XBOX One vs. PS4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Joku totesi, että Xbonen ja PS4:n tehoero ei tule näkymään peleissä. Itse uskon, että taatusti tulee näkymään siinä vaiheessa, kun saavutetaan piste, jossa ohjelmoijat alkavat puristamaan konsoleista kaiken tehon irti. Jos koneessa on enemmän tehoa, saadaan peleistä joko näyttävämpiä tai sulavammin toimivia tai parhaassa tapauksessa molempia. Nyt kun rauta on arkkitehtuuriltaan käytännössä identtistä niin se tehoero konkretisoituu paljon selkeämmin kuin XO/PS3 generaatiossa.
Isoin ero noissa on näyttiksen puolella ja se kyllä tulee näkymään jossain vaiheessa.

Ehkä yksinoikeuspeleissä, mutta koska nykyisin lähes kaikki pelit tulevat myynnin takia molemmille konsoleille, eikö peli tehdä kuitenkin sitten sen heikomman konsolin mukaan?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Ehkä yksinoikeuspeleissä, mutta koska nykyisin lähes kaikki pelit tulevat myynnin takia molemmille konsoleille, eikö peli tehdä kuitenkin sitten sen heikomman konsolin mukaan?

Miksi pitäisi? Ei nytkään niin tehdä.
Kun nuo molemmat ovat käytännössä PC rautaa niin on hyvin helppo tehdä multiplatform seuraavalla tavalla:
1. Tehdään "über versio" = PC versio.
2. Karsitaan sen verran, että pyörii ok PS4:llä.
3. Karsitaan vähän lisää, että pyörii ok Xbonella.
4. Profit.

Toki laiskat kehittäjät tekevät vain yhden version joka on PC:llä sarjaa huono porttaus ja konsoleilla sitten sarjaa ihan ok.

Kyl on porukka tossun alla jos muija ei anna tietokonetta hankkia.

Ei sitä ruminta koteloa ole pakko ottaa, eikä massoille, jotka haluaa maksaa 500€ maksimissaan ole sama rauta optimi kun jollekkin joka haluaa parempaa. Pointti nyt ei ollut sanoa, että syökää konsolihomot paskaa vaan, että vois olla aika mielenkiintosta kasata vesijäähdytetty SSD kovalevyillä käyvä viihdekeskus olohuoneeseen. Täysin äänetön ja pääsee nauttimaan tehokkaamman raudan tuomista eduista. Saa nyt nähdä, mitä käy pelivalikoiman kanssa. The Division jo ensimmäinen peli, joka tulossa vain konsoleille näillä näkymin (ainakin jokseenkin kiinnostavan näköinen peli).

Ja voihan se tietskari istua eri huoneessa, vetää vaan johdot olkkariin.

Ei sitä ruminta koteloa ole pakko ottaa, eikä massoille, jotka haluaa maksaa 500€ maksimissaan ole sama rauta optimi kun jollekkin joka haluaa parempaa. Pointti nyt ei ollut sanoa, että syökää konsolihomot paskaa vaan, että vois olla aika mielenkiintosta kasata vesijäähdytetty SSD kovalevyillä käyvä viihdekeskus olohuoneeseen. Täysin äänetön ja pääsee nauttimaan tehokkaamman raudan tuomista eduista. Saa nyt nähdä, mitä käy pelivalikoiman kanssa. The Division jo ensimmäinen peli, joka tulossa vain konsoleille näillä näkymin (ainakin jokseenkin kiinnostavan näköinen peli).

Ja voihan se tietskari istua eri huoneessa, vetää vaan johdot olkkariin.

No ei se nyt helvetti siitä ole kiinni :D
Mulla on parhaillaan kunnon peli PC myynnissä siksi, että sille ei ole käyttöä.

PC pelaamista on turha rinnastaa konsolipelaamiseen ja sitä vääntöä ei edelleenkään tuoda tähän ketjuun.
Todetaan nyt vaan, että SteamBoxin idea on jotain muuta kuin itse kasattu PC. Jos olet eri mieltä niin sitten olet, sinulla on oikeus siihen.
SteamBoxille on oma ketju, jossa tätä vääntöä voidaan tarvittaessa jatkaa:
http://www.pakkotoisto.com/pelit-ja-konsolit/114763-steam-box-pelimarkkinoiden-mullistus/

Miksi pitäisi? Ei nytkään niin tehdä.
Kun nuo molemmat ovat käytännössä PC rautaa niin on hyvin helppo tehdä multiplatform seuraavalla tavalla:
1. Tehdään "über versio" = PC versio.
2. Karsitaan sen verran, että pyörii ok PS4:llä.
3. Karsitaan vähän lisää, että pyörii ok Xbonella.
4. Profit.

Toki laiskat kehittäjät tekevät vain yhden version joka on PC:llä sarjaa huono porttaus ja konsoleilla sitten sarjaa ihan ok.

Ai se menee noin... Tämä hyvä tietää.

Tuostahan se on kyse tosiaan. Kukaan PC:llä mitään pelaa. Paitsi jotkut larpparit wowia.

;) (pakollinen ettei Tr00 PC fanboyt vedät taas papua pilluun)

Ai se menee noin... Tämä hyvä tietää.

Tässä yksi esimerkki nykyisestä konsolisukupolvesta:
Face-Off: Dragon's Dogma • Face offs • Eurogamer.net

Tämä on siis tullut pelkästään Xbox360:lle ja PS3:lle, eli ei ole edes PC versio ollut "sotkemassa kehittelyä" ;)
Itse olen pelannut molempia versioita ja väitän, että ero Xboxin hyväksi on vielä selkeämpi kuin tuo artikkeli antaa ymmärtää.
PS3 on joiltain osin paperilla tehokkaampi kuin boxi, mutta monimutkaisen arkkitehtuurin takia boxin tehot on koko sukupolven ajan saatu paremmin irti näissä multiplattareissa.

Siksi uskon, että PS4 tulee viemään pidemmän korren tehojen suhteen tällä kertaa. Identtinen arkkitehtuuri, mutta enemmän tehoa, pitäisi olla selkeä yhtälö. Olen toki valmis myöntämään erehdykseni, jos väärässä olen ;)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Onko tuo Kinetic oikeasti noin huono mitä täällä annetaan ymmärtää? Voisin hyvinkin nähdä - tiedostaen tilanteen absurdiuden - itseni punnertamassa telkkarin edessä, kun joku matami laskee siellä mulle pisteitä ja katsoo tekniikkaa. Sen takia ajattelin ostaa tuon Xboxin (itsellä ei ole ollut konsolia ikinä). Olen sata varma, että vaimokin tykkäisi tuosta. Vai onko toi featti ihan yhtä tyhjän kanssa? Jollain esittelyvideolla näytti hyvältä. Ei mitään kokemusta vastaavista laitteista. Wiillä joskus lätkinyt vartin jotain virtuaalitennistä ja se oli ihan kammottava kokemus. Jotain vastaavaa odotettavissa Kineticiltä?

Enää ei talous kaadu, vaikka ostaisin kummatkin vempeleet. Noita eri laitteita tuntuu kuitenkin olevan olohuoneessa jo nytkin riittävä määrä.

Onko tuo Kinetic oikeasti noin huono mitä täällä annetaan ymmärtää? Voisin hyvinkin nähdä - tiedostaen tilanteen absurdiuden - itseni punnertamassa telkkarin edessä, kun joku matami laskee siellä mulle pisteitä ja katsoo tekniikkaa. Sen takia ajattelin ostaa tuon Xboxin (itsellä ei ole ollut konsolia ikinä). Olen sata varma, että vaimokin tykkäisi tuosta. Vai onko toi featti ihan yhtä tyhjän kanssa? Jollain esittelyvideolla näytti hyvältä. Ei mitään kokemusta vastaavista laitteista. Wiillä joskus lätkinyt vartin jotain virtuaalitennistä ja se oli ihan kammottava kokemus. Jotain vastaavaa odotettavissa Kineticiltä?

Enää ei talous kaadu, vaikka ostaisin kummatkin vempeleet. Noita eri laitteita tuntuu kuitenkin olevan olohuoneessa jo nytkin riittävä määrä.

Mulle kinect oli hauska eka kerran kun kokeili, mutta toiste ei jaksais. Toimi ihan a-ok. jos ei odota, että kameraseuranta olis oikeasti tarkka(jotain sinnepäin riittää) tai nopea(lagi pahimmillaan lienee 0.3-0.4s luokkaa). Samoin kun se kamera näkee vain 30 kuvaa per sekunti niin nopeat liikkeet on iso ei onnistu ja pelimekaniikat on viritetty vähän sinnepäin.

Kinect2 korjaa resouution, mutta kuvia tulee edelleenkin vain 30 per sekunti. En jaksa uskoa, että olis kovin "hieno" juttu, jos odottaa jotain low latency, extreme tarkkaa hardcore pelaamista. Casual gamingiin toimii, mut onko kasuaalit sit ostamassa 500e konsolia vai 500e ipadia. WiiU näytti mun mielest sen, että heiluttelupelit on historiaa massahysteriana.

Innolla seuraan kun Xbox fanit nyt muna pystyssä ostaa Boxin ja sitte M$ persraiskaa parin vuoden päästä laittamalla ne jäätävät DRMt takaisin :hyvä:

Anteeksi jos maailmankuvani on nyt jotenkin vääristynyt, mutta mitä väliä oikeasti on tuolla käytettyjen pelien jälleenmyynnillä? En ole ikinä myynyt/ostanut käytettyä peliä, joten voi johtua siitäkin. Tämä ei tosin ole se syy, miksi en valitse Xbox Onea. Vaikka tuo kyseinen featti poistettiinkin, niin silti boxin hinta on 100 euroa suurempi, mutta sen ainut etu on parempi kamera, jota en myöskään tarvitse mihinkään.

Ps4 sen sijaan on tehokkaampi, halvempi kuukausimaksultaan, se ei ole Microsoftin tuotantoa sekä se on 100 euroa halvempi. Eli ainut asia jossa Xbox on Ps:ia parempi, on ohjaimen design. Tähänkin kuulemma löytyy apu Ps:in tukiessa kolmannen osapuolen ohjainta.

Jos olen väärässä jostain, niin korjatkaa ihmeessä, nämä ovat vain omia mietteitä, sekä mikäli asiat tulevat vielä muuttumaan, niin muutan mieluusti myös mielipiteitäni :)

E: Niin ja vielä tuosta Pc vs konsoli - jutusta, koittakaa huviksenne pelata jotain uusimpia pelejä pc:llä. Itse ostin COD: Black Ops 2 joulukuussa PC:lle, pelaajia jatkuvasti alle 50k, sitten kun haluat pelata jotain oikeasti kivaa pelimuotoa, esim. HC Kill Confirmed, niin pelaajia on se 700. Niistä sitten koetat etsiä hyviä yhteyksiä -> turha luulo. 2 viikkoa jaksoin perseillä tuon kanssa ja mitään siitä ei tullut, sitten kaivoin vanhan Xbox360 kaapista, ja ostin saman pelin siihen. Hups, 400k pelaajia ja niistä 8k tässä kyseisessä pelimuodossa. Veljen Ps3:lla muistaakseni vielä enemmän.

Mulle kinect oli hauska eka kerran kun kokeili, mutta toiste ei jaksais. Toimi ihan a-ok. jos ei odota, että kameraseuranta olis oikeasti tarkka(jotain sinnepäin riittää) tai nopea(lagi pahimmillaan lienee 0.3-0.4s luokkaa). Samoin kun se kamera näkee vain 30 kuvaa per sekunti niin nopeat liikkeet on iso ei onnistu ja pelimekaniikat on viritetty vähän sinnepäin.

Kinect2 korjaa resouution, mutta kuvia tulee edelleenkin vain 30 per sekunti. En jaksa uskoa, että olis kovin "hieno" juttu, jos odottaa jotain low latency, extreme tarkkaa hardcore pelaamista. Casual gamingiin toimii, mut onko kasuaalit sit ostamassa 500e konsolia vai 500e ipadia. WiiU näytti mun mielest sen, että heiluttelupelit on historiaa massahysteriana.

no jos lapsille pitäis kuitenkin heiluntapeli laittaa niin minkä valitsisitte.

no jos lapsille pitäis kuitenkin heiluntapeli laittaa niin minkä valitsisitte.

tuote_karhu_a.png

E: Kuulemma Xboxissa huomattavasti tarkempi ja eritoten paremmin syvyyttä mittaava tuo kamera.

tuote_karhu_a.png

E: Kuulemma Xboxissa huomattavasti tarkempi ja eritoten paremmin syvyyttä mittaava tuo kamera.
Xboxin "kamerahan" (kamera + IR) mm. mittaa sykkeen sun naaman värimuutoksesta.

Using a combination of the color image feed and its Active IR sensor, Kinect can “see” the pulse in your face.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom