Windows XP engelskaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simmons
  • Aloitettu Aloitettu
Meikäläiselläkin on vain pelkkää hyvää sanottavaa XP:stä. Englanninkielinen ollut käytössä viime keväästä lähtien eikä ole kaatunut kertaakaan ja on ollut aika ahkerassa käytössä. Vitututtaa kun muistelee aikoja esim. 98:n kanssa kaatui vähintään sen kaksi kertaa päivässä jos vähän enemmänkin käytti. Käsittääkseni Home ja Pro versioilla on jotain eroja pelkästään verkko-ominaisuuksissa. Kuulemma Homessa on Pro:n valikot näkyvissä mutta niitä ei voi käyttää. Ja niiden asennuspaketitkin ovat melkein saman kokoisia, vain muutamia satoja kilotavuja eroa jos oikein muistan. Itellä on siis käytössä tuo Pro versio.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mullakin on ollu englanninkielinen pro-versio n. vuoden ajan käytössä, tyytyväinen oon ollu. Onhan tämä aika raskas mun mopokoneelle, mutta mitäs tuosta.

Asiasta toiseen. Kenellä kalikka kalahtaa kun mainitsen piraatti xp:n?
Mikäli kuului kunnon kolaus, lue:

"No noissakin koodeissa on se huono puoli että Microsoftilla on ylhäällä
kaikki sen liikkeelle laskemat cd-keyt ja kun uusi windows-update v5 tulee
niin sen jälkeen ei warez-xp:llä ole sinne asiaa tai xp menee lukkoon. Tämän
voitte testata laittamalla koneen päivämäärän tarpeeksi paljon
tulevaisuuteen ja yrittämällä mennä windows-updateen. Nykyisen v4:n sijasta
se alkaa etsiä v5:ttä. Tilapäiseksi jää siis tuon sp:n käyttö ware-miehillä
ainakin näillä näkymin. Saapa nähdä miten tuo systeemi murretaan." (Lainaus news:istä)

Pitääkö siis köyhällä siirtyä linuxiin? :confused: :(

Veikkaan että tuo systeemi murretaan aika helposti. Onhan tuo nähty. On keksitty jos jonkinlaista kopioinnin estoa ja salausta mutta ei kulu aikaakaan kun kyseiset suurella vaivalla väännetyt suojaukset on murrettu ja kaikkien käytössä internetissä. Minun mielestä turha edes yrittää tehdä mitään suojauksia sillä ne murretaan kuitenkin varmasti. Ja muuten kolahti mutta en aio siirtyä linuxiin. :D

Originally posted by Ban
Asiasta toiseen. Kenellä kalikka kalahtaa kun mainitsen piraatti xp:n?
Mikäli kuului kunnon kolaus, lue:

"No noissakin koodeissa on se huono puoli että Microsoftilla on ylhäällä
kaikki sen liikkeelle laskemat cd-keyt ja kun uusi windows-update v5 tulee
niin sen jälkeen ei warez-xp:llä ole sinne asiaa tai xp menee lukkoon. Tämän
voitte testata laittamalla koneen päivämäärän tarpeeksi paljon
tulevaisuuteen ja yrittämällä mennä windows-updateen. Nykyisen v4:n sijasta
se alkaa etsiä v5:ttä. Tilapäiseksi jää siis tuon sp:n käyttö ware-miehillä
ainakin näillä näkymin. Saapa nähdä miten tuo systeemi murretaan." (Lainaus news:istä)

Pitääkö siis köyhällä siirtyä linuxiin? :confused: :(

Niin pitäisikö tämän estää se että service pack 1:stä ei pysty päivittämään koneelle? vai onko tämä joku toinen juttu...tuo sp1 ongelma ainakin joskus oli. Ei sillä että mun tarvisi tuollaisista huolehtia :evil:

Originally posted by Ripe
Niin pitäisikö tämän estää se että service pack 1:stä ei pysty päivittämään koneelle? vai onko tämä joku toinen juttu...tuo sp1 ongelma ainakin joskus oli. Ei sillä että mun tarvisi tuollaisista huolehtia :evil:

Sp1:n voi kyllä asentaa koneelle mikäli koneella ei ole se "legendaarinen yleisavain" tai mustalla listalla oleva avain. Ongelmia on tulossa ilmeisesti myöhemmin..

Itselläni oli Me (eli MultiError... :D ) aikaisemmin, ja kyllä XP on siihen verrattuna ihan eri maailmasta... ME kaatuili vähän välii, XP tähän mennessä ei kertaakaan...

Ei mullakaan XP pro ole kertaakaan kaatunnu. Exploderi siitä hajos (ei ladannu enää minkäänlaista sivua), mut nettikaapilla toimii netissä kaikki paremmin kuin exploderilla ikuna. Myös s-posti (johon kuuluu 5MB ilmasta tilaa) ku lataa ilmaisen netscape 7.1:sen niiden sivuilta. :D

Mulla ei ole XP Homen:n kanssa ollut mitään muuta kuin ongelmia. Ennen käytössä oli wanha Celeron ja Win98, olihan se kankea mutta toimi.

Ostin ennen joulua Fujitsun läppärin ja siinä mukana XP home. Painajainen alkoi.

Alle kahdessa kuukaudessa olen joutunut asentamaan XP.n useita kertoja uudestaan. Syitä:

- Ethernet ei toimi kunnolla adsl-modeemin kanssa. Ei saa ip:tä modeemilta, ei niin millään ethernetillä. Eetteri kunnossa, koneen liitäntä toimii töissä ja modeemi kavereilla. Aina asennuksen jälkeen vähän aikaa futaa, sitten lakkaa toimimasta.

Olen kiertänyt ongelman käyttämällä modeemin ja koneen välillä USB:tä, se on toiminut, kunnes kerran hukkasi samalla lailla ip:t USB:stä, loppujen lopuksi ainoa ratkaisu oli XP:n asentaminen uudestaan.

- Explorer hukkunut 2 kertaa! Ohjelma kaatuu, eikä sitä voi enää käynnistää uudestaan, aina tulee virheilmoitus. Ei auta Explorerin uudelleen asentaminen eikä XP:n korjaaminen, koko käyttiksen uudelleen asentaminen ainoa mikä toimii. Nyt onkin käytössä mozilla.

Ohjelmat kaatuilevat ja jumittelevat aika usein, ihan toimistosoftat, en pelaa tai käytä konetta mihinkään muuhun. katson joskus DVD-leffoja ja surffailen.

Muuten kyllä XP on täynnä hienoja ja helppokäyttöisiä toimintoja, mutta käyttövarmuus tasan nolla. En ikinä töihin ostaisi mitään näin paskaa, win2k:ssa ei ole ollut ikinä mitään ongelmia duunissa. Tekisi mieleni nostaa meteli, mutta olen katsonut että yksityishenkilönä siitä ei olisi paljon hyötyä, kuitenkaan koneessa ei tunnu olevan mitään vikaa jonka voisi korjata. Ongelma on XP:n avuttomuus. Duunissa olisin pistänyt microsoftin edustajan ulostamaan verta ja tarjoamaan firmalle 200% hinnanalennuksen, mutta eipä yksityishenkilön kannata paljon vinkua.

Pidän XP:n ominaisuuksista, mutta oikeasti vituttaa aina temppuilla koneen kanssa, varsinkaan kun ongelmat eivät johdu omista kikkailuista, käytän konetta ihan perusohjelmilla perusjuttuihin, en asentele kortteja tai erikoisia softia.

Nyt pöytälaatikossa Linuxin CD:ta, asennan ne jos joudun XP:n vielä kerran laittamaan lihoiksi.

Minullakin on ollut XP käytössä jo tovin, eikä mitään valittamista. Tosin ei ole myöskään ME versiosta. Ei kaatunut kertaakaan ja oli ihan ahkerassa käytössä.
Toivotaan että sama putki jatkuu, sillä juuri ostin uuden läppärin.

XP Home in English käytössä. Hyvin on toiminut varsinkin sen jälkeen kun sammutti/poisti kaiken mahdollisen turhan roinan mitä vakioasennuksessa tuppaa tulemaan mukana. Kannattaa tutkia XP:n asetuksia koska siellä on monta konetta hidastavaa ominaisuutta vakiona päällä..

ALi sanoi:
Mulla ei ole XP Homen:n kanssa ollut mitään muuta kuin ongelmia. Ennen käytössä oli wanha Celeron ja Win98, olihan se kankea mutta toimi.

Ostin ennen joulua Fujitsun läppärin ja siinä mukana XP home. Painajainen alkoi.

Pidän XP:n ominaisuuksista, mutta oikeasti vituttaa aina temppuilla koneen kanssa, varsinkaan kun ongelmat eivät johdu omista kikkailuista, käytän konetta ihan perusohjelmilla perusjuttuihin, en asentele kortteja tai erikoisia softia.

Nyt pöytälaatikossa Linuxin CD:ta, asennan ne jos joudun XP:n vielä kerran laittamaan lihoiksi.

Myös koneessa voi olla vikaa mikä tekee sen epävakaaksi, jonkun komponentin ylikuumentuminen, viallinen kondensaattori, viallinen muisti tai virtalähde joka risaa, täsä muutama vaihtoehto.
Onnea vaan linukan kanssa, hyvä jos kaikki toimii, itsellä kyllä oli joskus epävakaa Compaq eikä siinä kyllä linukat auttaneet, syyksi paljastui muisti-palikka joka kettuili. Kokeilin sitä palikkaa moneen kertaan memorytest ohjelmilla, ne ei siitä löytäneet vikaa, sen vaihtaminen kuitenkin auttoi.

Arska sanoi:
Myös koneessa voi olla vikaa mikä tekee sen epävakaaksi, jonkun komponentin ylikuumentuminen, viallinen kondensaattori, viallinen muisti tai virtalähde joka risaa, täsä muutama vaihtoehto.
Onnea vaan linukan kanssa, hyvä jos kaikki toimii, itsellä kyllä oli joskus epävakaa Compaq eikä siinä kyllä linukat auttaneet, syyksi paljastui muisti-palikka joka kettuili. Kokeilin sitä palikkaa moneen kertaan memorytest ohjelmilla, ne ei siitä löytäneet vikaa, sen vaihtaminen kuitenkin auttoi.

Kiitos neuvoista!
Olenhan minä arvellut,että jossakin saattaa olla kevyesti viallinen komponentti,joka aiheuttaa tämän. Itse en kuitenkaan ole niin sinut koneiden kanssa, että osaisin alkaa etsimään sitä (varsinkaan läppäreiden rakenteesta en tiedä mitään). Takuuhuoltoon taitaa olla turha viedä, koska siellä sitä kokeillaan ehkä tunti ja todetaan että eihän tässä ole mitään vikaa. Mitekönhän tuota esim. viallista muistia voisi alkaa tutkimaan? Jos vika on konkassa jossakin, niin ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa jokainen isompi konkka joka vehkeestä löytyy.Kuulemma esim. powerin X-konkat kuivuessaan saattavat aiheuttaa ongelmia.

Tässä ongelmat ovat kuitenkin lähinnä ohjelmallisia, eli ohjelmat aiheuttavat virhetilanteita ja menevät nurin yksitellen. Jopa touchpadin ajuri on kaatunut kaksi kertaa.

Kone sinänsä toimii uskomattoman jouhevasti ja xp:n kanssa toimiminen on sulavaa ja helppoa. Mutta tämä epävakaus! :curs:

Tietotekniikka on hienoa kun se toimii, mutta painajainen kun ongelmia tulee.

:curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom