Windows Vi****lee; apuja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
Hop.

Ostin uuden koneen ja siinä tuli XP mukana. Koko windowsin asennus jostain syystä tökki, kuitenkin onnistui, mutta nyt en saa Wordia koneeseen, tulee seuraavanlainen virheilmoitus: "16-bittinen MS-DOS-alijärjestelmä

C:\windows\system32\cmd.exe
C:\windows\system32\AUTOEXEC.NT. Järjestelmätiedostoa ei voi käyttää DOS-ja Windows-sovellusten suorittamiseen. Sulje sovellus valitsemalla Sulje."

sit ku painaa sulje, "Luvaton asennus! Tämä ei ole HP-tietokone".

Tää tosiaan on HP-tietokone. Ajattelin asentaa koko paska-XP:n uusiksi, mutta sekään ei onnistu, kun ainoa "Product key", joka tuli paketissa on Worksin ja Wordin mukana oleva ja se ei käy windowsin asennuksessa. Mitä mä voin tehdä, että tämä romu alkaa pelittään? Siis XP kuului pakettiin, mutta eka asennus onnistui, sillä ei tarvinnu kuin käynnistää mylly ja se asentui puoli-itsekseen.

Ja varmaan sanomattakin selvää, että en tajua näistä tietsikkahommista juurikaan. Auttakaa...

Tackar.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostit koneen ilmeisesti pakettina jostakin kodinkoneliikkeestä tjsp. Ehkä soittelet sinne ja kerrot saman tarinan kun tänne palstalle niin sieltä varmaan sitten laittavat koneen kuntoon.

Saigon sanoi:
Ostit koneen ilmeisesti pakettina jostakin kodinkoneliikkeestä tjsp. Ehkä soittelet sinne ja kerrot saman tarinan kun tänne palstalle niin sieltä varmaan sitten laittavat koneen kuntoon.

Joo niin ostin. Ongelma on vaan, että ko kodinkoneliike on satojen km:en päässä. Yleensä vaan kun tuollaisiin monitoimimestoihin soittelee, niin ne tietää kaikesta vähän mutta ei mistään riittävästi. Pitää soittaa sinne. Kummallista, että kun pakettiin kuuluu windows, niin se on ikään kuin mukana vaan koneessa, eli asiakas ei saa sitä cd:llä? On vaan Service pack ja miljoona driver ja application levyjä...

Andy sanoi:
Joo niin ostin. Ongelma on vaan, että ko kodinkoneliike on satojen km:en päässä. Yleensä vaan kun tuollaisiin monitoimimestoihin soittelee, niin ne tietää kaikesta vähän mutta ei mistään riittävästi. Pitää soittaa sinne. Kummallista, että kun pakettiin kuuluu windows, niin se on ikään kuin mukana vaan koneessa, eli asiakas ei saa sitä cd:llä? On vaan Service pack ja miljoona driver ja application levyjä...

Toi winukka on asennettu jossain HP:n tehtaalla tohon koneeseen. Kieltämättä aika paskanen systeemi. Ootko varma ettei missään koneen kyljessä oo sitä tuotekoodia siihen windowsiin. Tavallisesti se on semmonen tarra, joka on juuri koneen kyljessä kiinni.

Saigon sanoi:
Toi winukka on asennettu jossain HP:n tehtaalla tohon koneeseen. Kieltämättä aika paskanen systeemi. Ootko varma ettei missään koneen kyljessä oo sitä tuotekoodia siihen windowsiin. Tavallisesti se on semmonen tarra, joka on juuri koneen kyljessä kiinni.

Ainoa tuotekoodi, mikä näistä about 20:stä eri ählämikielisistä oppaista ja muusta löytyy, on sellainen helvetin virallisen näköinen tarra, joka oli samas kuores word-cd:n kanssa. Se on just saman lainen tarra ku yleensä windowsin mukana tulee ja koodi saman mittainen. Siinä lukee Works 7.0 ja Word 2002, kumma että works oli jo valmiina koneessa mutta wordia ei.

Vituttaa kun jää niin paska maku suuhun tästäkin hommasta; vikat rahat satsaat opiskelumyllyyn ja homma kusee alusta alkaen ja itse on niin kädetön...

Sitte kun mukana tuli noita ohjelma ja driver-levyjä ihan mielettömästi, niin voisiko olla apua jos ajan ne kaikki koneelle, vaikka niissä sanotaan for reinstallation and repairing only? Niiden sisältö pitäisi olla jo valmiina koneessa. Pelkään, että menee koko mylly ihan jumiin, jos liikaa kikkailen...

Mulla on koneessa samanlainen esiasennettu windows, mutta tässä on se tuotekoodi tarrassa koneen pohjassa, mistään oppaasta tai cd:stä yms. sitä ei löydy. Jos sulla ei tosiaan missään tuota koodia ole niin kannattaa tosiaan ottaa yhteys siihen liikkeeseen mistä koneen ostit...

JOS se on OEM-version windows, se tunnistaa jo ihan biosista tai muusta raudasta että kyseessä on HP:n kone. Ei hätää siis, sitä tunnusnumeroa ei luultavasti tarvita laisinkaan, koska se windows joka siinä mukana tuli asentuu vain HP:n koneisiin.

Uudelleenasennukseen vain. Ja uutta tilalle, vapaasti voit valita laitatko vapaavalintaisen winjöötin vai siirrytkö suoraan linux-kerhoon. Suosittelen ensimmäistä jollet ole harrastuneisempi tietokoneiden kanssa.

Soita kumminkin ensinnä siihen HP:n tuotetukeen, siellä osaavat kyllä neuvoa. Ja katso että se word jonka yrität saada siihen koneeseen on ajantasalla ja cd:ssä ei ole naarmua tai se ei ole muuten viallinen. Asenna vaikka kaverin/tutun koneeseen testimielessä.

Andy sanoi:
C:\windows\system32\AUTOEXEC.NT. Järjestelmätiedostoa ei voi käyttää DOS-ja Windows-sovellusten suorittamiseen. Sulje sovellus valitsemalla Sulje."
Samanlaista virheilmotusta tuli mullakin aikoinaan. Mulla tämä johtui siitä, että autoexec.nt -tiedosto oli poistunut (itsestään?) windows\system32 -kansiosta. Mee käynnistä -> etsi -> tiedostoja ja kansioita ja kirjoita siihen autoexec. Näin pitäisi löytyä varmuuskopio tuosta tiedostosta. kopioi se system32 -kansioon, laita vain luku -attribuutti päälle niin ongelman ei pitäisi toistua. Näin ratkaisin itse tän ongelman.

Pexi_ sanoi:
Samanlaista virheilmotusta tuli mullakin aikoinaan. Mulla tämä johtui siitä, että autoexec.nt -tiedosto oli poistunut (itsestään?) windows\system32 -kansiosta. Mee käynnistä -> etsi -> tiedostoja ja kansioita ja kirjoita siihen autoexec. Näin pitäisi löytyä varmuuskopio tuosta tiedostosta. kopioi se system32 -kansioon, laita vain luku -attribuutti päälle niin ongelman ei pitäisi toistua. Näin ratkaisin itse tän ongelman.
juu sitä samaa tehny täälläkin vian lötyminen vaan kesti. hukkas lopulta aika paljon muitakin tiedostoja.lopulta ei ajanut edes biossia. Mulla oli emon patteri paskana jännite oli kyllä ok mutta virta ei enään riittänyt. ei tullu ihan ekana vaihtoehtona mieleen. uus patteri tilalle ja nollas cmossin ajo xp:n uudestaan ja kone pelittää paremmin kuin on pitkääääääään aikaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom