Yötyötä Kiitos!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JomBa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sanokaapa kokeneemmat millä selvitä yötyössä?

Esim. viikolla normipäivät ma-to 10:00-16:00 ja viikonloppuna pe-la 20:00-08:00 (12h), niin miten ihmeessä voi tuossa ajassa vaihtaa unirytmiä?

Melatoniinia kannattaa ilmeisesti hakea ja jotain piristeitä aamuyölle. Mitä muuta ootte kikkailleet kun vuorokaudessa pitäisi koko unirytmi kääntää ympäri?
 
No eihän tossa tartte ku torstaina valvoa vähän pidempään ja nukkua vähän pidempään...
 
Itse teen juurikin noin, eli perjantaina nukun pitkään ja sunnuntai aamuna yritän töiden jälkeen valvoa iltaan saakka. Apteekista saatavat kofeiinitabletit pelastavat tilanteen jos pe-la yönä alkaa oikeasti väsyttämään.

Arkipäivät olen koulussa, ja viikonloppuyöt menee taksin ratissa.
 
Sanokaapa kokeneemmat millä selvitä yötyössä?

Esim. viikolla normipäivät ma-to 10:00-16:00 ja viikonloppuna pe-la 20:00-08:00 (12h), niin miten ihmeessä voi tuossa ajassa vaihtaa unirytmiä?

Melatoniinia kannattaa ilmeisesti hakea ja jotain piristeitä aamuyölle. Mitä muuta ootte kikkailleet kun vuorokaudessa pitäisi koko unirytmi kääntää ympäri?

Kuten edellä sanottiin, ei tässä ongelmaa tule. Itse olen tehnyt paljon vuoroja, jolloin ollaan esim. sunnuntaina ensin ylkässä 6-14 ja sitten 22 yövuoroon. Tossa saa jo vähän ottaa kofeiinia että pysyy hereillä, ei oikein osaa päikkäreitä nukkua, ainakaan jos on puoli pakko.

Eli venytät vaan illan pitkäksi torstaina ja nukut perjantaina niin pitkään kuin nukuttaa. Tarvittaessa vaikka päikkärit iltapäivällä jos ne luonnistuu.
 
Back
Ylös Bottom