WPC maailmamestaruus kilpailut 2003 (Calgary,Cananda) -Tulokset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä tuloksia WPC 2003 Voimannosto ja Penkkipunnerrus mm-kisoista Kanadanasta.

Tästä

Hyvänä saavutuksena esim. Tomi Rantasen 310kg penkistä nuoriin.

Rantanen on hurja!

Muita hyviä suomalaissaavutuksia:

Kari Kalliolan keskiviikkona nostettu ME 273 kg 40-44 vuotiaitten alle 140 kilon sarjaan, jota sitten itse paransi 275,5 kiloon voimanosto kisan yhteydessä perjantaina! :worship:

Ja tietenkään ei sovi unohtaa Lars Nyblinin tulosta 270 kg alle 90 kilon sarjaan ja hänen maailmanennätysyritystään 278 kg! :worship:

Jotenkin minä en ymmärrä, miten noille kisoille voi antaa MM-kilpailujen statuksen?

Eikö sellaisissa kisoissa pitäisi olla kaikki kovimmat?

Originally posted by Kraftwerk n
Jotenkin minä en ymmärrä, miten noille kisoille voi antaa MM-kilpailujen statuksen?

Eikö sellaisissa kisoissa pitäisi olla kaikki kovimmat?

WPC on WPO ala-liitto. Jos haluat päästä WPO:hon nostamaan , sun pitää nostaa ensiksi hyvä tulos WPC:ssä. WPO:ssa sitten taas liikkuu isoimmat tulokset ja rahat. Että siltä pohjalta, ammattilaisten alottelija-liitto.

Originally posted by lieska
WPC on WPO ala-liitto. Jos haluat päästä WPO:hon nostamaan , sun pitää nostaa ensiksi hyvä tulos WPC:ssä. WPO:ssa sitten taas liikkuu isoimmat tulokset ja rahat. Että siltä pohjalta, ammattilaisten alottelija-liitto.

Tokihan minä nyt tämän tiesin. Mua vaan vituttaa sellanen homma, että jos ei pärjää ipf:ssä, niin sitten voi vaihtaa liittoa ja olla maailmanmestari siellä, kun ei kovempien seurassa pärjää.

Ipf:ssä on kovin taso ja kovimmat nostajat, että eipä se ammattilaistitteli kovin paljon vaikuta tuloksiin.:rolleyes:

Tarkkoja summia en tiedä, mutta ei niillä palkintorahoilla kyllä kovin hyvin toimeen tule.

Jos hyvä olet, voitat siellä kisoja ja teet ennätyksiä jne, niin tienaat siellä enemmän kuin tekemällä Suomessa keskipalkkaista duunia. Eikös WPO finaalin voittopottikin ollut jotain 12000-15000 dollaria?

Kyllä mun mielestä WPO:ssa etenkin on ihan kiitettävän kova taso. Ainakin niin kova, ettei niiden tuloksia nyt hirveesti väheksymään voi ruveta. Tosin IPF:ssä kärki on usein tasainen ja kilpailu kovaa.

Ipf:ssä on kovin taso ja kovimmat nostajat, että eipä se ammattilaistitteli kovin paljon vaikuta tuloksiin.:rolleyes:

Katsoppas tästä mitkä on WPO:n tulos rajat, millä pääsee nostamaan ja sitte ihmittelet miksei siellä ole kuin maailman parhaat nostamassa. Sieltä myös selviää kuinka paljon tienaa kun voittaa.

Mikesell rules

Jollei kukaan muu nosta älämölöä Mikesellin kyykystä, niin minä nostan.

517,5 kiloa on 517,5 kiloa vaikka millä jousitrikoilla.
Brent otti taas omansa. Jos paikat kestävät, äijä lataa parin vuoden sisällä 540. Näin uskon.

Katsoppas tästä mitkä on WPO:n tulos rajat, millä pääsee nostamaan ja sitte ihmittelet miksei siellä ole kuin maailman parhaat nostamassa. Sieltä myös selviää kuinka paljon tienaa kun voittaa.

Näköjään tuplaantunut tuo palkkio, kun se jokin aika sitten oli tuo 12-15000.

Jollei kukaan muu nosta älämölöä Mikesellin kyykystä, niin minä nostan.

517,5 kiloa on 517,5 kiloa vaikka millä jousitrikoilla.
Brent otti taas omansa. Jos paikat kestävät, äijä lataa parin vuoden sisällä 540. Näin uskon.

Kiloakaan tuosta 517,5 kilosta väheksymättä täytyy samoin tein ottaa esille se, että Mikesell itse on sitä mieltä, että tuota ei olisi pitänyt hyväksyä. Jäi kuulemma korkeaksi. Siksi en itse tuota kyykkyä esille tuonut. Itse en nostosta sano juuta tai jaata ennenkuin olen siitä videon nähnyt. Lupaili 1200 paunaa seuraaviin kisoihin (545 kg!!).

Mikesell on kyykkykone! :worship: Ennen tuota kisaa kyykännyt kisoissa muistaakseni 19 kertaa yli 1000 paunaa eli noin 454 kiloa!

Kiloakaan tuosta 517,5 kilosta väheksymättä täytyy samoin tein ottaa esille se, että Mikesell itse on sitä mieltä, että tuota ei olisi pitänyt hyväksyä. Jäi kuulemma korkeaksi. Siksi en itse tuota kyykkyä esille tuonut. Itse en nostosta sano juuta tai jaata ennenkuin olen siitä videon nähnyt. Lupaili 1200 paunaa seuraaviin kisoihin (545 kg!!).

PUHUIN PASKAA!

Osoitteesta http://www.brentmikesell.com löytyy kuva tuosta kyykystä ja sen alta teksti, josta käy ilmi, että hänen mielestään syvyys passaa! Kuvaa katsomalla päätyy helposti samaan mielipiteeseen. Brent Mikesell on kyykkykone! Siitä en valehdellut. :worship:

Katsoppas tästä mitkä on WPO:n tulos rajat, millä pääsee nostamaan ja sitte ihmittelet miksei siellä ole kuin maailman parhaat nostamassa.

En ihmetellyt, että miksei siellä ole kuin parhaat. Sanoin, että wpo-kisoissa eivät ole parhaat.

Lukuunottamatta tietysti Ed Coania, joka on kaikkien aikojen paras voimanostaja.

IPF:n MM-kisojen perusteella WPO-finaaliin olisivat selvinneet:

+125kg/1000kg
Siders Brian 1.082,5
Muravlyov Volodymyr 1.032,5
Midote Daisuke 1.032,5
Tallqvist Kenneth 1.000,0

-125kg/942,5kg
1 Arvai Istvan 1.050,0wr
2 Papazov Vitaliy 1050.0wrj
3 Malanichev Andrey 1.022,5
4 Karpik Viktor 1.020,0
5 Lehto Ove 1.007,5
6 Ljungberg Jorgen 1.000,0
7 Henry Clive 980,0
8 Cardella Tony 977,5

-110kg/912,5kg
1 Solovyov Oleksiy 1007.5wr
2 Fedorenko Yuriy 985,0
3 Pomana Derek 947,5
4 Welna Krzysztof 940,0

-100kg/882,5kg
1 Vyshnytskyy Oleksiy 980.0
2 Barkhatov Maxim 967,5
3 Christov Ivailo 965,0
4 Rokochyy Oleksiy 965,0
5 Tylutki Nick 892,5
6 Peeters Andre 887,5

-90kg/817,5kg
1 Freydun Ivan 957,5
2 Tarasenko Andrey 955,0
3 Ghirardi Daniele 870,0
4 Theuser Petr 867,5
5 Romanenko Sergiy
6 Benemerito Ray 845,0
7 Coimbra Anibal 842,5

-82,5kg/777,5kg
1 Belyaev Andrey 900.0wrj
2 Solovyov Dmytro 867,5
3 Wegiera Jan 852,5
4 Naleykin Sergiy 845,0
5 Turesson Patrik 807,5
6 Gandner Frederic 800,0
7 Christov Milen 795,0
8 Rick Peter 785,0
9 Lindholm Marcel 777,5

-75kg/725kg
1 Furazhkin Viktor 860,0
2 Baranov Viktor 825,0
3 Kutcher Oleksandr 815.0wrj
4 Hooper Wade 815,0
5 Spychala Jacek 765,0
6 Michailov Robert 732,5
7 Zeilinger Andreas 730,0

-67,5kg/645kg
1 Olech Jaroslaw 820
2 Huang Lung-Hsing 725,0
3 Sehlberg Amit 700,0
4 Richard Philip 697,5
5 Noppers Lewis 672,5
6 Jonsson Niklas 662,5
7 Olech Mariusz 660,0
8 Takahashi Masayuki 655,0

-60kg/567,5kg

1 Andryukhin Mikhail 700,0
2 Hsieh Tsung-Ting 645,0
3 Washington Hennis 620,0
4 Sledz Slawomir 610,0
5 Chiu Chung-Liang 610,0
6 Kondo Tomoyuki 600,0
7 Forsman Nisse 570,0

1 Pavlov Konstantin 652,5
2 Kazakov Ravil 645,0
3 Isagawa Hiroyuki 627,5wrm
4 Lu Shih-Wu 602,5

1 Fedosienko Sergey 650.0wr
2 Stanaszek Andrzej 627.5
3 Hu Chun-Hsiung 580,0

Näiden lisäksi listasta puuttuu monta kovaa nimeä, jotka ovat karsintarajat selvittäneet. Ylläoleva on siis vain yksi esimerkki.:)

Originally posted by N. O. Kummonen
Kyllä mun mielestä WPO:ssa etenkin on ihan kiitettävän kova taso. Ainakin niin kova, ettei niiden tuloksia nyt hirveesti väheksymään voi ruveta. Tosin IPF:ssä kärki on usein tasainen ja kilpailu kovaa.

En minä niitä tuloksia väheksy. Tarkoitin vain, etteivät ne maailman parhaat wpo:ssa nosta.. Noh, kovia tuloksia ne on siitä huolimatta.:)

En ihmetellyt, että miksei siellä ole kuin parhaat. Sanoin, että wpo-kisoissa eivät ole parhaat.

Lukuunottamatta tietysti Ed Coania, joka on kaikkien aikojen paras voimanostaja.

IPF:n MM-kisojen perusteella WPO-finaaliin olisivat selvinneet:

Näiden lisäksi listasta puuttuu monta kovaa nimeä, jotka ovat karsintarajat selvittäneet. Ylläoleva on siis vain yksi esimerkki.:)

No pojat olis selvinny kisoihin , mutta paras raskaan sarjan nostaja ois jääny 7:s. Tästä voit nähdä 1.3.2003 nostetussa WPO finaalien tason. WPO:ssa ei katsota paljonko painaa, vaan paljon nostaa.

No pojat olis selvinny kisoihin , mutta paras raskaan sarjan nostaja ois jääny 7:s. Tästä voit nähdä 1.3.2003 nostetussa WPO finaalien tason. WPO:ssa ei katsota paljonko painaa, vaan paljon nostaa.

Varuste eroilla ja monoliftillä ei ole mitään vaikutusta asiaan, hä? :(

Varuste eroilla ja monoliftillä ei ole mitään vaikutusta asiaan, hä?

Onhan niillä, mutta sitä eroa on vaikea määrittää tarkasti kiloina. Siksi minun mielestäni on sangen keinotekoista alkaa vertailemaan eri liitojen nostajia ja tuloksia ja väitellä siitä kumpi liitto on kovempi. Mielestäni ainoa mahdollinen vertailu, jos sekään, on vertailu kunkin liiton kärjen tasaisuudesta eri liiton sisäisistä tuloseroista. Onhan selvä, että, jos toisen liiton MM-kisoissa 10 parasta on tuloksissa 30 kilon sisällä ja toisen liiton 10 parasta 100 kilon sisällä niin ensin mainitussa liitossa kilpailu on ankarampaa. Asiaa en ole tutkinut, koska minua ei kiinnosta kumpi tai mikä liitto on kovempi. Minua kiinnostaa voimanosto.

PS. Ei pidä myöskään unohtaa punnituskäytännön erojen merkitystä tuloksiin.

Originally posted by Jussin voima
Varuste eroilla ja monoliftillä ei ole mitään vaikutusta asiaan, hä? :(

Kaikella on tietysti merkitystä. Mutta jos näistä ipf:n kisoista otettais paras nostaja ja lyötäisiin sille päälle viimeisen päälle wpo:ssa sallitut varusteet ja sitte monoliftiin ja kyykkäämään. Heppu varmaa kaatuis selälleen , koska ei moista tekniikka ole todennäköisesti kokeillut. Mutta jos kaveri treenais vaikka 2 vuotta monolifitllä ja varusteilla niin vois syntyäkkin tulosta ja päästä vastaavalle tasolle kuin esim. brent mikesell 517,5kg kyykyllä. Mutta eri säännöt, eri tekniikat, ei voi vertailla. Vähän kärjistettynä kun vertailis painonnostoa ja voimannostoa, kun vertailee pakitus kyykkyä ja monolift kyykkyä.

Back
Ylös Bottom