Wildstar mmo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja erz
  • Aloitettu Aloitettu

erz

Tehdään nyt tällekin tulevalle pelille oma (en löytänyt haulla). Onkohan täällä muita, jotka ei saa kertoa olevansa Betassa ?? Kyseessä on mielenkiintoinen, huumorilla varustettu mmo peli, pitäisi ilmestyä vuoden 2014 aikana (kevättä lupailivat).

Tuolta löytää lisä infoa: Home | WildStar MMORPG

VIelä videota mistä näkee vähän dungeon menoa

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse odotan kanssa innolla, tosi mielenkiintoinen ja hauskat tehtävät. Seikkailu ja tutkimus on lisäksi jotain todella mielenkiintoista, en muista samanlaista kokeneeni aikaisemmin ja kokemuksena vetää puoleensa aivan kuten WoW teki kauan aikaa sitten

Ai täällähän olikin Wildstar-ketju.
http://eu.alienwarearena.com/giveaways/wildstar-closed-beta-weekend-key-giveaway

Tuolta voi käydä kokeilemassa viikonlopuksi beta-avainta. Kun itse aamusta kävin niin oli vielä 3300 jäljellä.
Kiitos vinkistä, laitoin itseni jonoon. Näytti kyllä että "Available Keys: 8670".
Tämä on tosiaan tällä hetkellä itseänikin eniten kiinnostava MMO. En viitsi hypettyä turhaan, mutta näkemäni perusteella potentiaalia on.
edit: ja sieltähän se avain saapui!

Ei oo iskeny yhtään tämä. Edellisessä viikonlopussa jakso pelailla mutta tässä en oo logannu ku kerran ja tehny yhden tehtävän. Joku tökkii eikä vaan jaksa innostua, tehtävät tuntuu tylsiltä jne.

Ite oon jaksanut reilu 8 leveliä levuttaa, mikä on oikeastaan aika hyvin. Täytyy itsekin myöntää, että questaaminen tuntuu aika puulta, mutta sitä se on jokaisessa pelissä mitä oon pelannut. Jotain ihan mukavia juttuja questeissakin välillä tulee vastaan, ja kyllä se suhteellisen kivutonta on, kun vertaan muihin pelaamiini peleihin.
Oon edelleen kiinnostunut pelistä, koska en odottanutkaan mitään vallankumouksellisen hauskoja questeja. Tän pelin tyyli iskee muhun hyvin ja siinä on paljon pieniä yksityiskohtia, joista tykkään. Mun pitäisi myös päästä dungeoneihin, ennen kuin voin antaa kovin painavia mielipiteitä. Muutenkin näissä se oikea toiminta tuppaa alkamaan vasta myöhemmillä tasoilla, ja end game on lopulta se ratkaisevin asia. Se mitä oon videoissa nähnyt instanceista, on näyttänyt hauskalta. Peli kaipaa kyllä aika rankkaa optimointia vielä, nimittäin oma kone ei meinaa millään pyörittää smoothisti, vaikka kaikki videoasetukset on pohjassa.

Eli edelleen vaikuttaa lupaavalta. Sanoisin, että jos mä en tätä peliä pelaa, niin en tuu pelaamaan mitään muutakaan MMORPG:tä, ennen kuin tulee jotain oikeasti uutta ja mullistavaa. Nämä perinteiset mörpit on jo niin puhki koluttu.

Muistutuksena kaikille, että eilen alkoi 10 päivää kestävä open beta ja nyt myös EU servut ovat auki. Eli sinne vaan mättämään!

Ite mättäny open betaa nyt 21 tuntia. Kivaa on ollu. Melko varmasti ostan pelin kun julkaistaan. 18 levelin warrior on nyt ja varmaan alan pelaamaan kyseistä classia livessä.

Tattis vinkistä, mä laitoin imuttaen clientin ja tein beta-accountin, vielä ei ehtinyt kokeileen kun tytär hengailee meikällä mutta nopealla loggauksella varsin karkkimainen graffa, hyvät animaatiot. Tätä on odoteltukin pieni tovi joten eiköhän pari kolme päivää tule ainakin kokeiltua.

Oon nyt sen verran tutustunut tähän, että jonkinlaisen mielipiteen pystyn muodostamaan.

TL;DR: Pelillä on potentiaalia ja vankka pohja. Joitain tärkeitä juttuja täytyy vielä korjata, mutta muuten vaikuttaa lupaavalta paketilta. Kuitenkin kun puhutaan MMORPG:stä, niin pitkän tähtäimen menestys on epävarmaa ja vasta muutama kuukausi launchin jälkeen antaa vähän osviittaa, että tuleeko peli menestymään kunnolla. Jos ei ole kiire pelaamaan tätä, niin kannattaa varmaan odotella se muutama kuukausi ja haistella sitten millainen ilmapiiri on.

En ole kovin hyvä pelikriitikko itse, ja hype vaikuttaa omaan näkökulmaan varmasti tiedostamatta, joten oon pyrkinyt muodostamaan mahdollisimman objektiivisen kuvan lukemalla ja kuuntelemalla viisaampien ajatuksia ja katsomalla striimejä/videoita. Varsinkin perusteltuun negatiiviseen palautteeseen oon kiinnittänyt huomiota. Toistaiseksi ei ole tullut vastaan mitään selkeää asiaa, joka heikentäisi pelin mahdollisuuksia pitkällä tähtäimellä. Paljon ehdottoman tärkeitä bugikorjauksia ja optimointia vielä tarvitaan, mutta luotan että ne hoituvat aikanaan.
Ainoa asia, joka tällä hetkellä aiheuttaa huolta on endgame ns. casuaali raidaajille. Endgamea löytyy kyllä paljon myös niille, jotka eivät voi käyttää paljoa aikaa pelaamiseen, mutta jos haluaa pelata pelkästään raidatakseen leppoisasti silloin tällöin, niin voi olla joksenkin vaikeat ajat edessä. Enkä tarkoita, että raidit olisivat liian vaikeita juuri tälle ryhmälle, vaan raideihin pääseminen vaatii ilmeisesti todella paljon aikaa. Jo pelkästään se, että lvl50 veteran dungeoneista (vähän sama kuin heroicit wowissa, paitsi oikeasti vaikeita) täytyy saada silver medal päästäkseen 20man raidiin, on erittäin vaikeaa ja aikaa vievää. Lisäksi pelissä on vain 20man ja 40man raideja, joten pienellä kaveriporukalla ei voi raidata. Itseäni tämä ei kosketa, koska olin sitten casuaali tai HC, uskon löytäväni riittävästi muutakin tekemistä kuin raidaaminen.

Muita mietteitä:

Questaaminen on aika perus huttua ainakin ensimmäiset 15 leveliä, kuulemma paranee mitä pidemmälle pääsee, mutta siitä mulla ei ole kokemusta. Ihan mukavaa puuhaa se on, mutta vain niin mukavaa kuin tavanomaiselta questaamiselta voi odottaa. Plussaa tulee siitä, että useissa tappoquesteissa voi valita pahempia, tai heikompia vastuksia, jolloin XP ja questin läpäisynopeuskin ovat sen mukaisia. Jotkut isommat möllit voi olla yksin tosi haastaviakin. Itse jopa kuolin jokusen kerran levuttaessa. :D Tehtävissä on ihan hyvin variaatiota. Joidenkin mielestä tehtäviä tulee liikaa kerralla, mutta itse diilasin niiden kanssa kyllä. Kaikkia ei ole pakko, eikä kannatakaan tehdä. Kannattaa seurata main questia ja tehdä sivuquesteja vain tarpeen/halun mukaan. Loren seuraaminen luonnollisesti tekee questaamisesta mielekkäämpää, mutta sitä ei taida moni harrastaa ainakaan launchissa.
Aika olennainen osa alun kokemusta on UI ja sen käyttö. Nyt kun on uusi peli uusine combat systeemeineen ja muuta, niin alun informaatiotulva on melkoinen, ja se voi olla hiukan raskaan tuntuista. Toiminnoissa on paljon opeteltavaa ja pelikokemuksen kannalta on kuitenkin tärkeää osata käyttää kaikkia toimintoja. Uusiin juttuihin kannattaa perehtyä heti kun niihin törmää.

Dungeonit ovat alusta asti todella haastavia. lvl20 dungeonit ovat vaikeudeltaan varmaan vähintään WoWin TBC heroic instojen tasoa? En välttämättä ekana suosittelisi astumaan dungeoniin millään random PuGilla. Suosittelen kuitenkin menemään niihin jollain groupilla, koska ne ovat pelaajien kokemusten perusteella erittäin hauskoja. Wildstarin combat systeemi ja telegraphit mahdollistavat hauskoja tappelumekanismeja. Erityismaininta healaamisesta, joka on positiivisessa mielessä aivan erilaista kuin mihin mörpeissä on totuttu.
Adventuret ovat sitten vähän samanlaisia kuin perinteiset instancet. Tavallista vaikeampia vihuja ja jonkin verran haastetta, mutta kuitenkin melko anteeksiantavainen ympäristö groupeille. Mukava vaihtoehto questaamiselle tämäkin.

Combat tosiaan perustuu "telegrapheihin", jotka osoittavat mille alueelle omat, sekä vihujen iskut osuu ja mille alueelle healerin hiilit laskeutuu. Itse pidän tästä. Se selkeyttää tappelua ja mahdollistaa haasteellisempia taistelumekanismeja. Ensimmäisen kerran tän systeemin edut tuli selväksi lvl10 battlegroundissa, kun olin medicillä healaamassa ja se oli tosi hauskaa. Iskut täytyy tähdätä ja taidokkaalla sijoittumisella on paljon merkitystä. Tavallinen huolenaihe on kuitenkin, että onko raidaaminen sitten pelkkää maahan katsomista. Kehittäjien mukaan ei ole.

Luulen että player housing tulee vetämään porukkaa peliin aika hyvin. Sille varmaan muodostuu ihan oma käyttäjäkuntansakin. Omalla tontilla ja omassa talossa on aika vapaat kädet tehdä kaikenlaista, ja odottelenkin mielenkiinnolla mitä kaikkea luovaa ihmiset keksii. Itsekin varmasti tuun viettämään hyvän tovin sen parissa. Tossa esimerkki jumping puzzle ja pari taloa. Varsinkin jälkimmäinen talo on mielestäni aika siisti (kohdassa 18:07 kekseliäitä yksityiskohtia sängyssä :D).
Housing tarjoaa erilaisia hyödyllisiä bonuksia ja toimintoja, ja omalle tontille voi saada jopa mini dungeonin. Kannattaa tutustua heti kun dingaa lvl14.

Raidaamisen vaikeudesta tässä pelissä on puhuttu niin paljon, että se on varmaan pakko uskoa. Raidaaminen tulee siis olemaan todella haastavaa. Parin videon nähtyäni se myös näyttää erittäin hauskalta ja siinä on kunnon raidaamisen fiilis, mutta en viitsi tälle spekulaatiolle antaa paljoa painoarvoa, kun olen nähnyt vain valittuja paloja. Tässä viimeisin devspeak: https://www.youtube.com/watch?v=YbItL4qcugk
Raidigeari näyttää mielestäni pääosin tosi hyvältä. Eikä se pelkästään näytä hyvältä, vaan jokaisella classilla on oma persoonallinen look. Tämä on erittäin tärkeää.

Viimeisenä tahtoisin mainita visuaalisen yleisilmeen, art stylen ja musiikit. Sarjakuvamainen tyyli jakaa porukkaa jonkin verran, mutta Wildstar on onnistunut hyvin siinä mihin se tähtää. Itseeni pelin tyyli iskee aika kovaa niin visuaalisesti kuin musiikinkin puolesta. Myös yleisolemus on mukavan letkeä. Tällä kanavalla on joitakin pelin biisejä. En osaa valita omaa suosikkia, mutta tää on aika hyvä https://www.youtube.com/watch?v=PNfUA1c_Zoo. Nämä on tietysti pitkälti mielipideasioita, joten jokainen muodostakoot oman mielipiteensä.
Miinusta täytyy kyllä antaa joistakin combat soundeista. Moni on valittanut tiettyjen skillien äänistä ja allekirjoitan ne mielipiteet itsekin. Jotkut on ärsyttäviä ja jotkut heikkoja. Toivon mukaan niitä muutetaan, kun niistä niin paljon valitetaan. Pelin kehittäjät kyllä vastaavat palautteeseen hyvin.

Ostanko pelin? Kyllä. En mörppejä kovin kevyin perustein osta, koska ne voivat parhaimmillaan olla valtava aikainvestointi. Siksi näin pitkä viestikin, koska haluan käydä tärkeimmät pointit läpi. Tiedän, että olen hypettynyt ja että floppaamisen riski on tässä genressä suuri, mutta Wildstarin kohdalla se on kuitenkin siedettävissä rajoissa, joten annan mahdollisuuden.

Perinteinen MMO launch :D kaikki kusee. Position in queue 4000 tällä hetkellä jo jopa alle tonni. Meneehän tää la ilta näinkin.

Tosi takkuinen launchi joo. Nyt on vaikee päättää mille servulle rollaa mainin, kun Hazakilla sellaiset jonot ettei hyvältä näytä. Toisaalta ei haluaisi millekään venäläisten valtaamalle low population servullekaan jäädä. Ravenous ehkä olisi ihan jees. En tosin pysty edes vaihtamaan serveriä nyt, kun server lista ei lataudu.

Pääsin läpi 3800 jonosta ruutuun jossa ei voi valita mitää ja ainut tie ulos on alt+f4. Takas jonoon ja numero 3000 jotain.

eidt: Koitin vaihtaa serveriä ja nyt en pääse pois... Jospa sitä vaan jois jaloviinaa ja unohtas tältä illalta tän pelaamisen.

^Sama ongelma monella muullakin, myös itselläni. Zhur on saanut chatissa jo lempinimen "the prison server". :D
Tosta tyhjästä character creation ruudusta pääsee eteenpäin siten, että avaa pelin uudessa ikkunassa (clientissä) samaan aikaan ja loggaa sillä sisään. Tarkoituksena logata mahdollisimman nopeasti takaisin, jotta pääsee jonon ohi.

Onko tuo peli jo pelattavissa niillekkin joilla ei ole headstartia? Tekisi mieli kyllä kokeilla, mutta hinta on toisaalta hirvittävä pienestä kokeilusta. Mitä nyt olen lukenut, niin haastetta on enemmän kuin nyky-wowissa, mikä on pelkästään hyvä asia. Kaikkia mörppejä verrataan wowiin, joten miten rankkaisitte Wildstarin? Pelkään vaan etten jaksa kiinnostua uudesta maailmasta, kun wowin loren yms. tunnen kuin omat taskuni. Kutkuttaa kyllä kovasti...

Headstartti päättyy huomenna. On mahdollista saada 7 päivän quest pass joltain, joka on ostanut deluxe editionin. Täytyy kuitenkin varoittaa, että ekat 15 leveliä ovat pelin huonoin kokemus, joten ei ehkä kannata ostaa sitä pienen kokeilun vuoksi. Vaatii muutenkin jonkin verran pelaamista, että pääsee vähän sisään tohon ja ylipäätään näkee mitä kaikkea on tarjolla.
Voin melkein luvata, ettet jaksa kiinnostua uudesta maailmasta alussa. :D

Kyllä mä luulen että huomenna lähtee kokeiluun =) Jos jo headstartin kanssa on ollut serveriongelmia, niin saas nähdä pääseekö huomenna online ollenkaan...

Vieläkö tätä joku pelaa? ;) Itsekin aloitin muutama päivä sitten. Vedin aluksi stalkerilla, mutta muistin että wowissakaan melee ei jaksanut kiinnostaa. Otin sitten medicin, ja sitä levutellaan. Peli vaikuttaa kyllä ihan siistiltä, mutta varmaan luonnollisesti pääsee kunnolla käyntiin vasta myöhemmin.

Kyllä täällä pelaillaan. 47lvl depsu warru joka ois tarkotus huomenna nykästä 50 levulle :P Peli on loistava ja hyvässä porukassa vain korostuu.

Back
Ylös Bottom