Weapons of War!

Javelinhan se oli, paitsi että sanoin väärin, se on ilmeisesti brittien ei jenkkien.

Sanoit ihan oikein. Toi anti-tank Javelin on jenkkimade. Brittiläinen Javelin on IT-ohjus.

Enpä ole ennen kuullut tällaisesta panssarintorjuntaideasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-tank_dog
Teoriassa varmaan ihan hyvä keksintö, mutta tuskin kovin käytännöllinen, kuten linkin sisällöstäkin voi päätellä.
Wou, enpä ollut moisista itsekään kuullut. Pulukokeilua olisi mielenkiinnolla seurannut pidempäänkin: http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Pigeon

Nykyäänhän moiset hommat hoitaa joko ultramoderni laserohjaus tai itsemurhapommittaja.

Mikä on se amerikkalainen olalta ammuttava pst-ohjus, joka vaakalaukaisun jälkeen tekee tiukan käännöksen ylöspäin ja iskee vaunun kattoon suoraan ylhäältäpäin ?

Nyt saa Suomipojatkin oman katonraiskaajan;

NLAW
http://www.youtube.com/watch?v=fvrhZVbV3OA

Vehje hankittiin korvaamaan Apilas, ja uudistuksena mm. juuri tuo katon kautta sisään-tyyli. Tätä ennen ryssätankki ei paljon reaktiivipanssareita tarvinnut, kun riittä että meni tarpeeksi ison kiven taakse jemmaan.
Lisäksi NLAW:ssa on ihmeellisiä kirjainlyhennelmiä sisälläänpitäviä maalinseurantaohjelmia, joiden avulla tankkiin osuu helvetin paljon todennäköisemmin kuin Apilaksella.
Ohjus lähtee putkesta nopeudella 40m/s ja painaa männöö täydellä höökillä vasta kymmenen metrin päästä, joten samoin kuin Javelinilla, tällä uudella värkillä voi ampua esim. sisätiloista, ilman että takavarmistajat kärventyvät.

Näyttää, että vauhtia ei olis paljon mitään kun kohoaa jo kiitoradan pinnasta. Missä nopeuksissa tommonen F-15 pystyy hitammillaan lentämään? Entä esim. 747 tms.?

jep
equip_sniper_410px.jpg

1. S&B 5-25x56 Day Scope
Magnifies target up to 25 times allowing the sniper to identify targets more easily.
2. Folding Stock
Reduces the length of the weapon when being carried in a backpack
3. Adjustable Cheek Piece
Allows the sniper to comfortably align his eye with the day scope
4. Suppressor
Reduces the flash and noise signature, reducing the chances of detection and thus increasing the survivability of the sniper
5. Adjustable Bi-pod
Allows the sniper to support the rifle in a set position while locating the target
6. 5-round Magazine
Allows the sniper to fire 5 rounds rapidly while being small enough not to interfere with the alignment

Calibre 8.59 mm
Weight 6.8 kg
Length 1,300 mm
Muzzle velocity 936 m/s
Feed 5-round box
Effective range 1,100 m plus

Magpul PDR-C 5.56

Tosta olen nähnyt härskejä videoita (in action), ja parin tutun mukaan Irakissa ja Afghanistanissa työskentelevät henkivartijat suosivat tätä huippuasetta pääaseenaan.
En valitettavasti löytänyt näin hätäisesti katsottuna niitä videoita jota olen nähnyt, joten muut auttakoot jos tulee vastaan sellasia pätkiä jossa asetta testataan (yritän kaivaa ne jostain myöhemmin).

Huippuluokan vempain toi on! :pano:

Magpul PDR-C 5.56

Tosta olen nähnyt härskejä videoita (in action), ja parin tutun mukaan Irakissa ja Afghanistanissa työskentelevät henkivartijat suosivat tätä huippuasetta pääaseenaan.
En valitettavasti löytänyt näin hätäisesti katsottuna niitä videoita jota olen nähnyt, joten muut auttakoot jos tulee vastaan sellasia pätkiä jossa asetta testataan (yritän kaivaa ne jostain myöhemmin).
.

Höpö höpö.... nyt sulle on syötetty aimoanoos jotain ihan muuta kuin asia tietoa..

Magpul PDR-C 5.56

Aika jännää, meinaan ase on vieläkin kehitysvaiheessa, eikä kenelläkään käytössä? Eli valmista tuotetta ei ole. Linkkaapa niitä "in action" videoita, niin katsotaan?

Back
Ylös Bottom