WTF? Puhelut eivät mene läpi?

Olen tässä vähän ihmetellyt tämmöistä: Olen parin viime viikon aikana soitellut kavereille, niin ihan kaikki eivät ole vastanneet, ihan normaali hälytysääni jne. Seuraavana päivänä on saanut kiinni normaalisti, ja ovat sitten sanoneet että "ei kyllä ole kännykässä näkyny että olisit koettanu soittaa". Suurimman osan ajasta puhelut menevät siis läpi ihan normaalisti, mutta mystisesti osa katoaa.

Onkos muilla ollut samankaltaista ongelmaa? Liittymä o Soneran ikivanha (samoin kuin SIM-kortti kanssa vuosia vanha) ja luurina pari vuotta palvellut 6300. Mitään yhdistävää tekijää en ole keksinyt, kavereilla eri liittymät ja eri luurit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vahva veikkaus että puhelut ovat menneet läpi. Ovat vain tahallisesti/tahattomasti painaneet pois "1 puhelu tullut" ilmoituksen. Itse en uskoisi mihinkään vikaan ennenkuin soitan puhelimeen joka on näkökenttässäni ja ei hälytä.

Vahva veikkaus että puhelut ovat menneet läpi. Ovat vain tahallisesti/tahattomasti painaneet pois "1 puhelu tullut" ilmoituksen. Itse en uskoisi mihinkään vikaan ennenkuin soitan puhelimeen joka on näkökenttässäni ja ei hälytä.

Faija oli soittanut normisti duuni kännyyni. Tästä ei ollut itselle rekisteröitynyt mitään kyseiseen luuriin. Hämmästelin tätä suuresti.

Joo. Katoaa noita puheluita. Joskus on puhelinlogeja vertailtu ja ihmetelty, kun kaverilla näkyy lähtenyt soitto, mutta mulla ei näy mitään (vastattua tai vastaamatonta).

Ihan normaalia hommaa, tuntuu omalla Elisallani tapahtuvan useastikin. Asiakas palvelun mielestä tää ei oo mahollista. Puolen vuoden aikana sattunut kymmeniä kertoja, kohta lähtee liittymä takas soneralle.

Joo, on mahdollista... Itselle kävi muutama vuosi siten että pariin päivään ei puhelimen mukaan tullut soittoja ja en ollut asiaa hirveästi ajatellut koska oli aika paljon muitakin kiireitä. Sitten parin päivän päästä tuli puhelu läpi, jossa silloin 250 km päässä asunut tyttöystävä on ihan paniikissa ja oli kuulemma lähes soittamassa poliiseja tai tuttuja paikalle katsomaan olenko hengissä. Jälkikäteen selvisi että myös muut olivat yrittäneet soittaa ja toisessa päässä puhelu tuuttasi normaalisti, mutta omaan kännykkääni ei jäänyt mitään merkkejä puheluista. Muistaakseni ulospäin pystyin soittamaan kuitenkin normaalisti. Itsellä tuohon auttoi että puhelimesta virrat pois ja takas päälle, viimeistään sen jälkeen vanha Nokialainen hälyytti niin kuin pitääkin.

Täällä Soneran liittymä ja vastaavaa tapahtunut. Soittajan puhelu mennyt mun vastaajaan asti (soittaja ei kuitenkaan jättänyt viestiä), mutta mulla ei puhelin hälyttänyt ollenkaan, eikä mitään merkkiä tulleesta puhelusta.

Soittelin Soneran aspaan tuosta, ja kaveri sanoi että heillä ei ole ainakaan mitään käsitystä miksi tuota voisi tapahtua. Kehoitti ottamaan aina kellonajan ylös jos epäilee että puhelu ei ole mennyt läpi, ja soittelemaan sitten uudestaan aspaan kun on muutama varmistettu tapaus kertynyt. Kuulostaa näin maallikon korvaan sille, että puhelu menee keskukseen asti, mutta keskus ei jostain syystä sitten lähde yhdistämään seuraavaan luuriin.

Itselle on myös soneran liittymä ja puheluita hukkuu aina välillä, eli kun joku yrittää soittaa kuuluu vaan ettei voida yhdistää puhelimeen. Vaikka mitään estettä ei pitäisi olla ja kaikki toimii muuten normaalisti. Tätä tapahtuu aina silloin tällöin, tiedä sitten mistä johtuu.

Tänään kävi sitten päinvastoin, puhelu meni läpi vaikka en edes soittanut :D Puoli kuuden aikaan soittaa mies joka kertoo nimekseen pelkän sukunimensä ja väittää että olen soittanut sille kolmen aikaan, olin että en oo voinu soittaa eikä kukaan oo lainannut mun puhelintakaan. No tyyppi oli ihan ok tuosta ja puhelu lopetettiin -> tarkistamaan lokia, ei yhtään puhelua aamu kuuden jälkeen ja sekin tutulle henkilölle. Miten tää on mahollista ees? :wtf:

Edit. En tuntenut miestä, eikä kukaan muukaan keltä kyselin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom