Tuli luettua ketju läpi ja mietittyä, että onpas tutun kuuloisia vaivoja. Mulla on alakropan epätasapainoa korjattu fyssarin ohjeiden mukaan, ongelmana oli ainakin kireää sivukalvoa, gluteus mediuksen aktivoituminen huonosti sekä vastus mediusten heikkous suhteessa lateraliksiin, ja näissä on tullut paljon edistystä. Edelleen silti esim.. kyykyssä vasen tahtoisi viedä, ja vaatii kyllä keskittymistä että saa myös oikean aktivoitua.
Tässä syksyn mittaan on sitten vaivannut nimenomaan oikea lavan ja olkapään seutu, minkä tulkitsin johtuvan liiasta koneella olosta ja hiirikäden aiheuttamista ongelmista. Tuo on heijastunut erityisesti penkkaamiseen, jossa oikea käsi lähti jossain vaiheessa liitelemään ihan omille teilleen ja oikeasta myös loppui voimat paljon ennen vasuria. Kävin hierottamassa kädet ja rinnan auki, mutta lapaluun alle jäi kinnaus, jota olen koittanut aukoa esim. pikkipallolla. Tuo onkin auttanut ja välillä oli jo kivutonta (tosin oikea edelleen vasuria heikompi, vaikka olen oikeakätinen). Nyt tuo juilinta palasi, kun pitkästä aikaa tein etukyykkyä. Olenko ihan hakoteillä, jos arvaan, että subscapularis siellä vihoittelee? Mitähän tuolle kannattaisi koittaa huolloksi ja vahvistamiseksi? Kumpparilla teen rotator cuffia lämmittäviä liikkeitä joka yläkroppatreenin alkuun jo nyt, mutta mikä olisi tuolle hyvä täsmäliike? Entä venytys? Mitä muuta kannattais huomoida? Joo, hiirikättä varmaan kannattais koittaa vaihtaa, mutta se on vaan niin hiton hankalaa... Koitan myös muistaa puristella tuollaista "stressilelua", kun oikeassa tuntuu myös grippi olevan paljon vasenta heikompi.