Päivityshistoriasta kannattaa sitten katsoa epäonnistuuko jotkut päivitykset, jolloin se joutuu päivityksen jälkeen peruuttamaan niitä epäonnistuneita ja silloin kyllä kestää. Jos on iso jono päivityksiä pitkältä ajalta niin vaatii monta kierrosta ennen kuin kaikki menee onnistuneesti läpi, mutta 10:n kumulatiivisten päivityspakettien pitäisi vähentää tuota ongelmaa huomattavasti.
Ei mun mielestä kone ainakaan valittanut kertaakaan, että yksikään päivitys olisi epäonnistunut. Enkä ole niitä keskeyttänytkään, en tosiaankaan halunnut ottaa riskiä siitä että koko homma pitäisi aloittaa alusta.
Niin, ja myös pari päivitystä jossain kohtaa on ollut todella kauan tuossa älä sammuta konetta -ruudussa. Vai meinaatko että se ei ikinä etene siitä?
Tuoreeltaan ostettu kone ei kuitenkaan ole päivitetty viimeisimpiin asti, ja voi olla varsin kaukainen versio sisässä. Eli se sitten rullaa noita läpi, tosin varmasti osa paketoidaan isommaksi kokonaisuudeksi näitä tapauksia varten kuten RSH sanoi.
Olen mä aika monta kertaa aiemmat windowssit asennellut sekä tyhjälle koneelle, että päivitellyt muutaman markettikoneenkin käyttövalmiiksi. Mikään aiemmista versioista ei ole ollut yhtä takkuinen, vaikka on niissäkin päivitettävää riittänyt.
Kyllä ne päivitykset on lopulta menny läpi, en mä ole yhtäkään niistä keskeyttänyt. Se on vain mennyt tyyliin asennusaika windowssissa, sitten koneen uudelleenkäynnistys päivitysten viimeistelemiseksi ja sen jälkeen aikaa läpimenoon mitataankin tunneissa.
Esim Acrobat Reader, normaali asennus. Käynnistä kone uudelleen päivitysten viimeistelemiseksi, selvä. Ruudulle hyppäsi ennen windowssia prosentit 35 ja siitä meni vajaa tunti odotella että ruutuun tuli 100 %. Tämänkin jälkeen meni parikymmentä minuuttia ennen kuin kone meni windowssiin asti.
Äiti soitteli jossain välissä paikalliseen liikkeeseenkin mistä oli koneen ostanut, siellä oli kokemuksia vuorokauden kestävästä win 10 asennuksesta.
En tiedä mitä varten nämä on tehty näin vaikeiksi kuluttajaa ajatellen. Windows on pelaajan (sekä monen sen käyttöön tottuneen) valinta, mutta edellyttää enemmän tai vähemmän räpeltämistä ja loputonta kärsivällisyyttä. Mäkki pelaa kuin unelma (=ehkä 3 virheilmoitusta vuodessa ja kone on käynnistetty tuota aikana uudelleen tuskin 10 kertaa) eikä edes käyttöönotto kestänyt tuntia. MUTTA hähhähhää, silläpäs ei pelata ja hintalappu on 2-3x pc-koneeseen verrattuna
Yhtä hyvää käyttöjärjestelmää ei tietenkään tehdä. Samoin kun Toyotan on oltava tylsä ja luotettava perusauto, samalla kun saksalaiset antavat mukavuutta ja enemmän korjaamokäyntejä..