[Yle TV2] Kakola

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vai oisko se fiksumpaa yrittää saada nämä nuoret kundit työelämään ja elämään niinkuin muutkin ihmiset. Se on vielä tossa iässä ihan mahdollista. Sen sijaan, että se rötöstely jatkuu ja aiheuttaa yhteiskunnalle paljon harmia.
Jokainen varmaan tajuaa mikä on väärin, mutta se on silti selvää että toisissa piireissä harrastellaan näitä rötöksiä ja yleensä siihen ton ikäsenä auttaa se huostaanotto ja väliin tulo jotta saadaan nämä kundit pois niistä porukoista.

Olis varmaan fiksua joo. Mun mielestä olisi myös fiksua antaa jonkinlaista rangaistusta mokailuista päänsilittelyn sijaan. Meillä vaan on vähän erilainen maailmankatsomus, mun mielestä kaikki tommoset pässit vois sulkea linnaan. Jokainen tekee elämässä omat valintansa, nuo jätkät on selkeästi olleet tyhmiä ja tehneet väärät valinnat. Harmi vaan, että mun ratkaisut ei olisi ihan laillisia. Mut eiköhän tää riitä tästä aiheesta.

Olis varmaan fiksua joo. Mun mielestä olisi myös fiksua antaa jonkinlaista rangaistusta mokailuista päänsilittelyn sijaan. Meillä vaan on vähän erilainen maailmankatsomus, mun mielestä kaikki tommoset pässit vois sulkea linnaan. Jokainen tekee elämässä omat valintansa, nuo jätkät on selkeästi olleet tyhmiä ja tehneet väärät valinnat. Harmi vaan, että mun ratkaisut ei olisi ihan laillisia. Mut eiköhän tää riitä tästä aiheesta.

Eiköhän se riitä, se on hyvä että sä olet aina ollut täysin kaidalla polulla ja näytät esimerkkiä. Hairahtaneet tulee laittaa vankilaan tai ainaki kokonaan pois silmistä ja aiheuttamasta häiriötä. :) Vapauden menettäminen ei muuten ole mikään kovin lievä rangaistus.

Eiköhän se riitä, se on hyvä että sä olet aina ollut täysin kaidalla polulla ja näytät esimerkkiä. Hairahtaneet tulee laittaa vankilaan tai ainaki kokonaan pois silmistä ja aiheuttamasta häiriötä. :) Vapauden menettäminen ei muuten ole mikään kovin lievä rangaistus.

Selkeästi parempi vaihtoehto onkin päästää hairahtuneet aina kuukauden jälkeen vapaaksi tai suoraan ehdonalaiseen, niin ehtivät elämänsä aikana tehdä noin sata eri rikosta, joista viimeiset sitten ties mitä väkivaltarikoksia. Kiva juttu kun aina rikollisista huolehditaan, mutta voisi sitä yhteiskuntaa niiltä suojellakin.

Selkeästi parempi vaihtoehto onkin päästää hairahtuneet aina kuukauden jälkeen vapaaksi tai suoraan ehdonalaiseen, niin ehtivät elämänsä aikana tehdä noin sata eri rikosta, joista viimeiset sitten ties mitä väkivaltarikoksia. Kiva juttu kun aina rikollisista huolehditaan, mutta voisi sitä yhteiskuntaa niiltä suojellakin.

sulla on joku hyvä rakentava ehdotus tähän mikä olisi parempi vaihtoehtoi kuin yrittää sopeuttaa näitä rikollisia yhteiskuntaan??

E. Mistä toi kuukauden välin juttu nyt syntyy???

Mun rakentava ehdotukseni on laittaa tuomioita kovemmaksi varsinkin sitä mukaa kun rikoksia uusitaan. Maksaa varmasti paljon enemmän, mutta toivon mukaan muu yhteiskunta olisi silloin rikolliselta turvassa.

Sen lisäksi kovemmat rangaistukset vastaavat enemmän uhreiksi joutuneiden ihmisten ja viattomien oikeustajua, jolloin ovat valmiina maksamaan enemmän.

E. Mistä toi kuukauden välin juttu nyt syntyy???

Siitä, että ihmiset saavat esim. väkivaltarikoksista naurettavan lyhyitä tuomioita, joita eivät yleensä kokonaan edes istu.

Mun rakentava ehdotukseni on laittaa tuomioita kovemmaksi varsinkin sitä mukaa kun rikoksia uusitaan. Maksaa varmasti paljon enemmän, mutta toivon mukaan muu yhteiskunta olisi silloin rikolliselta turvassa.

