Wien ja lähialueet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
Olemme avokin kanssa menossa wieniin joulukuussa, eikä oikein ajatusta mitäs siellä tekisi.
Ilmeisesti leivokset ovat must, mutta mitä muuta?

Eräs ajatus oli että menisimme jollain junalla jonkun kivan näyttävän reitin, onko tällaisesta kokemusta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=78875

Ja Budapestiin olis 4h bussimatka eli 2h junalla? Bussi makso mulle 14€ meno-paluu. Bratislavaan pääsee jollain romanttisella lossilla.

http://www.tripadvisor.com/Attractions-g190454-Activities-Vienna.html

http://www.greatrail.com/the_alps.asp

Notta näin

Just vkl menin junalla Geneve-Lausanne-Fribourg-Bern ja takasi ja ei ollu kallis 14€ suuntaan mutta tämä siis oli Sveitsissä. Intercity oli juna mut en tiiä mitä nämä "erikois"junat kustantaa. Normit junat muistaakseni maksaa saman verran Itävallassa kuin Sveitsissäkin.

Muuten Wien joulun alla on yks maagisimmista paikoista, missä oon ollu. Ne jouluvalot <3

Viimeksi muokattu:
Wienistä on tosiaan lyhyt matka muihinkin pääkaupunkeihin, esim. Bratislava junalla tunti ja edestakaisin ~25e (paluulippu oli halvempi ostaa Bratislavasta). Me touhuttiin seuraavaa:

-Prater ja ikivanha maailmanpyörä. Ihan jees.
-Tonavan varrella on aika upeita graffitteja piiiiitkät pätkät.
-Sacher-kakkua hotelli Sacherissa. Ei erikoista, voi skipatakin. Äiti tekee parempaa. :D
-Espanjalaisen ratsastuskoulun heppojen aamuharkat. Jos kiinnostaa, menkää aamulla ajoissa. Varsinaiset esitykset on varmaan upeita, mutta hullun kalliita. Harkatkin oli hienot.

-muista syödä schnitzel joka välissä, maailman paras schnitzel löytyy Figlmullerilta
-metro on todella kätevä ja kävellen pääse mihin vain kun välimatkat ovat pieniä.
-Kunsthistorisches museum on hieno paikka, mielettömät taideaarteet ja upea rakennus. Käy ainakin kahvilla, museokahvila on aika näyttävä.
-Schönnbrunn on yksi euroopan komeimpia linnoja, tosin puutarha ja eläintarha ovat talvella vissiin kiinni.
-pakolliset sacherit voi käydä imemässä Sacherissa, mutta kannattaa varautua jonottamaan lihavien jenkkien kanssa.
-Raatihuone on virallinen joulukohde, voi olla tungosta.

Siinä goottilaisessa Stephansdom-kirkossa kannattaa käydä. Tai lähinnä tallustaa rappusia pitkin torniin, aika hulppeat näkymät sieltä kaupungin yli, kunhan vain jaksaa kävellä rappuset.

Itse tykkäsin luonnontieteenmuseosta, vaikka harvemmin museot kiinnostaa.

Hofburg oli mulle todella positiivinen yllätys, siinä oli samalla keisaripariskunnan asunto, Sissi-museo ja mahtava kokoelma hovin tavaroita, ihan aitojakin. Matkaseura - vannoutunut Sissi fani - raahasi mut sinne ja loppujen lopuksi taisin haahuilla siellä tunnin pidempään kuin se :D Se oli järkevämmin järjestetty kuin kierros Schönbrunnissa, kun molemmat paikat opastukseltaan keskittyvät vahvasti Sissiin.

Kannattaa ostaa Vienna Card (72 h voimassa, 18,50€) vaikka ei aikoisikaan käyttää jokaikistä pikkualennusta johonkin museoon, kauppaan ym. Se maksoi itsensä takas kun sai suhaa julkisilla ilmaiseksi 72 tuntia, etenkin metrolla ehittiin kätevästi kaikkialle.

Kiitoksia vinkeistä kaikille, matkakuume kasvaa koko ajan.

Avokki kuolaa nähtävyyksiä, minä schnitzeleitä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom