PC World of Warcraft

dmv sanoi:
Onko mitään lähdettä? Uusimmassa pelit-lehdessä oli nimittäin tuo huhu, koskien tuota Ruotsin serveriä. Käsittääkseni Saksaankin on tulossa servu ja jossain puhuttiin 3:sta Eurooppalaisesta serveristä. Hyvin tuo kyllä 2 megasella yhteydellä toimi jokatapauksessa.

Tuosta löytyy jonkinnäköinen lähde.
"Q u o t e:
With the recent announcement of TeliaSonera handling WoW in Europe, site visitor Paladia decided to investigate further regarding servers being based in Stockholm, Sweden. After getting in touch with TeliaSonera, he was eventually pointed to the Blizzard Europe team. He managed to get some clarification on the server locations and they have confirmed that the WoW servers will solely be based in Paris with TeliaSonera handling the connectivity. So for Swedish fans who thought they would get some nice local connectivity, I'm afraid you're out of luck."

Jep, kiitos. Tarkoittaako tuo nyt sitten että Euroopan ainut serveri on Ranskassa, vai missasinko jotain?

protsku sanoi:
Kysyn ihan uteliaisuuttani että onko teidän mielestä tuollainen 120 euroa vuodessa käypä hinta online roolipelin pelaamisesta?

Laitan nyt oman mielipiteeni tähän yksittäiseen kysymykseen. Online-roolipeleihin tuotetaan jatkuvasti uutta sisältöä, pelimaailmaa kehitetään ja laajennetaan jatkuvasti. Tämä maksaa kehittäjälle ja siitä pelaajat maksavat. Massiivisiin online-peleihin liittyy myös muita kuluja, kuten suuren pelaajamäärän aiheuttamat palvelinruuhkat yms. joita ei todellakaan hoideta ilmaiseksi pois päiväjärjestyksestä. Pelaajat saavat siis rahoilleen jatkuvasti lisää vastinetta, pelkästä oikeudesta pelaamiseen ei tarvitse pelätä maksavansa.

ZeiZei sanoi:
Oletko koskaan pelannut yhtäkään mmorpg:tä?

Katso täältä:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=25470

Ja tuossa juuri äsken tulin Anarchy Onlinelta takaisin reaalimaailmaan, pelasin vissiin jotain 3 tuntia tiimissä. Sooloilemalla ei pärjää vaan ryhmätyö on se mikä pelittää. Soturi suojaa Parantajaa et cetera.

Nyt pääseekin jo kivasti joka puolelle karttaa kun on Grid-teleportit käytössä. Rome ja sitten siellä The Temple on kiva paikka. ;)

Maskotti sanoi:
Laitan nyt oman mielipiteeni tähän yksittäiseen kysymykseen. Online-roolipeleihin tuotetaan jatkuvasti uutta sisältöä, pelimaailmaa kehitetään ja laajennetaan jatkuvasti. Tämä maksaa kehittäjälle ja siitä pelaajat maksavat. Massiivisiin online-peleihin liittyy myös muita kuluja, kuten suuren pelaajamäärän aiheuttamat palvelinruuhkat yms. joita ei todellakaan hoideta ilmaiseksi pois päiväjärjestyksestä. Pelaajat saavat siis rahoilleen jatkuvasti lisää vastinetta, pelkästä oikeudesta pelaamiseen ei tarvitse pelätä maksavansa.

Tästä olen osittain samaa mieltä. Koska jos vertaamme toiseen genreen ja HL2-peliin niin tekeehän Source päivityksiä ainakin Counter Strikeen ja lisäksi uudet modit ovat täysin ilmaisia. Roolipeleissä taas nuo Expansion Pack -jutut yleensä maksavat maltaita.

:arvi:

P.S. Hintavertailu HL2-peliin ei ollut suinkaan vertailu toiseen roolipeliin vaan ihan yleisesti toin esille sen että mitä itse kukin on pelaamisesta valmis maksamaan. Hassua miten 4 euroa on iso juttu em. pelin kohdalla ja online roolipelistä taas 120 euroa vuodessa pidetään edullisena. :)

dmv sanoi:
Jep, kiitos. Tarkoittaako tuo nyt sitten että Euroopan ainut serveri on Ranskassa, vai missasinko jotain?

Ranskassa niitä servereitä tosiaan on, ja takuulla enemmän kuin yksi. :)

Ja mitä tohon hintakysymykseen tulee, en ole ikinä pelannut mmorpgeitä enkä edes harkinnut maksavani kuukausimaksuja jonkun pelin pelaamisesta mutta tämä WoW nyt vaan vaikuttaa niin hyvältä että olen valmis sijoittamaan siihen jonkin verran rahaa kuukausittainkin.

Ilmanen Beta ulkona:hyper:
http://en.wow-europe.com/

edit: Tai eihän se vielä alkanutkaan. Saa vain tuon cd-keyn. Varsinainen beta alkanee tässä vähän ajan päästä.

Enneku tämä menee sellaseks "mikä on paras classi ja rotu" keskusteluks ni voin sanoa että Warrior, Hunter ja Paladin/Shaman on parhaat.. ja te muut ootte väärässä :) ei mulla muuta tänään

Eiköhän kaikilla hahmoilla ja roduilla ole paikkansa, niitä pitää vain hyödyntää oikeissa paikoissa ja tuilanteissa. Kaikkia hahmoluokkia tulee varmaan kokeiltua.
Mikäli Pakkis-killassa pelataan Hordena, ensimmäinen hahmoni tulee olemaan hunter-luokkaa ja rodultaan todennäköisesti orc. Nimekseni tulee Wil'Liergh Bloodbather. Aion kesyttää taistelulemmikikseni raptorin ja nimetä sen Oi'Beibeksi.

Itse en käytännössä tiedä pelistä vielä mitään (aka: en oo pelannut sitä). Olen lukenut paljon ja parhaita hahmoja millä alottaa on paladin (yksinkertainen, nopea levelaamaan, on hieman "ylivahva" hahmo ollut, ainakin entisissä patcheissa. Rogue on nopein levelaamaan, mutta en sitten tiedä sopiiko se ihan tumpelolle aloitushahmoksi.

Itse luultavasti aloitan Roguella (joka kuulostaa todella siistiltä hahmolta), kerään omaisuutta ja tällä tavalla nopeutan huomattavasti tulevien hahmojen kehittämistä (ei tarvitse kokoajan kerätä hikisesti rahaa alkuleveleillä), omaisuutta kun voi siirtää hahmolta toiselle. Noh, näin ainakin sitten kun oikea peli tulee. Nyt luultavasti kokeilen useimpia hahmoja, tutkin maailmaa, opettelen varmaan makrojen käyttöä jne..

En ole mäkään vielä pelannut, mutta mehustelen Warcraftin sivustoilla ja keskustelupalstoilla nyt jo :) Paladinia on pakko kokeilla, mutta Hordena jos aloitetaan niin vaihtoehto jää auttamatta pois toistaiseksi.

Sale sanoi:
Muillaki phase 2 servut down ? :(

"The servers will be taken down this evening at 10pm (Paris time) for maintenance and patching. This process is expected to take a few hours and the servers and official forums are currently scheduled to be back online early Saturday morning. Once the servers are back up, existing testers will be able to download the patch and play. At the same time those players that have been able to successfully create an account for the second phase will also be able to access the game."

http://www.fincraft.net/forum/viewtopic.php?t=325&postdays=0&postorder=asc&start=0

No nyt toimaa!
Oon jollain EU en 25 -servulla. Toi luku oli ainakin 25:)
Tauren shamaanina.

Sukulaku sanoi:
No nyt toimaa!
Oon jollain EU en 25 -servulla. Toi luku oli ainakin 25:)
Tauren shamaanina.

Saamari, pakko olla duunissa vielä iltaseitsemään mutta sitten kyllä lähtee WoW pyörimään.. :hyper: Täytyypä katsoa jos vaikka tonne 25:lle mahtuisi vielä.

Ja noista servuista, näyttäähän niitä olevan Frankfurtissakin sen Pariisin lisäksi. :david:

Kick ass baby!

Beta tuli ja alkudemo oli upein ikinä. Nyt pelaamaan, majailen servulla 11. Pakkislaiset mukaan!

En ole ikinä pelannut mitään uudempia nettiroolipelejä, mutta näitä legendaarisia tekstiseikkailuja tosin näppäilin jo modeemiaikakaudella.. :D Tämä vaikuttaa kyllä pirun mielenkiintoiselta ja kiinnostaisi alkaa pelaamaan.
Etsin tuossa äsken tietoa ja jäi vähän epäselväksi, että milloin tämä tulee myyntiin kauppoihin. Englanninkielisillä sivuilla mainostettiin jo nyt tällaista; World of Warcraft Collector's Edition. Fincraftin sivuilla taas oli, että peli tulisi Suomen kauppojen hyllyille 11.2. Jos sen tilaa ulkomailta, niin pääseekö sitä sitten heti pelaamaan nettiin, vai onko siinä jokin testauskausi menossa? Toimiiko torrentilla otetut myös?

Minkälaista myllyä tuohon pelaamiseen tarvittaisiin? Mulla on 2,6ghz celeron, 512ddr, 9200 128mt radeon ja 12mt adsl+2 liittymä. Pärjääkö tuolla setillä vai pitäiskö hakea päivityspalikkaa tai uus kone?

Itse olen pelaillut nyt pari kuukautta jenkkiservuilla WoW:ia, viimoset pari viikkoa vähemmän aktiivisesti. Tällä hetkellä 57 lvl dwarf paladin hahmona.
Konevaatimuksista sen verran, että omasta mielestäni vaatii vähintään gigan muistia _sujuvaan_ pelaamiseen. Gigallakin kone ropeltaa oikein urakalla jos ihmispelaajia on isoja kasoja samassa paikassa, esim isot kaupungit kuten Ironforge ja sen huutokauppa. Emännän läppärissä on 512Mt muistia ja sillä pelaaminen on aivan sietokyvyn rajoilla. Tosin tuota swappausta esiintyy yleensä tilanteissa joissa kärsivällisyys auttaa, kuten juuri Ironforgessa tai lentäessä paikasta toiseen, harvemmin kesken taisteluiden yms.

Peli tulee kauppoihin Suomessa näillä näkymin 11.2. Jos pelin olisi aiemmin tilannut Blizzardilta ennakkona, olisi saanut pelata betaversiota jo muutama viikko sitten.

Mulla toimis ihan hyvin kokoonpanolla athlonxp 2600, radeon 9600xt, 512mb, 2mb adsl.
Ei siellä tosin niin hirveästi sakkia näkynyt.

On kyllä aika mukaansatempaiseva peli. Pääosin sooloilin siellä ja tein niitä tehtäviä, mutta hauska sekin oli. Tuli aika pahaan paikkaan tämä julkaisu, sillä ensi viikolla alkaa koeviikko.
Tehtävät tulevat niiltä NPC:iltä ja jokainen on yksilöllinen verrattuna esim. Anarchy Onlinen tehtäväautomaattiin:)

Gartamon nimellä sooloilen örkkisoturilla, servuna en final beta 19. Jos tulen vastaan niin eikun pyytäkää joinaamaan, niin saadaan kunnon ryskeet aikaseks :)

hehe.. Tuli otettua osaa tommoseen raidiin.
Alliancen kavereita tuli tappelemaan sinne Crossroads-kylän liepeille jonka jälkeen sakki teurasti ne oikein porukalla. Aateltiin sitten tehdä pieni vastahyökkäys, joten kerättiin semmonen 15 hengen porukka tappelemaan sinne metsään. Porukan kerääminen kesti jotain 30min, kun kukaan ei ollu tehnyt sitä aikaisemmin:)
Kun päästiin sinne mettään, sieltä tuli sellainen lvl25 karhu vastaan ja tappo varmaan puolet meidän sakista, jonka keskiarvoleveli oli jotain 15:D Siihen tuli vielä susi mukaan ja kaikki kuolivat ja eksyivät sinne metsään eikä kumpaakaan saatu tapettua. Nähtiin yksi ihminen siellä mettässä, mutta se pääsi karkuun.

Back
Ylös Bottom