Yhteiskuntakritiikkiä

Ajattelin parantaa maailmaa - tai suomea pakkiksen kautta. En tiedä onko tällaista ketjua, mutta laittakaa tänne asioita jotka mättää maassamme.. vähän Karpolla on asiaa-tyyliin tai muuten vaan.

Ajoin tänään autolla reilun 300 kilometriä, niin saakeli että alkoi ottamaan päähän noi nopeusvalvontakamerat, kun eihän tuollaista matkaa jaksa ajaa ihan skarpisti koko ajan keskittyen.. on nimittäin aikamoista säätöä vakionopeussäätimen kanssa ja jotkut mulkvistit on laittanut noita tolppia heti sellaisiin kohtiin, missä 80km/h rajoitus muuttuu 60km/h-rajoitukseksi... siinä täytyy ottaa välillä vähän tiukempikin jarrutus, jos huomaa vasta kyltin kohdalla, että nopeusrajoitus muuttuu. Mun mielestä nämä tolpat on rahastusta ja pilaa ajamisesta hyvän fiiliksen. Ja mitä tulee siihen, että sakko tulee kai jos ajat 7km/h ylinopeutta, niin sekin on perseestä... mun mielestä pitäis rangaista vain, jos joku ajaa oikeasti kohtuuttaman kovaa, mutta tuon 7km/h voi vetää ihan vahingossa yli, jos ei koko ajan tuijota mittariin..

Ei muuta kuin valituksia kehii - tän ketjun voi sitten pistää puoluejohdoillekin, niin näin vaalien alla ehdokkaat voi hakea täältä inspiraatiota vaaliteemoihinsa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos et jaksa keskittyä tuollaista aikaa niin pysy mielummin poissa ratista kuin yrität muuttaa lakeja.

Perjantaiyönä kun tulin lapista niin räpsäytin 2 kameraan.. vähän syö miestä kanssa noi. 100 rajotukselta vaihtu 80 ja heti kamera siinä. Rajotus kun vaihtu, napautin jarrupolkimella vak.nop.säätimen pois päältä ja ajattelin että moottori hoitaa jarrutuksen. Ei kerenny.

Parempi käyttää julkisia niin ei tule sakkoja, liikenneturvallisuus paranee, ruuhkat vähenee, julkisten taso parantuu entisestään, saastuminen vähenee jne.

Mun duunia ei pysty hoitamaan ellei ajele autolla joka päivä... julkiset siis ei tule kyseeseen... ja mä väitän, että kuka tahansa ajelee keskimäärin yli 200 kilometriä päivässä ei ole koko ajan täysin keskittyneenä ajamiseen, vaan se hoidetaan selkäytimellä ja välillä ajatellaan ties mitä. En mä kolareita ole ajanut, enkä ajele vaarallisesti, mutta ärsyttää sellainen, että pitäis ajaa erityisesti numeroita keskittyneesti tarkkaillen.

Sakko vois tulla 80km/h alueella jos ajaa yli 100km/h.
100km/h alueella jos ajaa yli 125km/h ja
60km/h alueella, jos ajaa yli 75km/h.

Joo tottkai jos työssään tarttee autoa välttämättä niin se on ok.

Jossain motarilla nyt vois nopeusrajoitukset olla reilustikin korkeammat, mut esim. 60km/h alueilla harvemmin ne rajoitukset on ihan vaan kiusan takia. Pelataan varman päälle ettei ihmiset menettäis henkeänsä turhaan.

Eh, jos 100 km/h -alueella sakko tulee 125 km/h nopeudesta, alue on silloin 125 km/h. Onhan tuossa nykyäänkin suht paljon pelivaraa, joten kyllä se ihan kuskista on kiinni tuleeko se sakko vai ei. Ja aina voi ajaa hieman hitaampaa jos sakkoja pelkää.

^^ Eniten jurppiikin maantie ja motarirajoitukset pidemmillä siirtymillä.
^ Mulla välähti kamera viikko sitten kun ajoin 87km/h navigaattorin mukaan 80km/h alueella...lappu on varmaan postissa jo.

No ehkä jossain kohtaa jaksat taas keskittyä ajamiseen kun tulee tarpeeksi monta pikavoittoa.

Miksi ihmeessä laktoosittoman maidon pitää maksaa enemmän, kuin tavallinen maito!? :curs:
Miksi ihmeessä laktoosi-intolerantikkojen pitäisi maksaa enemmän, kuin toiset joilla sitä vaivaa ei ole! (Kuulun siis itsekkin laktoosi-intolerantikkoihin)

Odottelen myös innolla sitä hetkeä, kun pitkiä ihmisiä aletaan sortaa.
Pienikokoiset ihmiset saavat vaatteensa halvemmalla, koska materiaalia on tarvittu vähemmän!

Valmistuksessa on enemmän vaiheita, joten maitovammasten juomaan menee enemmän työaikaa. Sama gluteenittomissa leivissä.

Kynäniskan sakkorajat tuntuis omaan silmään kyllä passeleilta. Ja voishan sitä sitten jotain haistapaska-huomautuksia jaella pienemmistäkin. Ja siis en puhu pelkästään kameroista, on siinä tietenkin ihan eri vaikutus olla pysäytettynä ja puhutettuna poliisiautossa kuin avata joku v...n "Hähää, kato ku sain susta kuvan"-huomautuskirjekuori.

Kyllä mä olen helvetin iloinen, että eilen pohjoisesta ajellessa oli kameroita melkein koko matkalla. Tie oli auringosta huolimatta aivan umpijäässä, mutta silti jengi ajaa aina juuri niin kovaa kuin lain puitteissa pystyy. Se ero satasen ja kasikympin välillä on jäällä todella iso, mutta kukaan ei sitä liikenteessä tunnu itse tajuavan jos ei kaiken aikaa olla sakottamassa.

Mun duunia ei pysty hoitamaan ellei ajele autolla joka päivä... julkiset siis ei tule kyseeseen... ja mä väitän, että kuka tahansa ajelee keskimäärin yli 200 kilometriä päivässä ei ole koko ajan täysin keskittyneenä ajamiseen, vaan se hoidetaan selkäytimellä ja välillä ajatellaan ties mitä. En mä kolareita ole ajanut, enkä ajele vaarallisesti, mutta ärsyttää sellainen, että pitäis ajaa erityisesti numeroita keskittyneesti tarkkaillen.

Niin, ja kyllä useat onnettomuudet olisivat keskimäärin kunnollisella keskittymisellä olleet aika hyvin vältettävissä. Kuulosta järkyttävältä, että tuollain hajamielisesti ajaen pitäisi vielä päästä ajamaan vähän kovempaa. Jos ajaa yli 200 kilsaa päivässä, eikö silloin oikeasti tule minkäänlaista perstuntumaa siihen ajonopeuteen?

Miksi ihmeessä laktoosittoman maidon pitää maksaa enemmän, kuin tavallinen maito!? :curs:
Miksi ihmeessä laktoosi-intolerantikkojen pitäisi maksaa enemmän, kuin toiset joilla sitä vaivaa ei ole! (Kuulun siis itsekkin laktoosi-intolerantikkoihin)

Odottelen myös innolla sitä hetkeä, kun pitkiä ihmisiä aletaan sortaa.
Pienikokoiset ihmiset saavat vaatteensa halvemmalla, koska materiaalia on tarvittu vähemmän!

Koska laktoosittomien maitojen tuotannossa on paljon vähemmän volyymia, niin väkisinkin kappalehinta tulee kovemmaksi. Yksikään yhtiö tai firma ei varmasti halua myydä tai valmistaa mitään tappiolla.

Kyllä mä olen helvetin iloinen, että eilen pohjoisesta ajellessa oli kameroita melkein koko matkalla. Tie oli auringosta huolimatta aivan umpijäässä, mutta silti jengi ajaa aina juuri niin kovaa kuin lain puitteissa pystyy. Se ero satasen ja kasikympin välillä on jäällä todella iso, mutta kukaan ei sitä liikenteessä tunnu itse tajuavan jos ei kaiken aikaa olla sakottamassa.

Joo mä olen samaa mieltä.. puhuin nyt sulista teistä.
Kätevää olis, että teillä olis digitaaliset rajoitukset, jotka säätyis kelin mukaan myös... ei olis nykyään mitenkään mahdotonta.

Joo mä olen samaa mieltä.. puhuin nyt sulista teistä.
Kätevää olis, että teillä olis digitaaliset rajoitukset, jotka säätyis kelin mukaan myös... ei olis nykyään mitenkään mahdotonta.

Maksais aivan vitusti. Onko se niin vaikeaa vaan tajuta, että kun on talvi ja tiet on jäässä, niin vois ajaa vähän hiljempaa.

Niin - joillekin taitaa olla.. ei mulle... mähän puhuin sulista teistä tuossa aiemmin =)

edit: laktoositon maito tosiaan edullisemmaksi.
20 senttiä olis kohtuullinen lisä, mutta ei tuo tuplahinta... tosin mun mielestä toi Valion laktoositon maito maistuu tavallista rasvatonta maitoa paremmaltakin.. en tiedä mikä sen tekee, mutta tuota menee litra päivässä, joten aika paljon ylimääräisiä euroja menee mulla pelkkään maitoon. Olen mä silti iloinen, että tuota on tarjolla tuohonkin hintaan, sillä maito on hyvää.

Ei tosiaan äly paljoa päätä pakota kun joitain suhareita katsoo. Miksi niin monelle tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa ymmärtää että satasta kulkevalla autolla on niin valtava liike-energia ettei sitä niin vaan ohjastella miten haluaa.
Fysiikan lakeja korvaavaa automallia ei tietääkseni vieläkään ole eikä ole lähiaikoina tulossakaan. :D

Yhteiskuntathread kun on kyseessä nimen mukana niin vois vähän ihmetellä tän kyseisen ja sadan muun ilmiön oikeita syitä. Perimmäinen syy löytyy taviskansalaisen pään sisältä, en tiedä olenko väärässä vai en mutta mun mielestä tavallinen maalaisjärki ja perusmatikan, fysiikan ja kemian osaaminen on täysin hukassa ja suuri osa nykypäivän ongelmista johtuu just siitä. Miksi ja koska näin sitten on tapahtunut, sitä en ala arvailemaan. :)

Ajokortinkin saa vaikkei edes ymmärrä mitä tarkoitta kitka ja miten se liittyy ajamiseen. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom