Yöravinteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 111Toke
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Onkohan mitään hyötyä, kun olen nykyään joka ilta ennen nukkumaan menoa ottanut 5g kreatiinia, glutamiinia ja leusiinia?

Onkohan mitään hyötyä, kun olen nykyään joka ilta ennen nukkumaan menoa ottanut 5g kreatiinia, glutamiinia ja leusiinia?

TMusclella uusien tutkimusten mukaan kreatiinia olisi hyvä ottaa vain 3-5g treenin jälkeen, ei siis illalla. Perusteluna oli, että elimistö pystyy hyödyntämään vain tuon mainitun verran kreatiinia ja sekin olisi optimaalisinta ottaa heti treenin jälkeen. Glutamiinin hyödyistä on sitten varsin erilaisia kantoja. TMusclella taidettiin väittää, että glutamiini on jokseenkin ns. turha lisäaminohappo, sillä sitä saa muutenkin ravinnosta. Leusiinia ja isoleusiini tärkeimmät aminohapot ja niiden nauttiminen ennen nukkumista suositellaan.

No saahan BCAAtakin ravinnosta paljon.. enemmän kuin muita aminoja. Mutta kreatiinista ei ennen nukkumaan ole oikein hyötyä paitsi tankatessa. Yleensä illalla vältellään hiilareita, jotka auttaa kreatiinia imeytymään paremmin. Kreatiini olisi kyllä hyvä ottaa ennen treeniä.

Otan noita samoja aineita myös ennen ja jälkeen treenin, mutta nyt jätän sen yö kreatiinin ottamatta, sen hyödyllisyyttä itsekin eniten noista epäilin, mutta purkin kyljessä kuitekin lukee mm. että parantaa kehon koostumusta.

En nyt kyllä rupee mainostamaan, mutta minun tilaama kreatiini ja leusiini eivät maksaneet kyllä kauheen paljo, toi glutamiini on oikeestaan ainut mihin joutuu ees vähä enemmän rahaa käyttämään.

Ei kannata mitään nopeita hiilareita syödä illalla todellakaan. Ei kerkeä? EI ihminen nyt niin kiireinen voi olla, ettei yhtä juomaa kerkeä juomaan. Jos se on jotain hiilariproteiinilitkua niin treenin jälkeen käytä palkkarina ennemmin ja muuten pois. Ota kunnon sapuskasta kalorit, sillä se pohja luodaan.

Latest posts

Back
Ylös Bottom