Sen lisäksi kovemmat rangaistukset vastaavat enemmän uhreiksi joutuneiden ihmisten ja viattomien oikeustajua, jolloin ovat valmiina maksamaan enemmän.
Tavallaanhan se kovenee kun ei pääse enää "kaks ykkösellä" eli puolikkaalla kun ei ole ensimmäinen tuomio kyseessä. OOn ihan samaa mieltä et joidenkin rikosten kohdalla olisi syytä koventaa rangaistusta. Sitä nyt lähinnä painotin, että miten se vankeus käytetään. Varmaan tarkoituksen mukaisinta olisi yrittää edes sopeuttaa näitä venkuloita yhteiskuntaan, jotta rikoksen uusioita ei tulisi niin paljon.

Etenki noiden nuorten kohdalla kun asiaan voisi vielä puuttua.

HP sanoi:
Aikamoista perseilyä oli eka jakso.
Katsoin juuri tuon ekan jakson ja odotin jotain että olisi laitettu poikia edes vähän kuriin, mutta meno olikin kuin päiväkodissa. Nämä räkänokat ja tulevat yheiskunnan elätit käyttäytyivät kuin äo olisi kengännumeroa pienempi ja palkinnoksi saivat vähän päänsilitystä ja täti kävi sanomassa että: "soosoo, olkaas nyt". Kunnolla remmiä noille jätkille pitäisi heti antaa ja tuo kusitestistä kieltäytynyt olisi pitänyt heti täräyttää eristysselliin. Oppisivat ehkä vähän enemmän. Nyt pitävät vankilaa leppoisena lomakotina ja voilá rikollisen elämä näyttää taas vähän paremmalta vaihtoehdolta.

Ja tuo aika 9 päivää on ihan tajuttoman lyhyt aika. Ei tuollaisessa mitään opi. Mä voisin olla vaikka vaatekaapissani 9 päivää, jos siitä jotain hyötyisin.

Katsoin juuri tuon ekan jakson ja odotin jotain että olisi laitettu poikia edes vähän kuriin, mutta meno olikin kuin päiväkodissa. Nämä räkänokat ja tulevat yheiskunnan elätit käyttäytyivät kuin äo olisi kengännumeroa pienempi ja palkinnoksi saivat vähän päänsilitystä ja täti kävi sanomassa että: "soosoo, olkaas nyt". Kunnolla remmiä noille jätkille pitäisi heti antaa ja tuo kusitestistä kieltäytynyt olisi pitänyt heti täräyttää eristysselliin. Oppisivat ehkä vähän enemmän. Nyt pitävät vankilaa leppoisena lomakotina ja voilá rikollisen elämä näyttää taas vähän paremmalta vaihtoehdolta.

Ja tuo aika 9 päivää on ihan tajuttoman lyhyt aika. Ei tuollaisessa mitään opi. Mä voisin olla vaikka vaatekaapissani 9 päivää, jos siitä jotain hyötyisin.

täydellisesti samaa mieltä. vittu että vitutti ne kakarat ja niiden itkeminen, vielä enemmän ehkä vitutti se että niitä kohdeltiin samalla tavalla kun ala-asteelaisia -.- "älkääs nyt leikkikö niillä"

Oli kyllä aika kepeää suhtautumista noilta vartijoilta ja muulta henkilöstöltä. Ja vielä hyvänyöntoivotukset päälle - voi luoja... :rolleyes:

Voi vittu että tekis mieli vedellä lättyyn tuota peteä ja sitten tuota toista ad/hd -tapausta (pauli?), jumalauta mitä ääliöitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Ongelmahan tuossa konseptissa on se että ovat siellä omasta vapaasta tahdostaan ja eivät vartijat tietenkään saa kuria pitää.

Mielenkiintoinen sarja sinänsä, joskin tuskin siitä mitään hyötyä on pojille tai kellekään muullekaan. Propsit kuitenkin vartijalle, kun ojensi sitä kaljupäistä häirikköä. Huomasi heti, että vartija ei kuullut ensi kertaa uhoamista ja ei sitten jäänyt sormi suussa pelleilyä katselemaan. Vaikuttavuuden takia olisi ollut syytä laittaa poika vielä rundiin siihen saakka, kun laskettiin kokonaan talosta ulos.

En kyllä ymmärrä miten nää nuoret tuntuu olevan jotenki jopa ylpeitä kun kertoo niistä jutuista mitä on tehny. "Joo varastettiin tossa auto ja vedettiin reiluu ylinopeutta poliisei hanee kellää ei ollu turvavyötä" jne. Saa vähän vajukki olla jos tommosella ylpeilee.
Vähän kyllä tuntuu et nää on vähän rauhottunu niistä kahesta ekasta jaksosta, ehkä alkanu jopa kelailemaan että ne ovat olleet aika idiootteja. Varsinkin nyt kun on noita entisiä vankeja tuolla.
Edelleen oon kyllä sitä mieltä, että toi 9 päivää on aivan liian lyhyt että noi mitään oikeeta muutosta sais aikaan. 9 viikkoa vois olla parempi.

ihme nössöilyä koko sarja. jos pojat haluaa leikkiä rikollista niin vois se vankila ainakin olla vähän realistisempi paikka sitten... toki oikeasti rikollisen elämän olis paljon kovempaa kuin tuollainen ''vankila''. eikati 15-vuotiaita voi kovemmalle laittaakaan, mut hei oikeasti... jos kavereista meinaa tulla oikeita rikollisia niin tuollainen hyysääminen on pientä siihen verrattuna.

mut ehdotukseni uhkaa olla vähän mahdoton jo pelkästä lainsäädännöstä johtuen... :rolleyes:

Lyömällä lapsi paranee?
Ei kai tuon ohjelman tarkoitus ollut varsinaisesti noita nuoria kovistella vaan antaa uusi ja ehkä parempi suunta elämälle. Ja taisihan ainakin osa ottaa vähän opikseenkin ja ajatella asioita uudella tavalla..

Itte lukasin ton yhen mentorin "Kure" kirjan, mitä tossa kakolassa ohjelmassaki vähä mainostettii. Ekoja jaksoja kattoessa meni kans hermot niihi kakaroihin, mutta varsinki ton kirjan ku luki nii oppi niitä ehkä vähä ymmärtämään (eihän se kirja tietty mikään pyhä raamattu ole). Täällä mainittu, että tyypit on ITE tehny väärät valinnat ja niistä pitäs kärsiä. Noin mun mielestä onkin osittain. Noiden kakola lapsien vanhempien taustoja ei hirveesti käyty läpi, kerrottiin vaan onko nähny niitä jne...Jos esim. 7-10 vuotias lapsi joutuu illalla hakemaan äidin lähi pubista, että se tekis ruokaa ja laittais nukkumaan ja ihan pennusta asti nähny alkoholismia ja perheväkivaltaa, nii ei se oo täysin sen nuoren vika, että siellä kotona ei kello 18.00 jälkeen lueta sitä aapista. Ja lapsiahan ei aina tajua, että edellä mainittu toiminta on jotenki väärää ja pahimmassa tapauksessa ottaa siitä mallia, ja toinen että jos tajuaa, niin ei uskalla kertoa.. muuten saattais isän nyrkki heilua.

Edellä joku taisi mainita, että pojat ylpeili rikollisilla teoillaan. Jokanen haluaa olla varmasti jossain hyvä ja tuntea olevansa hyvä. Toinen on ylpee siitä, että pärjää koulussa ja toinen siitä että on (tai ainakin luulee) kylän kovin jätkä, jälkimmäinen tietty täysin kieroutunu ylpeyden aihe, mutta pakko jostain hakea niitä "onnistumisen tunteita". Niiden mentoreiden lähtö kakolasta pisti ne pojat ihan palasiksi, vaikka ne oli vaan muutaman päivän niitten kans. Pisti vaan miettii, että ne pojat sai niistä mentoreista jotain helvetin olennaista, mitä ei oo aikasemmin siviilissä saanu.

En mitenkään hyväksy poikien tekoja/käyttäytymistä, mutta varsinkin sen kirjan lukemisen jälkeen, niitä voi yrittää ymmärtää paremmin.

En mitenkään hyväksy poikien tekoja/käyttäytymistä, mutta varsinkin sen kirjan lukemisen jälkeen, niitä voi yrittää ymmärtää paremmin.

Näimpä. Ei ymmärtäminen tarkoita hyväksymistä, mutta itse ainakin arvostan sitä, että pyritään näkemään myös ne syyt sen käytöksen taustalla. Mustavalkoinen ajattelutapa tämmösissä jutuissa on mun mielestä aika junttimaista. Kukaan tuskin syntyy/haluaa rikolliseksi, mutta valitettavasti kaikilla ei oo ihan niin hyvät lähtökohdat elämään. Etenkin ne perheolosuhteet on aika isossa roolissa kun puhutaan lapsista/nuorista ja vaikuttaa ihan hemmetisti siihen minkälaiseksi ihmiseksi sä 'kasvat' ja miten hyvin sä osaat tehdä niitä oikeita ratkaisuja sekä tietty se, että miten paljon sä saat tukea/ohjausta niihin sun valintoihin. En voi käsittää miten joku voi ajatella niin, että jos yhden virheen teet niin that's it. Etenkin kun kyseessä on vielä nuoret ihmiset. Huhhuh. Oikeen vihastuttaa.

Sarjan idea oli hyvä, mutta aika ehkä kuitenkin hieman liian lyhyt mihinkään pysyviin muutoksiin. Toivottavasti kuitenkin nuorilla heräsi ajatuksia ja halua muuttaa tulevaisuutensa suuntaa. Ja toivottavasti saavat tukea siihen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom