XBOX One vs. PS4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Kyllä veti Sony aika hyvin pisteet kotiin tässä kaksintaistelussa. Nyt vain odotella loppuvuotta että tavaraa tulee saataville. Vielä kun ois uus Assassin's Creed saatavilla konsolin kanssa.

AC IV Black Flag tulee loppuvuodesta, joten eiköhän se tule uusille konsoleille heti ensimmäisten pelien joukossa.
Näin ainakin voisi hyvin perustein olettaa ;)

Sekin on hjuva asia, että PS3:lla aktivoitu Playstation+ siirtyy suoraan käyttöön PS4:n kanssa. Itsekin tosiaan pari viikkoa sitten vihdoin sen vuoden maksun maksoin, olin siis silloin jo alitajuisesti päättänyt, että PS4:llä mennään seuraava sukupolvi :D

Tais haukkaa kakkaa aika isolla kädellä MS. Saas nähdä minkä verta ne kääntää takkia nyt.
MS jatkaa konsolin kanssa samaa linjaa kuin Windows puhelimien kanssa.
Päätetään valmiiksi mitä käyttäjät haluavat ja mennään sillä.

Hinnan sijoittuessa lähelle 400e houkuttelee montaa köyhempääkin konsolin osto heti sen tultua myyntiin. Kokonaisuudessaan tää laite vaikuttaa melkein liian hyvältä ollakseen totta, toivottavasti ei tule mitään negatiivisia yllätyksiä myöhemmin. Jos ei niin taitaa sony ottaa melkein samanlaisen aseman konsolimarkkinoilla kuin ps1 aikaan.

Taitaa kyllä PS4 olla eka konsoli sitten PS1 joka tähän taloon tulee.

Oiskohan siellä Sonylla nyt haluttu tehdä tietoinen "luu kurkkuun" - strategia, jolla valtasuhteet pyritään muuttamaan juurikin takaisin PS1 - aikaan, jolloin Sony vei ja muut vikisi.

Meinaan vaan että tolla hinnoittelulla ja suhtautumisella pelaajiin sony vetää kyllä sellaisen kaulan, jota microsoftin on enää vaikea kuroa kiinni saman konsolisukupolven aikana.

Jaa, näköjään Sony tullee. Xbox ei ollutkaan, mitä odotin. Nooh, mun pelaamiset onkin 80% NHL, lisäksi sitten Battefiel/Cod, ehkä jos hurjaksi heittäytyy niin joku Gran Turismo. Parasta on kuitenkin NHL kaverin kanssa pikku panoksilla !

Oiskohan siellä Sonylla nyt haluttu tehdä tietoinen "luu kurkkuun" - strategia, jolla valtasuhteet pyritään muuttamaan juurikin takaisin PS1 - aikaan, jolloin Sony vei ja muut vikisi.

Meinaan vaan että tolla hinnoittelulla ja suhtautumisella pelaajiin sony vetää kyllä sellaisen kaulan, jota microsoftin on enää vaikea kuroa kiinni saman konsolisukupolven aikana.

Kyllä Sony taitaa viedä tämän erän... Katotaan sitte onko M$ oppinut mitään 8v päästä. Kaikista parasta tässä on vielä se, että Sony ymmärtää vielä vittuilla M$:lle :D

Eli muuttuuko moninpeli siis ainoastaan nelosessa maksulliseksi?

Kuluttajat eivät muuten varmasti tule saamaan pleikkariaan ennen joulua ilman ennakkoa.

Näin HööCee pelaajien näkökulmasta pleikkari kyllä houkuttelee ja on ainoa oikea vaihtoehto, mutta jos miettii niin wiitähän on myyty ihan naurettavia määriä.
Loppujen lopuksi mistä sitä tietää vaikka Xbox löisikin itsensä hyvin läpi, mutta vähän erilaiselle yleisölle. Trendikäs some laite jolla voit päivitellä juttujasi nettiin, samalla kun runkkaat kinectin edessä.

Aikamoinen assrape entisiä xbox faneja kohtaa tosin...
Eli muuttuuko moninpeli siis ainoastaan nelosessa maksulliseksi?

Boksillahan se jo olikin? :D

AJS7VHe.gif

Ei muuta.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Näin sivuhuomautuksena mainittakoon, että molemmille laitteille tulossa oleva: Destiny vaikutti jumalattoman upealta tekeleeltä. Sellaiselta mitä teki mieli päästä pelaamaan jo ihan videota katsomalla. Ja nyt olen vielä vakuuttuneempi, että Playstation 4 tulee tähän kämppään ellei ihmeitä tapahdu.

Xbox-One voi kyllä tulla myymään yllättävän hyvin. Juuri sellaista höttöä mikä uppoaa hyvin jenkkeihin. Ja perus ei-niin pelaajat voivat olla hyvinkin innoissaan kun kinect tulee mukaan+nuo muut hömpötykset. Sama porukka joka osti wiin. Tyyliin pelataan parit jumppapelit viihde illoissa pikku hiprakassa. Wiin pelimyyntihän olikin taas paljon heikompaa kuin boxin ja pleikkarin. Joten kyllä toi Xbox-One voi tulla myymään hyvin. Itseäni taas kiinnostaa pelikone joka on suunniteltu pelaajille ja sillä osastolla Playstation 4 vie tällä hetkellä melko hyvin. Ainoastaan iso lista hyviä yksinoikeuspelejä voi kääntää mun kelkan.

MS jatkaa konsolin kanssa samaa linjaa kuin Windows puhelimien kanssa.
Päätetään valmiiksi mitä käyttäjät haluavat ja mennään sillä.

Niimpä.. x360:n kanssa ei ollut erityisiä ongelmia ja pelit & live nannaa.. nyt vituttaa jo etukäteen että nähtävästi joutuu totuttelemaan paskempaan ohjaimeen ja sitten jokunen suosikkipelikin jää välistä ps4:een siirtymisen myötä.. siis jos MS ei tee asialle OIKEASTI jotain!! "Vittu mitä paskaa" kuva kuuluisi tähän, olen todella pettynyt MS linjaukseen X1:n osalta.
Nyt alkaa olla 4 kohtaa mitkä pitäisi MS:n korjata että pysyisin leirissä..
- Hinta, laite on heikompitehoinen -> hinnan pitää olla halvempi kuin ps4:n
- 24h DRM tarkistus POIS, mulle kävisi ok että jos levy on koneessa niin online tarkastusta ei tehdä
- Kinect2 pois, edellinenkään ei toiminut riittävän hyvin peleihin niin en oikeasti halua käyttää uuttakaan mihinkään, jos MS haluaa toimittaa sen väkisin niin ok mutta en maksa siitä, enkä käytä. En halua elehtiä tai puhua pelikonsolilleni, osaan kirjautua laitteelle ihan ohjaimen näppylää painamalla.
- MS pitää osoittaa jotenkin että se saa lähes yhtä hienoja pelejä kuin ps4 multiplättäri peleistä heikommalla raudallaan.

Minun pieneen päähän ei mahdu miten ne on ideoineet nykyisen visionsa x1:stä, välillä tuntuu että MS esittelyissä joillain on naama niin sinkeällä että eivät usko itsekään visioonsa. Ärsyttävää, minulla olisi ollut lompakko auki MS suuntaan ihan oletuksena jos olisivat hoitaneet homman edes sinnepäin..

Niimpä.. x360:n kanssa ei ollut erityisiä ongelmia ja pelit & live nannaa.. nyt vituttaa jo etukäteen että nähtävästi joutuu totuttelemaan paskempaan ohjaimeen ja sitten jokunen suosikkipelikin jää välistä ps4:een siirtymisen myötä.. siis jos MS ei tee asialle OIKEASTI jotain!! "Vittu mitä paskaa" kuva kuuluisi tähän, olen todella pettynyt MS linjaukseen X1:n osalta.
Nyt alkaa olla 4 kohtaa mitkä pitäisi MS:n korjata että pysyisin leirissä..
- Hinta, laite on heikompitehoinen -> hinnan pitää olla halvempi kuin ps4:n
- 24h DRM tarkistus POIS, mulle kävisi ok että jos levy on koneessa niin online tarkastusta ei tehdä
- Kinect2 pois, edellinenkään ei toiminut riittävän hyvin peleihin niin en oikeasti halua käyttää uuttakaan mihinkään, jos MS haluaa toimittaa sen väkisin niin ok mutta en maksa siitä, enkä käytä. En halua elehtiä tai puhua pelikonsolilleni, osaan kirjautua laitteelle ihan ohjaimen näppylää painamalla.
- MS pitää osoittaa jotenkin että se saa lähes yhtä hienoja pelejä kuin ps4 multiplättäri peleistä heikommalla raudallaan.

Minun pieneen päähän ei mahdu miten ne on ideoineet nykyisen visionsa x1:stä, välillä tuntuu että MS esittelyissä joillain on naama niin sinkeällä että eivät usko itsekään visioonsa. Ärsyttävää, minulla olisi ollut lompakko auki MS suuntaan ihan oletuksena jos olisivat hoitaneet homman edes sinnepäin..

Kaikesta samaa mieltä.
Itsekin olin etukäteen jo valmistautunut siihen, että uusi Xbox on tottakai se seuraava konsoli.
Nopeasti muuttui kuitenkin mieli, kun alkoi tulla selville MS:n visio tämän uuden konsolin suhteen. Heillä on ilmiselvästi täysin erilainen käsitys pelikonsolista kuin minulla.
Onneksi PS4 on huomattavasti fiksummin toteutettu laite, joten ei tarvitse kokonaan skipata uuden konsolin hankkimista.

^Jep, sama myös itsellä. Ennen julkistusta olin satavarma, että boksi tulee taloon niinkuin aina ennenkin, mutta kaikki nää paskat on kyllä saanut kääntämään kelkan..

Mua ei harmita enää edes Xboxin ylivertaisesta ohjaimesta luopuminen, kun tuo PS4:n uusi kapula näyttäisi kuvien perusteella olevan ergonomisuudessa huomattava parannus Sonyn aiempiin, mitä nyt tatit ovat edelleen samalla tasolla keskenään.

Sen sijaan "tuki käytetyille peleille" kuulostaa jo lähtökohtaisesti aivan helvetin vammaiselta. Pitäisi olla itsestäänselvyys, että käytetty peli on täysin samalla viivalla kuin uusikin. Ainoa logiikka käytettyjen pelien käytön rajoittamisella edes ajatustasolla on vain loputon ahneus. Ei käytetystä autostakaan tarvitse erikseen maksaa sen valmistajalle lisää, jotta sillä voi taas ajaa. Hyvä, että Sony ei kuitenkaan ole se kusinaama tässä asiassa.

En kyllä keksi yhtään syytä jatkaa enää Microsoftin leirissä. Ei vittuakaan kiinnosta joku väsynyt digiboksi, jossa pyöritetään Windows 8:ia. Enkä varsinkaan halua Internet Exploreria lähellekään olohuonettani.

Mua ei harmita enää edes Xboxin ylivertaisesta ohjaimesta luopuminen, kun tuo PS4:n uusi kapula näyttäisi kuvien perusteella olevan ergonomisuudessa huomattava parannus Sonyn aiempiin, mitä nyt tatit ovat edelleen samalla tasolla keskenään.

Pleikkarilla on lisäksi yleensä ollut erinomainen tuki 3rd party ohjaimille, joten saa tarvittaessa käytettyä muitakin kuin originaaleja.
Tuo uusi ohjain tosiaan näyttää hyvältä ja se kosketuslevy tuo taatusti uusia mahdollisuuksia esim. RTS pelien suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom