Web kameran laillisuus?

Ikä
55
Onko kellään hyviä linkkejä joka käsittelisi web-kameraa lain puitteissa. Kiinnostaisi voiko sellaisen laittaa salille. Olisi aika kätevää käydä vilkaisemassa mahtuuko vielä yksi :david: sekaan. Onko tollaisia jo käytössä?

ValtoLaapotti sanoi:
Onko kellään hyviä linkkejä joka käsittelisi web-kameraa lain puitteissa. Kiinnostaisi voiko sellaisen laittaa salille. Olisi aika kätevää käydä vilkaisemassa mahtuuko vielä yksi :david: sekaan. Onko tollaisia jo käytössä?

Hmmm..Jos mietitään vähän maalaisjärjellä :david: niin en usko että saisit web-kameraa asentaa salille..Tietenkin jos kaikilta läsnäolevilta ihmisiltä kysyisit kirjallisen luvan ja salin omistajalta myös..Sitten ehkä..
Samalla periaatteella voisi tietenkin asentaa suihkutilaan yhden kameran, jotta näkisi, että ennättääkö käymään suihkussa salilla vai kotona :kuvia:
Mutta ainahan kannattaa yrittää..

Kyseessähän ei tietenkään olisi minun kamerani vaan ajattelin ehdottaa salin pitäjälle sellaista. Tuon suihkuhomman jätän ihan omaan arvoonsa.
Ensimmäinen kysymykseni koskikin lakitekstiä, maalaisjärki kun ei lakituvassa auta. :(

miks salille ei sais laittaa kameraa jos omistaja antaa luvan? Onhan kaupunkien toreillakin webkameroita eikä torinkäyttäjiltä ole kysytty lupaa. vähän tyhmä esimerkki mutta kärjistetysti näin. tietysti tori on julkinen alue ja punttisali ei mutta en näe mitään syytä miksi tuollainen ei olisi mahdollinen.

tarkemmin kun miettii, niin tuohan olisi hemmetin hyvää palvelua salin omistajalta. voisi vaikka mainostaa että "käy katsomassa kävijatilanne www.plaaplaa.com!"

Kiitän Willietä :worship: , tällaista juuri hain. On vähän kättäpidempää kun esitän asiaa salinpitäjälle. :thumbs:

metalman sanoi:
...tarkemmin kun miettii, niin tuohan olisi hemmetin hyvää palvelua salin omistajalta. voisi vaikka mainostaa että "käy katsomassa kävijatilanne www.plaaplaa.com!"
Olet asian ytimessä metalman. Juuri tämä oli idea. Salin omistaja innostui heti ajatuksesta ja idea lähti eteenpäin kun evästin sen vielä tuolla Willien linkillä. :rock:

ValtoLaapotti sanoi:

Hehe, ihan siistii kattoo mitä siellä tapahtuu, tolla voi olla myös päinvastainen vaikutus, ainakin itse oon niin paranoidi että alko ahdistaa salilla aina jos oli yli 5-ihmistä mun lisäksi. Jos tietäisin että kameralla vielä seurataan niin en kävis paikassa enään. Mutta oonkin enemmän päästä flipannut ja paranoidi kuin suurin osa ihmisistä, eli enemmän hyötyä kuin haittaa tosta varmaan on. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom