Yötyöläiset ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meisin työt on ollu nyt pariviikkoo 06:00-22:00 eli kahta vuoroa painan putkeen onneks koht tulee lyhyempiä päiviä että ehtii treenata.

Odu sanoi:
22-06. Sopii mulle ku nyrkki silmään. Meen puol seiska nukkuu ja herään 15-16. Päivän vapaa-aika jää just parhaaseen väliin. Ja kaikista parasta on se, ettei duunin takia tartte herätä, eli jos väsyttää niin voin nukkua vaikka 18 asti. Yölisä on kanssa hyvä puoli, noin 500e/kk. Sopii mulle ku nyrkki silmään.
Mitä hommia teet?

Millä aloilla noita yövuoroja pääsääntöisesti on?

Mä oon logistiikkatyöntekijä (=varastoduunari)
Joillain tehtailla taitaa olla ja sitte vartiointiyritykset jne...
(joku joka oikeesti tietää voi täydentää listaa)

3-vuorotyötä teen sairaalassa, johon kuuluu yövuorot. Joka kuukausi teen yövuoroja ja useamman peräkkäin. Työvuoron kesto 11 h. Yövuorot ei ole haitannut treenaamista juurikaan, en kyllä saa aina parhainta intoa yövuoroputkessa päälle.. Vuorotyössä ei voi päättää vakio treenipäiviä eikä muutenkaan pitää kauheen säännöllistä elämää.

Vähän :offtopic: , mutta miten te järjestätte syömisenne yöhommissa. Syöttekö suurimman osan päivällä ja sitten vähän yöllä vai ei ollenkaan?

lej sanoi:
Vähän :offtopic: , mutta miten te järjestätte syömisenne yöhommissa. Syöttekö suurimman osan päivällä ja sitten vähän yöllä vai ei ollenkaan?

Käännän myös syömiset yöaikaan, eli pääosa ruuasta menee yöaikaan ja päivät nukun. ;)

3-vuorotyötä teen eli yövuoroja tulee silloin tällöin, nyt vain kuuden viikon välein ja kun valvotaan vain kolme yötä niin eipä se sinällään paljoa stressaa. Kieltämättä itsellä yövuorojen aikaan tahtoo sali jäädä helposti väliin kun sitä on jotenkin niin puhki. Nuorempana sitä teki kuudenkin yön putkia mutta nyt ei varmasti enää jaksaisi. Niin, ja alahan oli tuo ylipalkattu sairaanhoitoala.

Vuoden verran oon tehny pelkkää yötä, alotan 2100 ja työt loppuu 0300-0900 tienoilla. Sopii meikäläiselle oikein hyvin, ei tarvitte tuskailla liikenneruuhkissa ja viikonloppu menee jouhevasti samalla rytmillä.

Itsekin teen vain yövuoroja, koska käbin ajaminen Helsingin keskustassa päiväsaikaan on niin vittumaista hommaa, ettei tosikaan.

Yöhommissa itsekin. Tunnin päästä pitää itseasiassa lähteä töihin. Vituttaa älyttömästi, mut onneksi ei ole kuin enää 3 viikkoa jäljellä...

Mä teen 3-5 yötä kuukaudessa, muuten suht normaalia päivätyötä.
Yövuoroa edeltävinä öinä koitan nukkua normaalia enemmän, jos on jo valmiiksi univelkaa tulee yöstä ja seuraavista päivistä yhtä tuskaa.
Mä syön reilusti ennen ja jälkeen yövuoron sekä mahdollisuuksien mukaan myös sen aikana. Tämä siksi, että yövuoron jälkeisenä päivänä ei jostain syystä ruoka oikein maistu. Eli tavallaan syön seuraavan päivän kaloreita jo "ennakkoon", jotta noi yövuorot ei vaikuttais koko viikon energiamäärään.
Yövuoron jälkeen en koskaan tee salitreeniä, vaan siirrän sen suosiolla seuraavalle päivälle.
Ainakin toistaiseksi nuo muutamat yöt sujuvat aika tuskattomasti, ehkä tilanne muuttuu sit kun ikää tulee lisää. :)

Yksi yötyöläinen ilmottautuu. Vuorot joko 22:00-08:00 tai 20:00-08:00 (tai päivät 08:00-20:00). Pitkät vuorot siitä mukavia että kohtalaiseen palkkaan riittää vähemmän vuoroja. Lepposta puuhaa ja yöt menee lähinnä netissä nörätessä tai opintojen parissa. Tohon päälle viikonloppusin sit samalla rytmillä kahva-apinana.

Melatoniiniresepti ja pimennysverhot on ekat hankintalistalla jos yötöitä alottelee. Ainoa miinus on nyt ollut että kesällä on vähän turhan kuuma nukkua päivällä.

Omat työajat vaihtelee satunnaisesti niin, että 12:30 alkaa aikaisintaan ja 04:30 viimeistään loppuu. Päivä-, ilta- ja yövuoroja siis sekaisin. Pahinta tuossa on juuri se, että vuorot ovat sekaisin. Ravintola/yökerho-hommia siis teen.

Nyt tässä kun tulee paikkakunnan vaihdoksen myötä pakko etsiä uusia töitä, niin taidan hommata pelkkää yötyötä. Sopii mulle ehdottomasti parhaiten, jostain syystä yöllä tuntuu olevan hitosti enemmän virtaa kuin päivisin.

Suositut

Back
Ylös Bottom