Windows SP2 valmis

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhata
  • Aloitettu Aloitettu
En usko että johtuu pelkästään siitä palomuurista koska f-secureenkin on ihan vartavasten tehty päivitykset että se toimii sp2:sen kanssa. tuon palomuurinhan saa pois päältä ihan manuaalisestikkin, tuskin sitävarten tehtäisiin omia päivityksiä ohjelmiin?

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130&product=windowsxpsp2

edit. ja taitaa muuten olla sp2:sen junttiominaisuus että se palomuuri menee defaulttina päälle! great! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
metalman sanoi:
En usko että johtuu pelkästään siitä palomuurista koska f-secureenkin on ihan vartavasten tehty päivitykset että se toimii sp2:sen kanssa. tuon palomuurinhan saa pois päältä ihan manuaalisestikkin, tuskin sitävarten tehtäisiin omia päivityksiä ohjelmiin?
Tuossa vielä muutama juttu aiheesta:

Windows XP:n päivityspaketti jumittaa ainakin 50 ohjelmaa
Windows-palomuuri saa osakseen kritiikkiä
Virustorjunta kaipaa päivitystä ennen sp2:n asennusta

SP2 tosiaan uppoaa väitteen mukaan niihin piraattiversioihin, mihin SP1 meni myös, eli mitään uutta tarkistusta ei olisi mukaan laitettu, tiedä sitten.

Itselläni oli tuon asentaminen aikamoista tuskaa, ensimmäisen 4 kertaa kaatui useampien tiedostojen kopioinnin kohdalla, ennen kuin alkoi harmaat aivosolut raksuttaa ja muistin, että atapi.sys tiedostolla saattoi olla jotain tekemistä Daemon Toolsin kanssa.

Ja kuten d-t:n sivuillakin todetaan, kannattaa (ja oikeastaan on pakko) ohjelma poistaa koneelta ennen kuin SP:tä lähtee päivittelemään.

Asensin pari päivää sitten ja hyvin on toiminut. Jos aikaa riittää niin kannattaa tehdä alkuperäisestä käyttöjärjestelmärompusta ns. streamlined versio ja asentaa sitten koko windows uudelleen. Streamlined tarkoittaa sitä että ympätään SP2 alkuperäiseen asennusmediaan.

Oleellisin ero näyttää olevan turvaominaisuuksien parantaminen, muuten käyttis näyttää aikalailla samalta. Jotkut pelit tuntuvat nopeammilta.

protsku sanoi:
Streamlined tarkoittaa sitä että ympätään SP2 alkuperäiseen asennusmediaan.
Kuis tuo tehdään?

Näyttää menevän vähän hankalaksi sp2 asennus. Suositellaan vielä varmuuskopion ottamaan kovalevystä ennen sp2 asennusta. http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=14&news_id=34397

Jollakin on ollut ihan mukava ongelma ton asennuksen jälkeen.
http://www.tietokone.fi/foorumi/keskustelu.asp?threadid=58623&page=2&show=&areapage=

Miksi toi pitäisi edes asentaa, jos on jo käytössä jokin viruksentorjunta/palomuuriohjelma? Mulla on kyllä niin huono tuuri että varmasti menee kone jumiin jos ton sp2:sen asentaa. Ei ainakaan meikäläinen uskalla kyseistä päivitystä asentaa.

Asensin eilen ja meni aika sukkana läpi. Muokattu boottiruutu aiheutti alussa ongelmia, mutta siitä selvisi palauttamalla alkuperäisen xp:n boottiruudun. Daemon Toolsin otin myös pois ennen asennusta. Kaikki toiminut sen jälkeen loistavasti ja tcp-yhteyksien määränkin sai kätevästi konffattua 10:stä 50:een yhdellä pienellä scriptillä: http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads#4226patch

Jos on laiska, eikä itse jaksa ladata SP2:sta niin voi tilata sen suoraan cd:llä Microsoftilta ja odottaa että paketti tippuu laatikkoon. Tilaus on ilmainen ja hoituu täältä. Toimitusaika voi olla tosin aika pitkä...

Jaa'a... Mulla teki niin, että tänään ei kone enää päässyt sisäänkirjautumisvaiheesta eteenpäin. Eli jäi siihe sisäänkirjautumiseen. Eilen asensin tuon SP2 ja illalla kone vielä toimi.
Sain tämän taas kuntoon, kun palautin järjestelmän vikasietotilassa toissa päivään.

Muuten toimii ok, mutta kone on nyt n. 20 kertaa hitaampi kuin aikaisemmin. Kiitti vaan microsoft.

Mr.perfect: minkälainen kone sulla on?

Ja mites täällä muuten, onko asentunut piraattiwindowsiin OK?
Ei ole vielä uskaltanut päivittää SP2:ta.

lepex sanoi:
Ja mites täällä muuten, onko asentunut piraattiwindowsiin OK?
Ei ole vielä uskaltanut päivittää SP2:ta.

Huhupuheiden mukaan Bill Gates on itse sanonut, että SP2 asentuu ongelmitta piraattiwintoosaan, koska päivittämätön Windows on liian suuri tietoturvariski.

lepex sanoi:
Mr.perfect: minkälainen kone sulla on?

P4 3Ghz, 512megaa muistia, että ei pitäisi olla koneesta kiinni...

Eniten tuossa ärsyttää n. 5 minuuttia kestävä windowsin käynnistyminen, mutta kai siihenkin tottuu vähitellen :D

edit: en myöskään saa tuota windowsin palomuuria päälle sitten millään, eli siis kun asetan sen päälle ja klikkaan OK, niin mitään ei tapahdu. Tosin saattaa johtua siitä että mulla on Normanin palomuuri käytössä ja nuo eivät vaan toimi samanaikaisesti... outoa silti.

TheSami sanoi:
Mistä näkee mikä service back on käytössä?
control panel-->performance and maintenance-->system-->aukeaa ikkuna jossa näkyy mulla esim.:
Windows XP
Professional
Version 2002
Service Pack 2

edit: Hidas. Ja noin se käy näköjään helpommin.

mr. perfect sanoi:
P4 3Ghz, 512megaa muistia, että ei pitäisi olla koneesta kiinni...

Eniten tuossa ärsyttää n. 5 minuuttia kestävä windowsin käynnistyminen, mutta kai siihenkin tottuu vähitellen :D

edit: en myöskään saa tuota windowsin palomuuria päälle sitten millään, eli siis kun asetan sen päälle ja klikkaan OK, niin mitään ei tapahdu. Tosin saattaa johtua siitä että mulla on Normanin palomuuri käytössä ja nuo eivät vaan toimi samanaikaisesti... outoa silti.
Mä ainakin kytkin virus protectionin ja firewallin pois käytöstä kerran mulla on niihin omat ohjelmat..

goljat sanoi:
Miksi toi pitäisi edes asentaa, jos on jo käytössä jokin viruksentorjunta/palomuuriohjelma? Mulla on kyllä niin huono tuuri että varmasti menee kone jumiin jos ton sp2:sen asentaa. Ei ainakaan meikäläinen uskalla kyseistä päivitystä asentaa.
Niinno eikai sitä paljoa järkeä olekaan asentaa. Kun päivittelee vaan tietoturva-hommelit microsoftilta ajallaan ja pitää oman viirustorjunnan kohillaan niin hyvin menee.

Suositut

Back
Ylös Bottom