta edistävää mm. ohitukset olisivat vaarallisempia (usein joutuu ajamaan hetkellistä ylinopeutta) ja jos sä nyt aiot kommentoida, että ei sillä ohittamisella kuitenkaan voita kuin muutaman sekunnin että vaan idiootit ohittelee, niin mä sanon, että sillä ehkäistään vaarallisia jonoja ja kun sä ihmettelet kuitenkin että miks ne jonot on vaarallisia niin mä sanon heti, että peräänajojen ja ketjukolareiden riski kasvaa niin sä höpötät turvaväleistä niin mä sanon, että ihmiset on tyhmiä, ei ne osaa pitää niitä kuitenkaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se olis hyvä :) ja en ihan heti keksi miksei se sitten toimis. Kannatetaan siis. :thumbs:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom