ylätaljasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja midor
  • Aloitettu Aloitettu
tuli tossa luettua aika kasa selkä reenistä, mutta jäi kaivelemaan että kaikki näyttää vetävän ylätaljan kohti rintaa? ite oon aina vetäny niskan taakse. eri lihaksiin varmaan ottaa, mutta kumpi parempi selän kannalta ja mihin kohtaan nää kummakki ottaa??

Voi olla toi niskantaakseveto olkapäiden kannalta huonompi vaihtoehto, mutta jos ei tunnu kipuja niin en nää syytä miks ei sitäkin vois tehdä. Minä saan ainakin paremman tuntuman kun vedän eteen.

Ja te jotka teette ylätaljan eteen: Kuinka suurella heijauksella teette sen? itse heijaan itseni hyvin "alas", siten että kädet ovat n. 70-90 asteen( kulmassa ylävartaloon nähden... ja siis toiston jälkeen tullaan lähes normaaliin lähtö/istuma asentoon, ja siitä sitten taas heijauksella alas, ja lavat yhteen...

Kuinkas muilla?

Vedetäänkö ylätalja eteen oikeaoppisesti myötä vai vastaotteella? Mulla ottaa joskus olkapäihin eteenvetäessäkin myötäotteella. Vastaotteella sen sijaan tuntuu hyvältä.

Ottaako liike samoihin lihaksiin riippumatta siitä tehdäänkö se leveällä tangolla vai sillä A:n mallisella raudalla, jota käytetään yleensä alataljassa?

tukikohta1 sanoi:
Vedetäänkö ylätalja eteen oikeaoppisesti myötä vai vastaotteella? Mulla ottaa joskus olkapäihin eteenvetäessäkin myötäotteella. Vastaotteella sen sijaan tuntuu hyvältä.

Sitä voi vetää miten tykkää, itse pidän myöotteella tekemisesta. Vastaote ottaa minulla ihan liikaa hauiksiin.

Ottaako liike samoihin lihaksiin riippumatta siitä tehdäänkö se leveällä tangolla vai sillä A:n mallisella raudalla, jota käytetään yleensä alataljassa?

Se ottaa erilailla. Leveällä ottaa enemmän trapseihin ja alataljan kapealla ottaa enemmä latseihin.

tikkuniska sanoi:
Ihan pieni taaksepäinnojaus, että saa lavat helpommin vedetyä yhteen.

Sama täällä, ei mitään suurempia heijauksia. Ehkä parilla viimeisellä toistolla voi vähän cheattia käyttää kuten missä muussa tahansa liikkeessä.

Itse taas teen vaan suhtkoht leveällä vastaotteella (=leuanveto ote) ja sit lapiokahvalla tjsp joka on just passelin leveä minulle ja lapiolla oikeestaan vaan latsit tekee työtä.

Back
Ylös Bottom