World jump Today - Hyppää maailma kiertoradalta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vittu, jotain niin hirveetä. Tuola oli video missä joku professori koitti tosi asiallisesti esittää tän teorian.. repesin lopuks :D

Oon aika tosikko ja mulle tuli ainakin ensimmäisenä mieleen, että kyllä ne amerikkailaiset on tosiaan aika painavia jos ~300miljoonan populaatiolla ovat painavampia kuin kiinalaiset ~1300 miljoonan populaatiolla..
Jos keskimääräinen kiinalainen painaa 50kg, niin keskimääräisen jenkin tulisi painaa 260kg, jotta kiinalaiset ja jenkit painaisivat yhtä paljon..
Voi kyllä olla, että "kiinan" pomppu vaikuttaa tohon eri kulmassa, jolloin se "aurinkoon" päin oleva komponentti on pienempi..
Mutta joo, ehkä jenkit on keskimäärin jotain 300kg valaita...

Mitä jos jumpattaisiin ihan jo niinku tänään silleen kokeeksi niinku: kello 14:22 pakkislaiset tehköön letkajenkkaa siihen malliin että maankuoresta voidaan mitata värähtelyjä Richterin asteikolla! :D

-Pva- sanoi:
Voikohan tuollainen muka oikeasti toimia?

Ei, ei se toimi. Maapallo kyl heilahtaa.. periaatteessa, mut ku jalat tömähtää maahan, niin ollaan taas samassa kohtaa. Tarttiis ampuu avaruuteen joitan..

Weeboom sanoi:
Vois kyllä pitentää vähä vuorokautta. Vaikka 26 tuntiseksi :)
Tätä mä oon miettiny jo pidemmän aikaa. Ei tähän 24 tuntiseen ehi millään mukaan, nytkin vasta aamukaffea hörppään.
Oon suunnitellu että kaivettais paljon maata maapallon sisuksista ja nostettais se keolle tänne pallon ulkopinnalle, jolloin maan kiertoliike pitäisi hidastua. Joku fyysikko vois tehdä tästä tarkemmat laskelmat, esim. kuinka syvältä ja paljonko pitäs lapioida ylös ihmistä kohti. Mä aattelin tulevaksi pyörimisnopeudeksi 28 tuntia/kieppi, mut kai siitä voidaan vielä neuvotella. Saiskohan siitä vielä sellasen epäkeskon, että suomessa paistais aurinko vähän pitempään?

siis...minkä ihmeen takia tuo pitää olla vuonna 2006? luuleeko tuon sivun tekijät oikeesti, että sinne nyt kirjautuvat muistaa ens vuoden heinäkuussa 20. päivä hypätä kello 9.39:13
Minä toki muistan sen, mutta huolehdin vaan muiden puolesta :D.
Ois se hienoa jos kaikki lähtis tuohon mukaan ja maapallo lähtis kokonaan pois Auringon kiertoradalta ja jäis avaruuteen leijumaan(tosikot, ja fysiikan lakeja noudattavat älkää lukeko :))

PeKsE sanoi:
(tosikot, ja fysiikan lakeja noudattavat älkää lukeko :))
Kerros mulle miten onnistut olemaan noudattamatta fysiikan lakeja?

Terminator2 sanoi:
http://www.worldjumpday.org/

Mielenkiintoinen yritys saada kasvihuoneilmiö hidastumaan tai jopa pysähtymään.

20.7.2006 kello 9.39:13 ainakin minä hyppään maapallon aurinkoon :D
Toimis paremmin jos 19.7.2006 klo 21:39:13 noustaisiin kaikki tuolille/pöydälle/tms. korokkeelle josta sitten hypättäisiin alas klo 9:39:13.

Mielestäni paras juttu olisi, jos kaikki ihmiset lähtisivät juoksemaan/uimaan itään (suomalaiset kohti Beeringinmerta, kinuskit uisivat Tyynenmeren yli, jenkit Atlantin yli jne..). Näin maapallon pyörimisliike hidastuisi ja vuorokausi pitenisi. Jos kaikki uhraisivat tähän projektiin vaikka vuoden elämästään, niin vuorokausi saattaisi muuttua 26 tuntia pitkäksi, mikä olisi juuri sopiva pituus ihmisen biologiselle uni-valve -rytmille. Kun vuorokausi pitenisi ts. joka vuorokaudessa ihmiset jäisivät "voitolle" 2h nykyiseen verrattuna, maksaisi se tuon yhden uhratun vuoden takaisin loppujen lopuksi, koska ihmisten keskimääräinen elinikä pysyisi kuitenkin samana.

gnut sanoi:
Mielestäni paras juttu olisi, jos kaikki ihmiset lähtisivät juoksemaan/uimaan itään (suomalaiset kohti Beeringinmerta, kinuskit uisivat Tyynenmeren yli, jenkit Atlantin yli jne..).

Ei toikaan toimi oikeen, ku pitää se juoksu kuitenkin jarruttaa ja taas on päivä yhtä pitkä. Pitää saada massaa pallon ulkokehälle (päiväntasaajalle). Mä ehdotankin et kaikki lähettää postipaketteja ahavrikkaan, saadaan samalla annettuu kehitysapuu ja sit ne paskoo ulkokehän painavemmaks -> päivä hidastuu. Tietty käännytyspolitiikkakin pitää muistaa. Etelän matkalla aina laukku täyteen kaikkee kamaa minkä voi jättää sit eteläään. Kyllmä me onnistutaan jos oikeen yritetään. Muute, joku jol on siin käsillä maoli tms, niin voiskoos laskee paljonko sitä kamaa tartee roudata..?!?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom