Xp ja kayttajatilit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wippe
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt olisi pienensorttinen ongelma kayttiksen kanssa. Saattaapi kuulua tyhmiin kysymyksiin, mutta toivottavasti joku osaa auttaa. Eli minulla on suomenkielinen xp pro kannettavassa ja aikaisemmin olen kirjautunut jarjestelmanvalvojana sisalle (kasittaakseni xp:n mukana tullut ns. valmis kayttajatili). Nyt ilmeni sitten tarvetta toiselle kayttajalle. Menin ohjauspaneelin kautta kayttajatileihin ja loin uuden kayttajatilin. Tassa vaiheessa xp ilmoitti etta ensimmaisena pitaa luoda jarjestelmanvalvojan tili, joten tein tyota kaskettya ja tein toisen jarjestelmanvalvojan tilin. Taman jalkeen tein uuden kayttajatilin rajoitetuilla kayttooikeuksilla (mika oli alunperinkin tavoite). Tassa vaiheessa olin viela tyytyvainen ja kayttajatileissa nakyi kaksi jarjestelmanvalvojaa ja yksi rajoitettu kayttaja.

Ongelma ilmeni kun avasin koneen seuraavan kerran. Alkuperainen jarjestelmanvalvoja oli kadonnut. Pystyin sisaan kirjautuessa valitsemaan ainoastaan jomman kumman edellisena paivana tekemistani uusista kayttajista. Mita siis tapahtui ja kuinka saan taman korjattua? Haluan edelleen kirjautua vanhalla jarjestelmanvalvojan tunnuksella ja salasanalla koneelle. Nyt kun kirjauduin uudella jarjestelmanvalvojalla sisalle niin kaikki asetukset on pain peeta ja office-paketin ohjelmat haluaa asennuscd:n ja sita minulla ei ole talla hetkella reissun paalla mukana (kuten ei myoskaan xp:n).

Ei vissiin pitaisi tehda mitaan mita ei ole varmistanut itseaan viisaammalta.... :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom