Yöllä keuhkot tukossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMJJ
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä tähän oikein löytynyt sopivaa valmista aihetta ja tunnistaisiko joku samanlaisia oireita:
Öisin, siis vain öisin herään usein siihen, että keuhkot on täynnä mahanestettä tai limaa. Helvetinmoinen yskiminen ja väkisin saa ryystää ilmaa, välillä tuntuu että jos ei saisi yskäistyä, niin tajuhan siinä menisi kun ei happea enää saa :rolleyes:
Vaiva oli esiintynyt ekaa kertaa joskus 10 vuotta sitten, mutta hävisi itsestään. Nyt sitä on ollut aika usein vain öisin. Minua ei edes närästä päivisin ollenkaan, niin tuskin refluksitaudistakaan kyse olisi.

Yskimisen jälkeen hengitys saattaa pikkasen vinkua riippuen siitä onko kaikki limat yskitty pois ja sitten uni jatkuu taas. Samarinista ei apua ole tähän ollut, koska eipä närästystäkään ole ilmennyt.

Hengitysteihin se lima kuitenkin menee, koska joskus ihan sattuu keuhkoihin kun yskii tätä pois, aamulla ei kuitenkaan huomaa enää mitään :whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä tähän oikein löytynyt sopivaa valmista aihetta ja tunnistaisiko joku samanlaisia oireita:
Öisin, siis vain öisin herään usein siihen, että keuhkot on täynnä mahanestettä tai limaa. Helvetinmoinen yskiminen ja väkisin saa ryystää ilmaa, välillä tuntuu että jos ei saisi yskäistyä, niin tajuhan siinä menisi kun ei happea enää saa :rolleyes:
Vaiva oli esiintynyt ekaa kertaa joskus 10 vuotta sitten, mutta hävisi itsestään. Nyt sitä on ollut aika usein vain öisin. Minua ei edes närästä päivisin ollenkaan, niin tuskin refluksitaudistakaan kyse olisi.

Yskimisen jälkeen hengitys saattaa pikkasen vinkua riippuen siitä onko kaikki limat yskitty pois ja sitten uni jatkuu taas. Samarinista ei apua ole tähän ollut, koska eipä närästystäkään ole ilmennyt.

Hengitysteihin se lima kuitenkin menee, koska joskus ihan sattuu keuhkoihin kun yskii tätä pois, aamulla ei kuitenkaan huomaa enää mitään :whip:

Ei kyllä kuullosta kovin hyvältä näin maallikon korvaan. Harkitsisin itse kyllä lääkäriä. Tuskin täällä kukaan pystyy sulle sanomaan mistä on kyse, ellei sitten joku ole kokenut samaa tai joku näistä lääkärimiehistä sattuisi tämän topicin huomaamaan.

Voisin veikata,että sulla ei ruokatorvi skulaa normaalisti. Lääkäriin mars. Ehdota jos tekisivät ruokatorven painemittauksen.

On muuten hanurista tuo vaiva. Ja sitten jos sattuu olemaan vielä ylitiukka vatsanportti,niin ei riemulla rajaa. Paino tippui 10kg puoleen vuoteen,kun ei yksinkertaisesti pystynyt syömään-tai pystyi kyllä,mutta safka jäi ruokatorveen.

Vaihda lakanat, tuuleta patja peitto ja tyynyt ja imuroi joka paikka.

Koetapa korottaa sängyn päätyä n.30cm..

Mä tein tän, kun mulle tuli refluksitauti ja se helpotti vähän. Tosin en nostanut sängynpäätyä ihan noin paljoa, mutta laitoin sinne pää-päätyyn paksut kirjat sängynjalkojen alle.

Mulle toi tauti tuli, kun vietin yhden rankan pääsiäisen laskettelukeskuksessa syöden rasvaista ruokaa ja juoden alkoholia. Ja jo tätä ennen mulla oli esiintynyt närästystä tiettyjen ruoka-aineiden syönnin jäljiltä. Meillä on ollut perheessä muillakin tätä vaivaa. Onneksi lopulta lääkkeet auttoivat.

Entä jos vaihtaa rytmin niin että nukkuu päivät ja valvoo yöt? Käsittääkseni ongelmaa ei ole päivisin eikä hereilläoloaikana.

:kippis1:

Miten kukaan ei vielä ole ehdottanut astmaa?

Kyllähän tuo hieman astmakohtaukselta kuulostaa, mutta yleensä niihin kuuluu melko voimakas hengityksen "vinkuminen". Lekuriin ja histamiinialtistusta, pef-mittausta ja spirometriaa kehiin.

Kyllähän tuo hieman astmakohtaukselta kuulostaa, mutta yleensä niihin kuuluu melko voimakas hengityksen "vinkuminen". Lekuriin ja histamiinialtistusta, pef-mittausta ja spirometriaa kehiin.
Ei aina tarvitse liittyä toi hengityksen vinkuminen oireisiin esim. yöyskän yhteydessä. Itselläni vinkuu hengitys vain kovan rasituksen yhteydessä, varsinkin jos on unohdellut ottaa lääkkeitä. Yskänlääkkeet eivät auttaneet yöyskään, vaikka käytin niitä reilusti ja kahden viikon ajan säännöllisesti. Se hiipui pikkuhiljaa vasta kun sain kortisoni hoidon (tabletteja + inhaloitava kortisoni) ja käytin jonkin aikaa myös avaavaa säännöllisesti.

"Tavallinen tutkimuksiin johtava oire on pitkittynyt yskä, erityisesti yöyskä ja erilaisiin ärsykkeisiin liittyvä yskiminen, usein lievässä astmassa ilman selkeää hengenahdistusoiretta." www.tohtori.fi

Jep. Astmaa taitaa olla.

Kiitos vastauksista! Lomamatkoillakin on esiintynyt samaa oiretta, mutta se vaihtelee. Saattaa olla jopa viikko ettei mitään tapahdu, yö tulee nukuttua hyvin.
Ruokatorvea, refluksia, astmaa..... varaanpas kuitenkin sen ajan lääkäriin. Katsotaan mitä kuuluu :)

Kiitos vastauksista! Lomamatkoillakin on esiintynyt samaa oiretta, mutta se vaihtelee. Saattaa olla jopa viikko ettei mitään tapahdu, yö tulee nukuttua hyvin.
Ruokatorvea, refluksia, astmaa..... varaanpas kuitenkin sen ajan lääkäriin. Katsotaan mitä kuuluu :)

Minulla tismalleen samat oireet toimimattoman ruokatorven kanssa. Nyt tapana "laatata" ruokatorvi tyhjäksi/puhtaaksi ennen nukkumaan menoa (vatsalaukun sisältö siis kestää sisällä) -limat vaan mäkeen rännistä ja saa nukuttua yö katkottomasti.

Kuulostaa astmalta, mulla alkoi just noin. Eli öisin tulee tuo kohtaus. Varmasti kun painelet lekurille niin osaavat tehdä tarvittavat tutkimukset ja ainakin mulle antoivat astmalääkkeet kokeiltavaks heti ekalla kerralla kun menin vaivoja valittamaan ja sitten tarkemmissa tutkimuksissa todettiin että astmahan se.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom