Windows Vista, palomuuri + Firefox3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeikki
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
44
Uuden tulevan koneen myötä pitäisi siirtyä Vista - aikaan, ja nyt pitäisi selvittää pari asiaa. Ensinnäkin, osaako joku suositella hyvää ilmaista palomuuriohjelmaa Vistaan, vai onko siinä jo kunnollinen muuri itsessään? Sama juttu virustorjunnan kanssa. Ja toimiiko Firefox 3 Vistassa (olen siinä käsityksessä että toimii)?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uuden tulevan koneen myötä pitäisi siirtyä Vista - aikaan, ja nyt pitäisi selvittää pari asiaa. Ensinnäkin, osaako joku suositella hyvää ilmaista palomuuriohjelmaa Vistaan, vai onko siinä jo kunnollinen muuri itsessään? Sama juttu virustorjunnan kanssa. Ja toimiiko Firefox 3 Vistassa (olen siinä käsityksessä että toimii)?

Muureja:
1) ZoneAlarm
(Asennuksessa poista rasti kohdasta "Include a ZoneAlarm Spy Blocker", koska tämä työkalupalkki ei ole suositeltava.
2) Agnitum
3) Sunbelt/Kerio
4) Comodo (Asennuksessa poista rasti kohdista "Install Comodo SafeSurf..", Make Comodo my default search provider" ja "Make Comodo Search my homepage". Nämä eivät ole suositeltavia.)

AV:
1) Antivir PersonalEdition Classic - Ilmainen anti-virus Windowsille. Ilmainen tuki.
2) avast! 4 Home Edition - Ilmainen anti-virus Windowsin kotikäyttäjille.
3) AVG Anti-Virus Free Edition - Ilmainen anti-virus Windowsin kotikäyttäjille.

Itse sanoisin että jos sinulla tarpeeksi muistia niin Comodo ja antivir!, Muuten Vistan oma muuri.
Nettikäyttäytyminen kummiski loppupeleissä merkkää paljon tuleeko pöpöjä.

AVG on itsellä toisessa koneessa jossa on Vista, sitä ainakin uskaltaisin suositella.

Palomuurina mulla on ollut Visvan oma muuri, joka sekin on ajanut asiansa vähintäänkin kohtuullisesti.

Eipä tässä nyt kauheita suosituksia tullut, mutta mielipide kuitenkin. Tuon waakun viimeisen lauseen allekirjoitan kyllä täysin.

Edit. Ainiin tuo Firefox 3... Toimii kyllä varsin pätevästi myös Vistassa, suosittelen sitäkin.

Jaahas eli Zonealarm ja Avira pelittää kummatkin myös Vistassa, sain nopella selailulla ensin semmoisen kuvan että ei toimi, mutta parempi näin, eipähän tarvitse alkaa vaihtelemaan. Vaikka voisihan tuota Comodoa kokeilla. Muistia tulee olemaan 3gb.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom