Yöllä syöminen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Munalukot jää- ja ruokakaappeihin ja avain jonnekin vaikeaan paikkaan. Etsiessä tai viimeistään lukkoja avatessa luulisi heräävän niin, että "tulee tolkkuihinsa". Jos se kerta siitä on kiinni.

Ei mitää rahkoja suuhun, kaikki hiilarit nollaan yöllä, jos jotain pakko järsiä vedä keittokinkkua/ vähärasvaista juustoa arla kadett 5% maistuu toki kumipaskalle, polar 15% on ihan jees, tai kuten joku mainitsi tonnikala myös hyvä.

Kuulostaapa ikävältä vaivalta. Itsellä kun syömishimo iskee (ihan hereillä ja täysissä järjissä ollessani), niin siinä ei itsekurin säälittävä piipitys auta yhtään mitään, kun kädet lappaa ruokaa naamaan ja maha kiittää.

Minäkin ehdotan päiväkaloreista nipistämistä, jos kerran yöllä syöt joka tapauksessa. Jos suinkin mahdollista, niin säilytä kaapeissa vain ja ainoastaan välttämättömät ruuat, niin ei tule vedettyä övereitä.

Voisit harkita lääkärissä käyntiä, eihän tuo nyt ihan normaalia taida olla? Yöheräily ja ahmiminen on klassisia serotoniiniaineenvaihdunnan häiriön oireita... (Nimim. kokemusta on.)

Jos joku taannoin seurasi televisiosta laatusarjaa Kauneusklinikka Tiina Jylhä, siinähän näytettiin jääkaappikameralla kuinka bodarinakin kunnostautunut Tiinan mies Tape harrasti yösyömistä. Taisi Tape kommentoida pilke silmäkulmassa ettei yöllä syödyt kalorit varastoidu rasvaksi, tai jotain vastaavaa :)

Miks nää kaikki ohjeet kuulostaa niin itsekidutukselta? Ehkä porukka haluaa olla masokisteja.

Entä jos vaan jättää iltapalan syömättä ja tekee eväät valmiiksi jääkaappiin. Sit yöllä herää syömään valmista ruokaa.
Jos kerta kroppa toimii siten, että se haluaa aina yöllä ruokaa, nii pakkoko se on taistella sitä vastaan.

Miks nää kaikki ohjeet kuulostaa niin itsekidutukselta? Ehkä porukka haluaa olla masokisteja.

Entä jos vaan jättää iltapalan syömättä ja tekee eväät valmiiksi jääkaappiin. Sit yöllä herää syömään valmista ruokaa.
Jos kerta kroppa toimii siten, että se haluaa aina yöllä ruokaa, nii pakkoko se on taistella sitä vastaan.
Tai alkaa bulkkaamaan suosiolla, jos ei kerta itsekuri riitä dieettiin. Mitä sitä suotta peitset tanassa tuulimyllyjä vastaan taistelee, kun pääsee helpommallakin.

Voi kuule, ei se selkärannan kasvattaminen niin yksinkertasta ole, yöllä on niin vitun solmus ettei järki pelaa ja en saa unta mitenkää jos en sitte syö.

Itsekurin kehittäminen on yksinkertaista. Se ei ole helppoa saati sitten mukavaa, vaan päinvastoin, mutta se on yksinkertaista.

Itse samasta vaivasta kärsivänä meinaa savu nousta korvista näiden "hommaa selkäranka" -kommenttien kanssa. Kyseessähän on ihan diagnosoitu sairaus tai "sairaus": http://en.wikipedia.org/wiki/Nocturnal_sleep_related_eating_disorder

Ai ku kiva. Sulla on lääkärin lupa selkärangattomuuteen. Muista näyttää elämälle, niin pääset sit helpommalla.

Ei yöllä syömisessä mitään pahaa ole. Pääasia on, että vrk-tasolla kokonaiskalorimäärä on tavoitteen mukaisesti kohdallaan.

Jos minä näin dieetillä herään keskellä yötä aivan jumalattomaan nälkään, niin on se paljon parempi vaihtoehto syödä vähän välipalaa (yöpalaa) ja sen jälkeen nukkua loppuyö hyvin kuin pyöriä sängyssä aamuun asti hereillä. Sitten täytyy ottaa vaan saman vrk:n "päiväkaloreista" sopivasti pois tai vastaavasti liikkua enemmän.

Ai ku kiva. Sulla on lääkärin lupa selkärangattomuuteen. Muista näyttää elämälle, niin pääset sit helpommalla.

Aijjai, tässäpä meillä ajatusten tonava. Ehkä sinä sanot myös dementikolle "äläpä unohtele asioita", sydänsairaalle "osota selkärankaa, älä saa slaagia". Miten se on niin vaikeaa ymmärtää, että alentuneen tietoisuuden vuoksi ihminen ei vaan pysty kunnolla kontroloimaan itseään. Sitäpaitsi alun perin vastasin aloituspostaajalle, joka kaipasi neuvoja. Itselläni asia on nykyisin hallinnassa, mutta tiedän miten vituttava tuo vaiva voi olla.

Nyt kuulostaa tutulta. Itse oon jo pidemmän aikaa kärsinyt yösyömisestä, enkä millään onnistu pääsemään siitä eroon. Aivan sama mitä syön ja mihin aikaan illasta, herään joskus yhden ja neljän välillä enkä saa nukuttua ennen kuin oon käynyt jääkaapilla. Eikä ongelma ole siinä et vetäisin jotain roskaruokaa, vaan yöllä syömäni ruoka on yleensä sinänsä ihan terveellistä. Olen melko varma että syön päivisin kyllä ihan tarpeeksi, joten mistään kalorivajeesta ei pitäisi olla kyse. Eikä auta vaikka miten olisi päättänyt että "Tänä yönä en syö". Pitäisi kai kerran tyhjentää koko kämppä kaikesta ravinnoksi kelpaavasta, jotta tästä tavasta pääsisi eroon. (Silloinkin tosin varmaan ajaisin keskellä yötä lähimmälle 24/7 ABC:lle ostamaan jotain... heh)

minä se olin kerran käynnyt unissani syömässä konvehtirasiallisen suklaata enkä muista kyseisestä makunautinnosta mitään :( ,jos päivällä ja illalla syön normaalisti niin en yöllä herää jääkaapille ,mutta just jos meinaan että nyt kevennetään ruokavaliota niin aivan varmasti herään yöllä ja hiivin puoliunessa jääkaapille :) Rasvanen iltapala on auttanut tähän huvittavaan vaivaan enkä herää yöllä tyhjentämään jääkaappia vaikka olisinkin pienillä miinus kalorilla... :)

minä se olin kerran käynnyt unissani syömässä konvehtirasiallisen suklaata enkä muista kyseisestä makunautinnosta mitään :( ,jos päivällä ja illalla syön normaalisti niin en yöllä herää jääkaapille ,mutta just jos meinaan että nyt kevennetään ruokavaliota niin aivan varmasti herään yöllä ja hiivin puoliunessa jääkaapille :) Rasvanen iltapala on auttanut tähän huvittavaan vaivaan enkä herää yöllä tyhjentämään jääkaappia vaikka olisinkin pienillä miinus kalorilla... :)

konvehdit menny hukkaan :<

Suositut

Back
Ylös Bottom