West coast vs East coast - Kumpaa tuette?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tical
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuntuu tälläkin foorumilla onneksi olevan melko paljon Rapin ystäviä :evil:

Eli kysymys, Kumman rannikon musiikkia diggaatte enemmän?
Perusteluita?

Ihan voi heittää vaikka levyjen ja biisien nimiäkin.. :D

ee... onks sul esimerkkejä noitten kummanki rannikon räppäreistä, ku en oikeen oo perillä tost rannikkojaosta? Kummal puolel Pikku-G on:evil:? :(

eli eli..

Kun hieman tutustuu rap musiikkiin niin oppii melko nopeasti kuuntelemalla erottamaan rannikot toisistaan.

East coast mm kuuluvat

Wu tang clan
Nas
jurassic 5
gang starr
Mobb Deep
50 Cent

Eli Eastin musiikki on sitä "aitoa" rappia joka syntyi juuri NY..
Melko synkkää gangsta/katu painotteista runoilua. Siinä on paitsi sanomaa myös asennetta, eikä vain biitsillä löhöilyä ja pilven polttoa..

West coasti mm

2pac
Dr Dre
Snoop dog
N.W.A
jne..

Sit toki vielä Etelässä ja mm Detroitissa on omat kuppikuntansa.

Mulle se on aivan sama mikä puoli on kyseessä. DMX on paras!

Kummallakin puolella on ihan hyvää materiaalia, mutta Eastillä on P Diddy niin vastaan Westside! :D "I´ll be missing you" oli koskettava, mutta siihen se omalta kohdalta jäikin.

50 cent on kyllä New Yorkista kotoisin, mutta eikös se ole Eminemin (Detroit) levy-yhtiön leivissä, jolla taas on kytköksiä tuonne länsirannikolle päin?

Noi on niin sekavia juttuja, että en yleensä viitsi niillä päätäni vaivata. Henk. koht. rap-suosikkini tulee Haitista saakka! Wyclef :worship: Uuden levyn luokittelemisesta rap-genreen tai hip hopiin voidaankin sitten olla montaa mieltä.

Nipsun luetteloiden perusteella West coast vaikuttaa 100 kertaa paremmalta. Cypress, Dr.Dre, Snoop Dogg, NWA, 2pac.

DMX on kyllä tosi kova myös, ellei paras.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Kraftwerk n
Mulle se on aivan sama mikä puoli on kyseessä. DMX on paras!

DMX :thumbs:

Höh pöljät ei sitä puolta oteta musiikillisten ansioitten takia vaan sen takii kumman puolen aatetta kannatat niinkö, tai siis kumpaan jengiin kuulut niinkö. BUJAKASHA!!!

Mun mielestä räppi on ihan paskaa kaikki tyyni ja kaikki valkoset jotka noita ihailee pitäs tajuta että ne räppärit on rasisteja jotka nauraa sulle valkonaama kun kuljet lökäpöksyissä ja teet outoja käsimerkkejä. Kattokaa esim snoop doggyn ihan-vitun-rasistista "viihdeohjelmaa" mtv:llä.

Jos vaikka turkkilainen tulis laulaan mulle, että "mä oon kova jätkä mä panen kaikkii narttui ja mul on ihan vitusti rahaa ja mersui ja me turkkilaiset ollaan ylivertanen rotu" niin tuskimpa menisin ostaan kamelia ja alkaisin kasvattaan selkäkarvoja. Kuitenkin amerikanneekeri kun tekee ihan saman niin koko suomen nuoriso kulkee pipa silmillä ja paskat housussa?? Ei ymmärrä setä ei.

Kannatan sitä, kumpaan Nikke T kuuluu. :thumbs:

Originally posted by kiewi
Höh pöljät ei sitä puolta oteta musiikillisten ansioitten takia vaan sen takii kumman puolen aatetta kannatat niinkö, tai siis kumpaan jengiin kuulut niinkö. BUJAKASHA!!!

Mun mielestä räppi on ihan paskaa kaikki tyyni ja kaikki valkoset jotka noita ihailee pitäs tajuta että ne räppärit on rasisteja

Spede.. Ei se meidän ongelma oo jossei mutsis kuuntele.. Mene avautumaan muualle, ei oikeasti kiinnosta

Originally posted by lazki
Nipsun luetteloiden perusteella West coast vaikuttaa 100 kertaa paremmalta. Cypress, Dr.Dre, Snoop Dogg, NWA, 2pac.

DMX on kyllä tosi kova myös, ellei paras.

Mjoo jos oot kiinnostunut enemmänkin Chillimmästä hauskanpito räpistä (kaupallisesta) jne sit se on ehkä noin.
Jos taas katujen kova todellisuus maistuu niin East coast.

Yleisesti kukaan ei sano kannattavansa East Coastia koska se on oltuksena jo valmiiksi..

Kannattaa vielä muistaa, että 2paccikin synty New Yorkissa levyttäen siellä ekoja (parhaita) levyjään ja saaden sieltä vaikutteita..

Originally posted by kiewi

Mun mielestä räppi on ihan paskaa kaikki tyyni ja kaikki valkoset jotka noita ihailee pitäs tajuta että ne räppärit on rasisteja jotka nauraa sulle valkonaama kun kuljet lökäpöksyissä ja teet outoja käsimerkkejä. Kattokaa esim snoop doggyn ihan-vitun-rasistista "viihdeohjelmaa" mtv:llä.

Jos vaikka turkkilainen tulis laulaan mulle, että "mä oon kova jätkä mä panen kaikkii narttui ja mul on ihan vitusti rahaa ja mersui ja me turkkilaiset ollaan ylivertanen rotu" niin tuskimpa menisin ostaan kamelia ja alkaisin kasvattaan selkäkarvoja. Kuitenkin amerikanneekeri kun tekee ihan saman niin koko suomen nuoriso kulkee pipa silmillä ja paskat housussa?? Ei ymmärrä setä ei.

Kiewi puhuu asiaa. En tajua nykynuorisoa (tai vähän vanhempiakaan, jotka kuuntelevat räppiä). :david:

Kuten eräs edesmennyt mies sen meille kertoi:

"You better back the fuck up, before you get smacked the fuck up
That's how we do it on our side
Any of you niggaz from New York that wanna bring it, bring it
But we ain't singin, we bringin drama
Fuck you and your motherfuckin mama
We gonna kill all you motherfuckers
Now when I came out I told you it was just about Biggie
Then everybody had to open their mouth with a motherfuckin opinion
Well this how we gonna do this
Fuck Mobb Deep
Fuck Biggie