xenon valot, umpion aukaisu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

IsoDino

VIP
Kyseessä volvo v50 ajovaloumpion aukaisu, kun kyseessä on siis xenon valot. Tuonnehan tulee suurjännite eli suositellaan huollettavaksi merkkihuollossa. Kuitenkin kun tarvisi vaan vaihtaa yksi sivuvalo joka on myös umpion sisällä, niin ei viitsisi tuon takia viedä merkkihuoltoon.
Tässä volvossa siis umpion sisällä olevat polttimot vaihdetaan siten, että sellainen sokka avataan konehuoneen puolelta ja koko umpio vedetään ulos etukautta ja irroitetaan liitäntäjohto. Sitten vaihdetaan polttimo ja kootaan uudelleen paikoilleen.
Kuinkahan tuon uskaltaa itse avata, ku on virta pois. Tuleeko tällejä? :eek:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse vaihdoin juurikin samanlaisesta autosta sen pienen huomiovalon itse, en kuollut. :D Eipä ne taida olla yhteydessä millään tavalla toisiinsa. Kysäse vielä volvolandiassa, eiköhän sieltä löydy ihan faktatietoa.

Itse vaihdoin juurikin samanlaisesta autosta sen pienen huomiovalon itse, en kuollut. :D Eipä ne taida olla yhteydessä millään tavalla toisiinsa. Kysäse vielä volvolandiassa, eiköhän sieltä löydy ihan faktatietoa.

Siis se oli se umpiossa oleva polttimo keltaisen umpio osan takana? Sama kun itse tarvisi vaihtaa. Volvolandiasta tulee juu luettua volvo juttuja tarvittaessa.

Se 5w polttimo on ihan oman liittimen takana umpion takana.

Ja xenonit ottavat tuon korkeajännitteen hetkellisesti vain valojen sytytyshetkellä (alle 1s), ei milloinkaan muuten ikinä. Jännite jolla xenonit palavat on noin 85V.

Eli rohkeasti vaan umpio käteen ja polttimoa vaihtamaan.

Itse en edes irrottaisi sitä liitintä jos siellä sattuu hyvät suojarasvat olemaan valmiina, kiusaat vaan turhaan volvon herkkää sähköjärjestelmää :)

Eipä tossa ainakaan mitään rasvoja ollut mistä itse vaihdoin.

No kannattaisi sitten laittaa :) Nämä laitokset on tunnettu hapettuvista liittimistä jne. sotkevat koko laitoksen sitten sen ohessa. Itselläni on vedetty liittimet täyteen rasvaa jollaista laitetaan yleensä sähköliittimiin, pitää kosteuden poissa.

No kannattaisi sitten laittaa :) Nämä laitokset on tunnettu hapettuvista liittimistä jne. sotkevat koko laitoksen sitten sen ohessa. Itselläni on vedetty liittimet täyteen rasvaa jollaista laitetaan yleensä sähköliittimiin, pitää kosteuden poissa.
Näin toki teinkin. Kyllä autosta nyt uskaltaa polttimon vaihtaa ilman että tarvitsee pelätä koko auton sekoavan. Eipä kyllä oo enää koko kippoa enää pihassa vaikka hyvä auto olikin.

Kyllä autosta nyt uskaltaa polttimon vaihtaa ilman että tarvitsee pelätä koko auton sekoavan.

Kyllä minua ainakin pelotti kun tietää miten vikaherkkä laitos tuo auto on... pitäisikö kutsua sähkövikojen kuninkaaksi. Ei silti, kyllähän tuolla ajelee.

Kyllä minua ainakin pelotti kun tietää miten vikaherkkä laitos tuo auto on... pitäisikö kutsua sähkövikojen kuninkaaksi. Ei silti, kyllähän tuolla ajelee.
Aika yksilökohtaisiahan nuo on yleensä olleet. Kolme vuotta tuo pihassa oli ja yksi pieni sähkövika, ei paha minusta.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mahdollisista sähkövioista kanssa kuullut ainakin juuri v50 kohdalla, mutta kun auto muuten erinomainen, niin en antanut tuon vaikuttaa ostopäätökseen silloin ku ostin. Vielä ei ole ilmennyt mitään sähköongelmia. Kai tuo aika yksilökohtaista tosiaan. Koputan puuta...

Olen kuullut että V50:ssä voi tosiaan tulla ongelmia jos ottaa akunkengät irti, eli auto jää virratta. Voisko olla että joku systeemi ei tykkää nollauksesta.

Nää nyt on näitä juttuja taas.

Olen kuullut että V50:ssä voi tosiaan tulla ongelmia jos ottaa akunkengät irti, eli auto jää virratta. Voisko olla että joku systeemi ei tykkää nollauksesta.

Nää nyt on näitä juttuja taas.

Aika sairasta että auto tilttaisi akunkengän irroituksesta. Pakkohan se akkukin on joskus vaihtaa, vai onko tämäkin asia taas tyyliin "vaihda merkkihuollossa".

Olen kyllä kuullut joskus huhuja vastaavanlaisesta tapauksesta, mutta silloin oli kyse jostain muusta autosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom