Yläkroppa 2xviikossa läpi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja patti
  • Aloitettu Aloitettu
Eli nyt on lukio ohi ja luppoaikaa on riittävästi bodailuun. Ja olen ajatellut että voisikohan yläkropan treenata 2x viikossa kun jalat ei palaudu kovin helpolla,mutta muut lihakset palautuvat todella hyvin.Ruokavalioon ajattelin tosissani panostaa.Nyt ollaan menty tälläisellä treenillä 1.rinta,selkä 2.lepo 3.jalat 4.lepo 5.kädet 6.lepo 7.lepo ja koko paska uusiks.Treeni kestää n. 1.5h
Niin tuleeko paremmin kehitystä jos vetää ensimmäiset 3 päivää putkeen sitten lepo ja sitten seuraavat 2päivää 1 ja 5 ohelman mukaan. Jos kolmisen kuukautta ennen inttiä tätä tyyliä vetäs. Onko tässä ylikuntoon itsensä treenaamisen riski kuinka suuri? Treenitausta noin 3vuotta.

Tuo jako on huono joka sulla on ollut, heti jakaisin kädet niin että haba/ojentaja selän kanssa ja toinen rinnan. Etsi tuolta semmonen aihe kuin " Fiksu 4-jakoinen". Siinä tulee kahdesti viikossa yläkroppaa

Valitettavasti tämä on sellainen harrastus ettei siihen voi oikein panostaa määrällä, ruokailusta on yleensä hyvä aloittaa se panostaminen

Ennen oli tuo sinun sanoma jako,mutta ojentajaliikkeille ei saanut tuntumaa kun rintaliikkeet söivät suurimman osan ja näin ollen kädet oli hapoilla. Miten sitten muka määrällä ei voi panostaa,tiedetään että lihas kasvaa levossa,mutta kumminkin kun se lepo tulisi jalkapäivänä yläkropalle. Tuota että miten elimistö suhtautuu tähän nyt enemmänkin kyselisin ylikunnon kannalta jne.Tuon treeniohjelman jako sopii minulle parhaiten.

Onhan nuit jakoja vaikka mitä.
3-jakonen:
rinta/hauis/olkapäät
jalat
selkä/ojentaja
4-jakonen:
rinta/hauis
jalat
ojentaja/olkapäät
selkä

Eikö noissa tuu yläkroppa 2x?Hauberille leuanvetoa vasta otteella ja ojentaja päivänä dippiä/kapeeta penaa pääliikkeinä niin tulee epäsuoraa rökitystä.

^Juuri noin. Jos treeni ei tunnu missään, on treenattu liian löysästi.

Ihan perus 2-jakosta lähtisin ite tekee esim. Yläkroppa-Alakroppa jaolla, alkuviikosta lyhkäset sarjat ja isot liikkeet (kyykky,penkki,leuat jne..) ja loppuviikosta pumppailevaa reeniä pidemmillä toistoilla ja vähän erilaisilla liikkeillä kuten jalkaprässi,viparit maaten,alatalja jne... Treenipäivät vaikka Ma,Ti,To,Pe

Kyllä tuo treeni tuntuu siltä että kuolema tulee viimisellä toistolla,mutta seuraavan päivän illlasta jo on tunne että nyt liikkuis malmit taas kevyesti. Kukaan ei ole edelleenkään vastannut siihen mitä olen kysynyt eli:kuinka suuri ylikunnon riski on jos vetää kuukauden tai pari yläkropan 2kertaa viikkoon?

riippuu vähä miten kovaa ja kuinka aiot sen tehdä?
näinkö?:
yläkroppa työntävät
yläkroppa vetävät
jalat
yläkroppa työntävät
yläkroppa vetävät.

Itse teen kerralla selkäosasto, hauis. Toisella rinta,olkapäät ja ojentajat. Molemmat kahteen kertaan viikkoon, jalat voi heittää minne itse haluaa/´hyvältä tuntuu. Joka reenille, vaikka selkäpäivälle vähintään 2pv palautumisaikaa. Tehny jo lähes vuoden ja tulosta syntyy. :rock:

Sä olet 16. Tulosta synyy vaikka olisit paskalla.

Back
Ylös Bottom