Mun mielestä druidi ei ole turha class.
Mun mielestä druidi on turha classi. Missään high-end instassa ei tarvita druidia välttämättä mutta se on ihan ok olla mukana.
Tekeekö kukaan 40 man instoja ilman:
- Warrua? Ei, koska niitä tarvitaan aina tankkaamaan. Lisäksi furywarru tekee hyvillä kamoilla pelin parasta lämää.
- Pappia? Vaeli ilman pappeja... jeee... muutenkin priestilauma on kiva olla mukana.
- Hunuja? Pullereina, aggron kontrolloinnissa ja dps:ssä täysin suveneereja
- Roguja? Siitä vaan koittamaan suppression roomia ja Broodlordia ilman roguja. Erittäin kova dps-luokka.
- Warlockkeja? Banishit demoneilla ja elementaaleilla (Garr), kova dps, soulstonet, summonit + muut.
- Maageja? Joo ostakaa omat vetenne ja pullanne. Sairas dps, sheepit, AoE, CC.... nuff said.
- Shamaanit? Nopeat hyvät hiilit, OOC ressaus pappien kanssa ja ne fukin TOTAMS. Kuka tahtoo jotain leader of the packkia feral ruipalta? Mun kokemuksen mukaan vain hunut, koska kaikki muut tahtoo strenan ja windfuryn.
- Palluja? Ei kokemuksia mutta raidien paras buffbot alluilla.
Resto druidilla grindaaminen on kyllä täyttä tuskaa, mutta niin on myös holy priestilläkin.
Katos muuten huviksesi druidien restotalenttien ja pappien holytalenttien välinen ero daman lisäyksessä. Druideilla on yksi - insect swarmi, papeilla 6 talenttia, jotka lisää lämää holypuolella:
- Holy specialization
- Divine fury
- Holy nova
- Holy reach
- Searing light
- Holy guidance
Mä olen nähnyt videoita ja kuvia miten +dmg kamoissa oleva holypappi tekee kovempaa dps:ää kuin feral druidi. Se on aika kiva juttu, että pelin mainhealer luokka tekee hiilausbuildilla kovempaa lämää kuin feralbuild ruippa kissakamoissa.
Resto druidi on kyllä aivan owerpower WSG:ssä lipunkuljettajana. Druidi-kaveri sanoikin, että on hemmetin tylsää kun tarvitsee vain juosta ja hakea se lippu ja laittaa taas uuteen WSG-jonoon.
No joo druidi on hyvä juoksemaan karkuun - syystäkin. Tosin mehän menetettiin 1s immuniteetti CC:tä vastaan kun tuli shiftaus nerffi, tosin jännällä tavalla esim maageilla on vielä CC immuniteetti blinkin jälkeen. Mulla on kaverina rank 13 warru ja ollaan useaan otteeseen todettu, että jos warru osaa hommansa niin siltä ei karkuun pääse vaikka miten shiftaisi.
Meidän killassa on myös moonkin ja feral druideja. Moonkinin kun laittaa maagien kanssa samaan grouppiin ja aura päälle, niin siitä on enemmän kuin hyötyä.
Foorumeilla druidit ovat valittaneet, että casterit eivät tahdo crittiauraa, koska se vaikeuttaa aggron hallintaa. Vampiric embrace ja tranquil air toteemi on nähty parempina.
Feral druidi on toiminut meillä monesti myös tankkina. Lootit onkin sitten se eri juttu. Hyvä kilta ymmärtää kaikkien pelaajien toiveet ja pystyy jakamaan ne oikeudenmukaisesti, ainakin meillä se toimii hyvin. Kaikkiahan se ei miellytä, mutta...
Juu kyllähän druidi tankkaamaan pystyy. Itsekin tankannut Broodlordia + muita bosseja. Warrut vaan menee nyt T3 setillä niin paljon druideista ohi, että karhuspecatuista ruipista tulee turhia 40man instoja ajatellen.
Ainakin BC:n myötä tähän pitäisi olla tulossa muutosta, kun druidillekin olisi tulossa 3 erilaista tier4 settiä (resto, nuker, tankki).
Tämä nyt jakaa vähän mielipiteet. Osa druideista tahtoo speciaalisettejä, suurin osa taitaa kuitenkin tahtoa käyttökelpoista hybrid settiä ja instoja missä ruippa voisi tehdä sitä omaa hommaansa, eli tilanteeseen sopeutumista. Noissa pikkuinstoissa se on onnistunutkin, koska siellä on usein monta mosaa kimpussa. Isoissa ei oikein sama toimi.