Mulla ei ole XP Homen:n kanssa ollut mitään muuta kuin ongelmia. Ennen käytössä oli wanha Celeron ja Win98, olihan se kankea mutta toimi.
Ostin ennen joulua Fujitsun läppärin ja siinä mukana XP home. Painajainen alkoi.
Alle kahdessa kuukaudessa olen joutunut asentamaan XP.n useita kertoja uudestaan. Syitä:
- Ethernet ei toimi kunnolla adsl-modeemin kanssa. Ei saa ip:tä modeemilta, ei niin millään ethernetillä. Eetteri kunnossa, koneen liitäntä toimii töissä ja modeemi kavereilla. Aina asennuksen jälkeen vähän aikaa futaa, sitten lakkaa toimimasta.
Olen kiertänyt ongelman käyttämällä modeemin ja koneen välillä USB:tä, se on toiminut, kunnes kerran hukkasi samalla lailla ip:t USB:stä, loppujen lopuksi ainoa ratkaisu oli XP:n asentaminen uudestaan.
- Explorer hukkunut 2 kertaa! Ohjelma kaatuu, eikä sitä voi enää käynnistää uudestaan, aina tulee virheilmoitus. Ei auta Explorerin uudelleen asentaminen eikä XP:n korjaaminen, koko käyttiksen uudelleen asentaminen ainoa mikä toimii. Nyt onkin käytössä mozilla.
Ohjelmat kaatuilevat ja jumittelevat aika usein, ihan toimistosoftat, en pelaa tai käytä konetta mihinkään muuhun. katson joskus DVD-leffoja ja surffailen.
Muuten kyllä XP on täynnä hienoja ja helppokäyttöisiä toimintoja, mutta käyttövarmuus tasan nolla. En ikinä töihin ostaisi mitään näin paskaa, win2k:ssa ei ole ollut ikinä mitään ongelmia duunissa. Tekisi mieleni nostaa meteli, mutta olen katsonut että yksityishenkilönä siitä ei olisi paljon hyötyä, kuitenkaan koneessa ei tunnu olevan mitään vikaa jonka voisi korjata. Ongelma on XP:n avuttomuus. Duunissa olisin pistänyt microsoftin edustajan ulostamaan verta ja tarjoamaan firmalle 200% hinnanalennuksen, mutta eipä yksityishenkilön kannata paljon vinkua.
Pidän XP:n ominaisuuksista, mutta oikeasti vituttaa aina temppuilla koneen kanssa, varsinkaan kun ongelmat eivät johdu omista kikkailuista, käytän konetta ihan perusohjelmilla perusjuttuihin, en asentele kortteja tai erikoisia softia.
Nyt pöytälaatikossa Linuxin CD:ta, asennan ne jos joudun XP:n vielä kerran laittamaan lihoiksi.