[Xbox360] NHL 2012

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sci
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meidän pitää ehdottomasti lopettaa kiekonmenetykset siniviivan jälkeen laidassa tai keskellä. Se pitäis rännittää ja sitten dumb and chase. Ongelmana on myös hyökkääjien liian nopea nousu, jolloin pakin dumbbaus ei enää onnistu. Eli ei haeta kokoajan pitkää pystysyöttöä, jolloin ollaan taas tilanteessa, että se kiekko menetetään siellä siniviivan jälkeen kun ei ole mitään mihin sitä pistää.
 
Sunnuntai pohdiskelua:

Ei karvata jos vastustajalla on omassa päädyssä kiekko, vaan peruutetaan ja tukitaan jokaisella miehellä keskialue, estetään syöttölinjat ja käännetään hyökkäys. Tätä tehtiin hetken, kunnes unohdettiin.

Dumppia käytetään, ja hyvistä paikoista suoraan alueelle.

Syöttö maalin eteen vain varmasta paikasta, koska kun se katkaistaan pääsee vastustaja helposti vastahyökkäykseen. Ennemmin kauempaa haetaan onetimeria hyökkääjälle tai pakille ja laukauksia muutenkin.

Hyökkäysalueella hyökkääjät voisi liikkua enemmän hakea syöttöpaikkoja, eikä vain seisoa kulmissa ja hakea sitä maalin eteen syöttöä. Esim. syötöt: vp-vh-vp ja tuon syötön aikana voisi oh nousta oikean p pisteen yläkaarelle johon vp syöttää ja oh vetää ylämummoon, tai vaihtoehtoisesti vh nousee vastustajan p:n ja h:n välistä maalin edustalle ja saa syötön siihen vp:ltä(nämä käy myös oikealta). One timerille nousee hyökkääjä koska silloin meillä on 3 pelaajaa valmiina puolustamaan. Toimiiko kuviot käytännössä se on sitten eri juttu.

Pakeilta laukauksia vain varmoista paikoista, ei lihamuuriin, koska siinä tulee todennäköisesti kiire.

Puolustusaluella pidetään ne omat äijät, sekin on taas lievästi unohtunut.

:piis::love:

Muita ehdotuksia/krittikkiä näistä ehdotuksista?
 
Tulipa juuri tilattua tuo NHL12 ja avattua live pitkästä aikaa. EASHL:ää tuli pelattua NHL11:ssä, mitäs vaatimuksia on päästä pakkiksen EASHL tiimiin? :)
 

Ekassa maalissa hyvä kuvio. Siinä pakilla olis mahdollisuus syöttöönkin.


Tiemulle: Eiköhän tiimiin pääse, jos mikki vaan löytyy.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Piipariselta ihan hyviä pohdintoja. Alla omat mietinnät:

Puolustus:
+ maalinedusta on aika hyvin kiinni, cross-creasereita ei tule juuri ollenkaan.
+ päästetyt maalit enimmäkseen kaukaa tulleita vetoja, maskista tai one-timereita. Eipä niille paljoa voi tehdä.
- omat laiturit on liian alhaalla, eivätkä ole pitämässä vastustajan pakkeja/kärkkymässä läpiajoa. Vastustaja voi täten syöttää aina pakille ja saavat rauhassa rakennella kuviota.
- liian ahneesti haetaan taklauksia ilman varmistajaa. Tämä on turhaa riskinottoa, varsinkin alivoimalla.

Hyökkäys:
+ hyökätään joukkueena, yritetään eri ratkaisuja
- lähdöissä hätäillään, kiekollinen pelaaja ei ehdi syöttämään ennenkuin hyökkääjät on jo pidettyinä/paitsiossa. lyhennetään syöttöjen pituutta (laitaan-keskelle-laitaan).
- dump&chasessa ei ehditä kiekkoon, hyökkääjät joutuu seisomaan/kaartelemaan siniviivalla ja joutuu kiirehtimään kulmaan. dump&chase on ajoituksesta kiinni, lättykiekon heittäjän pitää varmistaa että muut on täydessä vauhdissa.
- one-timerit on vähissä, pitää opetella koska muut jengit tekee niillä meillekin maalit.
- hätäily kiekollisena kulmissa, kannattaa odottaa "toista aaltoa" ja myös kolmattakin.
- vähäinen liikkuminen. Pyöritys onnistuu, kun liikutaan ja etsitään tilaa syötöille (niin syöttäjä kuin vastaanottaja).
- ylläolevaan vastaan toivon, että jokainen pysyy omassa nurkassaan, ettei käy niin että kaikki pelaajat on toisessa laidassa ja vastakkaisella puolella ei ole ketään kenelle syöttää. Senterin pitäisi liikkua ja laiturit voi keskittyä kyttäämään maalintekopaikkoja.

Tuli enemmän miinuksia, mutta tykkäänkin aina parantaa nykyistä.:piis:

Iltapelit klo 21?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom