XP ongelmat...

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Joo tota on tässä parikin ongelmaa ilmennyt joihin kaipaisin neuvoja...elikkästä...

Yritän siirtää imuroituja tiedostoja oikeisiin kansioihin, ilmottelee joistakin että tiedosto saattaa olla jonkin toisen sovelluksen käytössä sammuta tämä ja sovellus ja yritä uudelleen, no ei auta vaikka käynnistää koneen uudelleen ja yrittää sitten siirtää ilman että on mitään ylim. käynnissä. Sitten vaikka tunnin päästä se saattaa taas onnistuakkin...kokemuksia?? mikä vois olla vikana...

Ja sitten ois toinen riesa, kun yrittää niitä tiedostoja/kansioita järjestellä niin yhtäkkiä se resurssinhallintaohjelma vaan ottaa ja kaatuu, tulee ilmotus että "ei vastaa" ja sitten pitää lopettaa ja
alottaa uudelleen, tää on todella rasittava juttu kun tekee sitä
usein...oiskos tästä kokemuksia?? että mikä mahtas olla vikana??

Koneeni on n. 3kk vanha ja ei oo mitään älyttömyyksiä tänne asenneltu...mutta voisko joku ohjelma aiheuttaa tällasta?? ihmetyttää vaan ja vituttaa kun on yhtä kikkailua koko käyttäminen...mikä vois olla käypä apu tähän...heittäkää viisaammat vinkkiä!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by timba79
Joo tota on tässä parikin ongelmaa ilmennyt joihin kaipaisin neuvoja...elikkästä...

Yritän siirtää imuroituja tiedostoja oikeisiin kansioihin, ilmottelee joistakin että tiedosto saattaa olla jonkin toisen sovelluksen käytössä sammuta tämä ja sovellus ja yritä uudelleen, no ei auta vaikka käynnistää koneen uudelleen ja yrittää sitten siirtää ilman että on mitään ylim. käynnissä. Sitten vaikka tunnin päästä se saattaa taas onnistuakkin...kokemuksia?? mikä vois olla vikana...

Älä siirrä vaan kokeile kopioida/leikata se file kansiosta toiseen.
Mulla on sama ongelma ja en itsekkään tajua mikä on homman nimi.
Welcome to the great world of XP!

Tää on ihan yleistä XP:lle. Ongelmiin voi auttaa jos ottaa indexingin pois päältä.

Start - settings - control panel - add/remove windows components (vas. palkissa) - ja indexing servicestä täppi pois.

Originally posted by Jkk
Tää on ihan yleistä XP:lle. Ongelmiin voi auttaa jos ottaa indexingin pois päältä.

Start - settings - control panel - add/remove windows components (vas. palkissa) - ja indexing servicestä täppi pois.

Mulla on noi samat ongelmat ja toi indexing service on ollu aina pois päältä.

Originally posted by Ande
Ettei vaan olisi kyseessä .avi tiedostojen siirtely?

Jos näin on, niin joudut puukottamaan rekisteriä.

Taitaapa olla avit kyseessä...ja mitähän sä tällä tarkotit??

Jotsu:

Minä ainakin tunnustan olevani pihalla kun lumiukko tän XP:n kanssa...silloin joskus DOS-Kivikauden aikana tuli osattuu tehdä yhtä ja toista...että siks mä kysyin kun apua tartten!!

Että kaikki asialliset neuvot otan ilolla vastaan!! Ei näitä opi kun tekemällä...

Originally posted by Ande
Ettei vaan olisi kyseessä .avi tiedostojen siirtely?

Jos näin on, niin joudut puukottamaan rekisteriä.

Samanlaista vikaa on ilmennyt viikon sisällä, vaikka xp on ollut käytössä yli vuoden. Elikkä Avi tiedostoja ei voi siirtää tai nimetä uudestaan.

Kuinkas sitä rekisteriä puukotetaan?

Ande arvatenkin puhuu tästä .

Omalla vastuulla sitten rekisteriä ropeloimaan, hyvä olis myös osata ottaa varmuuskopio rekisteristä / palauttaa se. So. jos joudut kysymään miten rekisteriä puukotetaan, älä puukota.

Originally posted by Jkk
Ande arvatenkin puhuu tästä .

Omalla vastuulla sitten rekisteriä ropeloimaan, hyvä olis myös osata ottaa varmuuskopio rekisteristä / palauttaa se. So. jos joudut kysymään miten rekisteriä puukotetaan, älä puukota.

No onko siihen mitään muuta kiertotietä?? vai pitääkö vaan kokeilla josko siirtyy/poistuu...joskus se nimittäin siirtelee ihan nätisti niitä ja joskus taas ei millään...

Originally posted by tipa
Rekisteriavaimen poisto toimi hyvin; kiitos:kippis1:

Hmm... muaki kiinnostaa toi. Minkäs avaimen sä sielt poistit tipa?

Homma menee näin: KÄYNNISTÄ -> SUORITA -> Kirjoitetaan komentokehoitteeseen : REGEDIT -> OK

Eteen aukeaa rekisteri. Rekisteristä etsitään seuraavalainen key

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesCLSID{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}InProcServer32

Otetaan varmuuskopio (vie/tuo toiminto) -> delete -> Sammuta ja käynnistä uudestaan.

Sorry sekavuus mutta 40 kuumetta painaa päälle.

Jos ei halua rekisteriin kajota, onnistuu .avi-tiedostojen siirtely tuollaisessa tapauksessa kun tulee tuo herja, luomalla samaan kansioon hiiren oikean napin avulla Uusi -> Tekstitiedosto, ja siirtämällä ko. avi-filu ja tämä tekstitiedosto yht´aikaa.

Originally posted by RikHard
Jos ei halua rekisteriin kajota, onnistuu .avi-tiedostojen siirtely tuollaisessa tapauksessa kun tulee tuo herja, luomalla samaan kansioon hiiren oikean napin avulla Uusi -> Tekstitiedosto, ja siirtämällä ko. avi-filu ja tämä tekstitiedosto yht´aikaa.

Thääänks....:kippis1: Toi toimi ainakin mulla todella hyvin, vähän ylimäärästä kikkailua mutta mikäs siinä!!

Tuohon registerin muokkaukseen löytyy joku avifix tiedosto, joka muokkaa sen rekisterin itse oikein. En vain kirveelläkään muista mistä sen saa, mutta edellä onkin jo postattu yksityiskohtaiset ohjeet rekisterin poistoon.

Niillä onnistuu kyllä, ja voithan tehdä ennen puukotusta vaikka palautuspisteen kaikenvaralle.

Windows Update

Jos kaikki kriittiset päivitykset on ajettu Windows Updatella XP:n, niin ihmettelen kovasti jos homma alkaa 3kk päästä takkuilemaan. Itse olen "heavy user" eli asentelen ja poistan softia koneesta hyvinkin paljon ja uudelleenasensin XP:n ensimmäisen kerran n. 1.5 vuoden käytön jälkeen. Tämä on todella hyvin ottaen huomioon että 98:n asensin 2-4 kertaa vuoteen. Rekisteri menee jossain vaiheessa solmuun eikä sille voi mitään, mutta paljon on tietysti kiinni siitä millaisia softia myös asentelet. Kaikkien sw-softien kirjoittajat eivät oikeasti ole mitään guruja.

Windows Updatea kehiin niin eiköhän ala pelittään :thumbs:

Yks mikä kans auttaa noitten avi-tiedostojen kanssa, on että klikkaa tiedostoa hiiren oikealla napilla ja valitsee sieltä pudotusvalikosta toiminnon mitä sille haluaa tehdä. Ainakin mulla toi toimii hyvin eikä tarvii leikkiä tekstitiedostojen kanssa. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom