Yhdysvaltain presidentinvaalit 2016

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En lähtisi torille vielä siitä, ettei USAn presidentti taidakaan olla Venäjän vakooja.

Tässä tais käydä niin, että aikamoinen Trump-hater porukka ollu toreilla koko ajan sen puolesta, että Trump on vakooja, vaikka ei tietenkään ole sitä ollut.
Jonkinlainen menneen ajan kommarivaino tässä tuli oikeiston miehen osaksi.
Trump vastainen Amerikka ja media Trumpia vastaan ei nyt vaan pysty kertakaikkiaan sulattamaan, että suorasanainen hieman akward kadunmies on pressana ja varmasti kaikenlaiset mahdolliset syytökset ja salaliittoteoriat tulee jatkumaan.
Ja sillä välin reaalimaailmassa ei uusia sotia aloitettuna USA:n presidentin toimesta ja USA:n talous puskee eteenpäin.

Tässä tais käydä niin, että aikamoinen Trump-hater porukka ollu toreilla koko ajan sen puolesta, että Trump on vakooja, vaikka ei tietenkään ole sitä ollut.
Trump vastainen Amerikka ja media Trumpia vastaan ei nyt vaan pysty kertakaikkiaan sulattamaan, että suorasanainen hieman akward kadunmies on pressana ja varmasti kaikenlaiset mahdolliset syytökset ja salaliittoteoriat tulee jatkumaan.
Ja sillä välin reaalimaailmassa ei uusia sotia aloitettuna USA:n presidentin toimesta ja USA:n talous puskee eteenpäin.

Kun tarpeeksi tutkitaan ja hutkitaan, niin kyllä varmasti löytyy jotain rikollista mitä Trump on tehnyt ja se natsi ja Putinin juoksupoika saadaan pois virasta. Uskokaa nyt jo!!! Ai vittu, että hävettää näiden hyväuskoisten hölmöjen puolesta, jotka ovat sekoilleet ja edelleen sekoilevat Russia Collusionin jne. kanssa.

Mitä mä juuri luin - Trumpko kadunmies? Eikös se nyt sitten ollutkaan miljoonääri kahdeksanvuotiaana? Joka tapauksessa mulle tuosta äijästä tulee mieleen lähinnä Sunny Car Centerin puuhamies, jotenkin juttujen taso tuntuu kyntävän yhtä syvällä.

Mitä mä juuri luin - Trumpko kadunmies? Eikös se nyt sitten ollutkaan miljoonääri kahdeksanvuotiaana? Joka tapauksessa mulle tuosta äijästä tulee mieleen lähinnä Sunny Car Centerin puuhamies, jotenkin juttujen taso tuntuu kyntävän yhtä syvällä.

Kyllä! Kadunmies verrattuna poliitttisiin broilereihin Clinton/Bush/Obama tyyliin, jotka kuitenkin silmää räpäyttämättä valmiita aloittamaan sodan vain kannatuslukujen vuoksi. Trump ajaa omia tavismielipiteitään ja ajatuksiaan läpi politiikassaan, people's president!

En ole tuota tori-ilmiötä huomannut, vaikka asun demokraattienemmistöisessä osavaltiossa USAssa. Mistä itse hankit tietoa siitä, mitä USAssa tapahtuu?

Tällä hetkellä Trump keskittyy tappamaan lakia, jonka perusteella sairausvakuutuksen pitää oikeasti kattaa terveydenhoitokuluja. Kyllä jengi on tällaisista tempauksista enemmän käärmeissään, koska vaikuttavat omaan arkeen.

En ole tuota tori-ilmiötä huomannut, vaikka asun demokraattienemmistöisessä osavaltiossa USAssa. Mistä itse hankit tietoa siitä, mitä USAssa tapahtuu?

Tällä hetkellä Trump keskittyy tappamaan lakia, jonka perusteella sairausvakuutuksen pitää oikeasti kattaa terveydenhoitokuluja. Kyllä jengi on tällaisista tempauksista enemmän käärmeissään, koska vaikuttavat omaan arkeen.

Toreilla oli figure of speach, "pitää älämölöä joka tuutissa" voisi olla toinen sellainen.

Mulla kun kävi jenkki vieras jota kyyditin ympäriinsä, että ehdittiin tuntitolkulla istua autossa ja jutella asioista, niin tuli siinä kaikenlaista hyvää Trumpista, esim. järjettömän korkean yritysveron alennus. Ja tämä oli siis Trumpin äänestäjä. En muista oikein juteltiinko jotain terveydenhuoltojuttuja, ei niin mielenkiintoinen mulle, en ole perehtynyt. Obamacarea kai Trump lähtikin kaatamaan ja ihmiset äänesti sen puolesta. Mitä lakia nyt kaadetaan?

Yritin lukea tosta USA:n terveydenhuollon tilasta ja Trumpin tekemisistä. On kyllä semmosta sekasotkua, että pää tuli kipeäksi ja pakko lopettaa. :LOL:
Mutta aika kiistelty ollut tämä Obamankin uudistus, kun todella niukasti meni läpi ja osa demokraateistakin äänesti aikanaan vastaan.

^ speech ei speach :LOL:

Olen notkunut ympäri USA:ta viimeisen kolmen vuoden aikana yhteensä useita kuukausia milloin missäkin työasioilla. Työkohteet sijaitsevat lähes poikkeuksetta pienemmissä teollisuuskaupungeissa. Paikallisten asukkaiden/työläisten ja paikallisten kollegoiden kanssa jutustellessa on käynyt ilmi, että äänestivät lähes poikkeuksetta Trumpia, mutteivat toki ole Trumpin ajamista asioista silti täysin yksimielisiä. Sen sijaan silloin tällöin pikkukaupunkien baareissa notkuessa nuoremman ikäpolven kanssa jutustellessa on käynyt selvästi ilmi, etteivät Trumpia ole äänestäneet. Perustelut ovat olleet aina sitä samaa vasemmiston liirumlaarumia mitä meillä Suomessakin kuulee, eli täydellistä unelmahöttöä. Kaikille ilmaista sitä ja tätä. Ja jos heität heille eriävän mielipiteen kunnollisine perusteluineen, niin sitten ollaankin jo kohta käymässä suurinpiireiten päälle kuin yleinen syyttäjä, kun järkevät argumentit ovat loppuneet. Oman hyvinvointini kannalta olen päättänyt olla tästä lähin keskustelematta politiikasta "lumihiutaleiden" kanssa.

Viime vuoden loppupuolella Itärannikkoa ylöspäin ajellessa kuuntelin radiosta erittäin mielenkiintoista keskusteluohjelmaa, joka antoi edes pienen pilkahduksen toivoa tuon(kin) erittäin jakaantuneen maan tulevaisuuden suhteen. Keskustelijoita oli valittu kyseiseen ohjelmaan tasapuolisesti läpi koko puoluekentän, jos sitä nyt puoluekentäksi voi tässä tapauksessa edes sanoa. Keskustelun saldona kaikki olivat tasan yhtä mieltä siitä miksi Trump voitti vaalit. Ja se syy on valtava virkakoneistoon pesiytynyt korruptio ja näin ollen monelle se ns. "business as usual" eli Clintonin äänestäminen ei ollut minkäänlainen vaihtoehto. Tätä samaa minäkin vähän jo yritin ennen 2016 vaaleja sanoa, että Trumpin tilalla olisi voinut olla periaatteessa ihan kuka tahansa muu ja iso osa niistä samoista äänestäjistä jotka Trumpia äänestivät, olisivat äänestäneet myös sitä toista Trumpin tilalla ollutta ehdokasta mieluummin kuin Clintonia.

Öh, eikös se ole vähän niin kuin kirjoittamaton sääntö, että työmatkoilla olisi viisainta pitää turpa kiinni politiikasta ja uskonnosta :whistle:

Öh, eikös se ole vähän niin kuin kirjoittamaton sääntö, että työmatkoilla olisi viisainta pitää turpa kiinni politiikasta ja uskonnosta :whistle:

Eli pitäisi olla poliittisesti korrekti ja vain myötäillä? Ei pysty. Minun maailmassani ei ole safe spaceja. Jos jonkun aivoitukset on ihan puuta ja heinää, niin pakkohan sitä on edes yrittää puhua järkeä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Tunnustelemalla näissä mennään ja pikkuhiljaa siinä jutellessa alko valkenemaan ettei ajatusmaailmat niin kauheen kaukana ole toisista. Sitten tämä kaveri sanoi äänestäneensä Trumpia, niin jutustelu vapautui lopullisesti. En ala päämiesten tai asiakkaiden kanssa väittelemään mistään. Asiakkaiden kanssa itse asiassa ymmärretään ja kuunnellaan, päämiesten kanssa on rennompaa kun on itse asiakas. Toisaalta heidän kannalta jos Suomessa vähän möläyttäis sopimattomia, niin öbaut se pienin asiakas on vaarassa, et ei isoja riskejä heilläkään. :-)

Sehän noissa jenkeissä onkin jännä, että ihan lämminhenkinen keskustelu saattaa eskaloitua hetkessä, jos erehdyt käyttämään väärää sanaa. Sana "liberaali" on hyvä esimerkki - Suomessa se mielletään perinteisesti vapaaseen kapitalismiin, mutta amerikanenglannin "liberal" tarkoittaakin saastaista kommunistia..

niin tuli siinä kaikenlaista hyvää Trumpista, esim. järjettömän korkean yritysveron alennus. Ja tämä oli siis Trumpin äänestäjä.
Yritysveron alentaminen ja ulkomaille varastoitujen voittojen kotiuttaminen oli tosiaan nykyhallinnon parhaita aikaansaannoksia. Verouudistuksen arkkitehti oli Goldman Sachsilta hommaan tullut Gary Cohn, joka kuitenkin kyllästyi täydelliseen hallintoprosessin puutteeseen vähän reilussa vuodessa. Niin ja siihen, että hallinnossa päsmäröi Peter Navarro, joka on ulkomaankaupan teoriasta eri mieltä maailman kaikkien ekonomistien kanssa.

Sehän noissa jenkeissä onkin jännä, että ihan lämminhenkinen keskustelu saattaa eskaloitua hetkessä, jos erehdyt käyttämään väärää sanaa.
Oikeasti näitä teidän yleistyksiä... Kuinkahan monen amerikkalaisen kanssa käydyn keskustelun kokemuksella olet päätynyt tähän johtopäätökseen? Täältä USAsta katsoen tämä on yhtä järkevä lausuma kuin niputtaa kaikki eurooppalaiset yhteen ja todeta, miten suomalaiset ja kreikkalaiset on samasta puusta veistettyjä.

Oikeasti näitä teidän yleistyksiä... Kuinkahan monen amerikkalaisen kanssa käydyn keskustelun kokemuksella olet päätynyt tähän johtopäätökseen? Täältä USAsta katsoen tämä on yhtä järkevä lausuma kuin niputtaa kaikki eurooppalaiset yhteen ja todeta, miten suomalaiset ja kreikkalaiset on samasta puusta veistettyjä.

Niin Dopey, ihmisillä on tapana yleistää kertoessaan omia mielipiteitään. Sen nyt pitäisi olla sanomattakin selvää? Reilut kaksi vuotta asuin Seattlessa ja viidentoista vuoden ajan olen muutoin ollut pohjois-amerikkalaisten kanssa tekemissä työn merkeissä, joten en nyt ihan kaikkea ole vain kavereilta kuullut.

Sehän noissa jenkeissä onkin jännä, että ihan lämminhenkinen keskustelu saattaa eskaloitua hetkessä, jos erehdyt käyttämään väärää sanaa. Sana "liberaali" on hyvä esimerkki - Suomessa se mielletään perinteisesti vapaaseen kapitalismiin, mutta amerikanenglannin "liberal" tarkoittaakin saastaista kommunistia..

Nimenomaan. Saastaiset kommarit ovat ns. uusliberaaleja, kun taas klassisen liberalismin kannattajat kannattavat mm. vapaata markkinataloutta. Kapitalismilla ja vapaalla markkinataloudella on vissi ero, vaikkakin täysin vapaata markkinataloutta ei liene ollut koskaan missään.

Kieltämättä epeli, joka suurvallan johtajana on joka välissä korostamassa omaa erinomaisuuttaan, saattaa "hivenen" kerjätä verta nenästään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom