Watchmen -leffa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja m.s.s.
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jaahas, huomenna ensi-ilta, päivällä kattomaan tennariin, odotukset aika korkealla, eikä vähiten elokuvan visuaalisuuden osalta.

Maailmalta kuuluu sellaista kommenttia että Watchmen fanit ovat leffasta lähes poikkeuksetta pitäneet ja taas ne, jotka eivät sankareihin olleet aikaisemmin tutustuneet, pitivät leffaa jopa tylsänä. Toisaalta kirjan lukeneena ymmärrän hyvin - jos meinaan odottaa jotain sellaista kuin vaikka viimeisin X-Men elokuva. Pakkohan se on käydä katsomassa.

Oli muuten todella hyvä elokuva, pakko hommata myös paperiversio.

Pitkän linjan Watchmen-fanina olin itse ainakin positiivisesti yllättynyt elokuvaversiosta. Ei elokuva nyt pohjateosta ole lähellekään peittoamassa, ehei, mutta jos tästä pääsee yli, osaa liikkuvasta kuvasta nauttia. Ensinnäkin, K-15 in my ass, väkivalta on härskin brutaalia ja sinisiä peniksiäkin päästään tosiaan todistamaan naiskauneuden ohella. Toki äksöni nostetaan filosofisia aspekteja reippaasti suurempaan rooliin, mutta tuloksena on vallan viihdyttävä setti. Svengaavasta soundtrackista erityismaininta, esimerkiksi alun ajankuvamontaasi on hyvin style, sen kummempia spoilaamatta. Sarjakuvalle ollaan erittäin uskollisia, niin kuvakulmia kuin myös dialogiakin myöten.

Miinusta sitten eniten siitä, että efektivyörytys tuntui elokuvaa katsoessa välillä liiaksi kuin uusimmalta versiolta 3DMarkista ja näyttikin paikoitellen myös valitettavan keinotekoiselta CGI:ltä. Ja Ozymandias on mielestäni pienoinen miscast ikänsä ja fysiikkansa puolesta, mutta muut hyvin onnistuneet roolivalinnat kompensoivat miellyttävästi. Elokuvateatterin yleisö oli kyllä taas suoraan apinoiden planeetalta, aikuisille ihmisille on ilmeisen kova paikka nähdä kornisti pukeutuneita supersankareita ja paljasta pintaa. Hesus hermandez, sentään.

Hahmo Sally Jupiter, Carla Guginon tulkitsemana, aiheutti kyllä muuten Jeesukseltakin toisen tulemisen maailmanensi-illan myötä, varsin kuumottava tyttölapsi otsatukkansa kanssa tämä nainen. Mielipiteeni lateksista vaihtui 163 minuutin aikana kummasti. :kuola:

Oli kyllä asiallinen pätkä. Parasta leffassa on, että se haastaa katsojan pohtimaan filosofisia ja moraalisia kysymyksiä. Teemat sopii täydellisesti lama-ajan henkeen. :4:

Hahmo Sally Jupiter, Carla Guginon tulkitsemana, aiheutti kyllä muuten Jeesukseltakin toisen tulemisen maailmanensi-illan myötä, varsin kuumottava tyttölapsi otsatukkansa kanssa tämä nainen. Mielipiteeni lateksista vaihtui 163 minuutin aikana kummasti. :kuola:

Mikään pirun Sally Jupiter, Malin Akermanin näyttelemää Laurietahan minä tarkoitin. Mietinkin, että joku tässä nyt kyllä failasi. :D

Kävin eilen päivänäytöksessa Tennarissa. Omppu listasi jo hyvin leffan statseja...

Ehkä ennakko-odotuksiini nähden yllätyin positiivisesti: Watchmen menee ehdottomasti sarjakuvasovitusten eliittiin. Mainio elokuva.

Aivan huimasti on sisältöä saatu elokuvaan toimivasti mahtumaan, reilu kaksi ja puolituntia meni aivan huomaamatta. Elokuvana Watchmen on "kevennyksistä" huolimatta synkkä, väkivaltainen, filosofinen, monitasoinen, poliittinen ja enemmänkin... mutta ei silti todellakaan vakava. Ohjaaja Snyder on ironinen ja välillä kieli on reippaamminkin poskessa (vielä kuitenkin hyvin ja sopivasti hyvänmaun rajoissa, ainakin minulle).

Rohkeasta musiikin käytöstä erityismaininta: etenkin alun Bob Dylan-"kooste" kuvineen oli vallan pysäyttävä, muutkin vanhat pop- ja rock-klassikot soljuivat sopivasti tarinaan. Näyttelijävalinnat ovat onnistuneet, maaninen sosiopaatti Rorschach kertojana on psykoottisen hyvä. Joo, ja komppaan: Malin Åkerman brunettina ja otsatukkalla, lateksilla tahi ilman, on todella ihq.

Jep.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oli kyllä mahtava leffa! Ei oikein ollut minkäänlaisia odotuksia, koska ekaa kertaa näistä supersankareista edes kuulin. Leffa oli raaka ja toimintaa riitti. Rorschach oli ylivoimaisesti tyylikkäin hahmo. DVD:tä odotellessa.

Olihan tuo "ihan kiva" leffa, visuaalisesti ihan jees.
Mutta probleema oli siellä, missä sen odotti jo alun perin olevan, eli alkuperäisen version karsinnassa. Toisin sanottuna käteen jäi torso, vaikka kuinka yritti katsoa ilman vertailua mooren teokseen.

Jaahas, en osannut odottaa oikein mitään, koska trailerin televisiosta olin vain nähnyt. Odotin jotain hirveetä toimintaa yms. Jotenkin jäi vähän outo maku suuhun, ehkä hiukan pettynyt olin. Toki toimintaakin riitti ja raakuutta. Jotenkin se vankilan "kädetön" ;) meininiki nauratti.

Mikäs muuten oli biisi joka tuli lopputekstien aikana?

Kävin eilen päivänäytöksessa Tennarissa. Omppu listasi jo hyvin leffan statseja...
Olitko 13.30 näytöksessä?

Nyt täytyy sanoa, että meni aika rankasti yli hilseen. Mulla ainakin oli aika pahoja vaikeuksia pysyä hahmojen perässä, koska kyseisistä heeboista en ollut aiemmin kuullutkaan. Hahmoihin ei syvennytty tarpeeksi. En nimittäin muista kuin kaksi nimeä leffasta, Koomikon ja Manhattanin. Leffan katsomisesta aikaa 25 min.

Ja sitten pari kysymystä:
Tämä lateksipukuinen pirkko oli tämän yhden vanhan pierun tytär, ja isä oli Koomikko. Tämä tytär sitten alkoi äitinsä jalanjäljillä supersankariksi ja liittyi vanhaan jengiin? Oliko nämä kaikki niinkun samaa jengiä? Jos oli, niin miksi vitussa tämä vanha akka ja Koomikko oli vajaa 70 vee ja kaikki muut reilu kolmekymppisiä? Oonko oikeesti joku ADHD, vai oliko tossa vaan paskaa kerrontaa?

Ja sitten pari kysymystä:
No kyllä itse ainakin pysyin perässä hyvin vaikken olekkaan sarjakuviin tutustunut, jos se vaan oli sitten se adhd:D

Olin pahemman kerran pettynyt leffaan: pelkkää visu-huttua ja liian pitkä. Intro tosin oli helkkarin makea! Liika oli yritetty tehdä leffasta koominen, raaka, jännittävä ja "batman-mainen". Tuntui että oli all over the place.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom