Winamp ja 5.1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Potso
  • Aloitettu Aloitettu
Eli koneessani äänentoistona on Creativen 5100 ja äänikorttina SB 5.1 Live!
Ongelmana on se, että en saa winampissa keskikaiutinta toimimaan. Winampiin olen lisännyt ASIO ja SSRC plug-init äänenlaadun parantamiseksi, mutta yhden kaiuttimen puute syö ärsyttävästi tehoja..
Sattuisiko jokui tietämään miten tuon saisi wörkkimään? Winampin output asetuksista olen kaikki asentanut kohdalleen, muttei toimi siltikään?

Vai tarvitsisiko se kenties jonkun päivityksen tai plug-inin? :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän niitä asetuksia winampista säädetä. SB Liven mukana tuli varmaan joku ohjelmisto mistä pystyy valitsemaan kaiuttimien määrän yms.

Art2 sanoi:
Katoppas ohjauspaneelista niitä kaiuttimien ja äänikortin asetuksia
Äänikortin ja ajurien ohjelmien kaikki asetukset on kyllä kondiksessa...

Mulla ei ainakaan musiikkia kuunneltaessa kuuluu keskikaiuttimesta mitään, mutta leffoja kun katson niin kuuluu.

M.U. sanoi:
Mulla ei ainakaan musiikkia kuunneltaessa kuuluu keskikaiuttimesta mitään, mutta leffoja kun katson niin kuuluu.

Kyllä vaan meikalla kuuluu Winampissakin keskikauittimesta musiikkia... Säädöissä se vika silloin on.

Eipä oo tuokaan homma niin yksin kertainen ku luullaan. Se voi riippua siitä miten ääni viedään vahvistimelle, esim. digitaalisesti ääni itselläni menee vahvistemelle niin kuin se alkuperäisessä muodossa on tarkoittettu eli musiikki stereona ja leffat 5.1 sinä. Jos taas vien äänet kolmella 3* 3,5mm/2*3,5 rca johdoilla niin äänet tulevat 5.1 senä about ihan sama miten säätelis.

Eli miten äänet on viety vahvistimelle ?

Miksi haluat muuten kuunnella musiikkia 5.1 senä...?

Suositut

Back
Ylös Bottom