Wacomin piirtoalustat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Wacomin omasta kaupasta voisi tietty tilata, sieltä lähtee sikahalvalla noita esittelykäytössä olleita vehkeitä.

http://www.wacom-shop.net/cgi-bin/wacom.storefront/en/Product/DTZ&2D2100&20USED

Oma Intuos3:kin on tuolta tilattu "käytettynä", mutta käytännössä uusia nuo on. Takuut tulevat normaalisti ja laitteet huolletaan ennen myyntiä. Kynät ja muut tilpehöörit aina uusia.

ohhoh... sillon kun itse Cintiqiä hommailin, niin oli kyllä niin kiven alla joka paikassa, eikä wacomin omasta shopistakaan saanut, joten sitten piti tilata jenkeistä asti eräästä taidekaupasta.

Mites tuo pienempi versio.... 12WX... ainut ns. "sylissä pidettävä" malli?

Wireless olisi kova sana, onnistuis vaikkapa sängyllä makoillessa taiteen luominen :rolleyes:

Hajoavat perkeleet sitten muuten todella vähästä määrästä nestettä. Itse kaadoin ihan hiukan kolaa a5 intuosin päälle ja hajosi heti. Ostin tilalle BT version, joka ei ole kyllä niin hyvä.

Mä olen kaatanut limut monta kertaa oman laudan päälle, aina on lillunut tuo koko A4-kokoinen piirtoalue kolassa mutta ehjä on vieläkin. :D

Mutta sisuksiin jos pääsee nestettä niin sitten taitaa olla pahempi juttu. Onneksi nuo laudat ovat aika jämäkästi rakennettuja eikä päällispuolella ole yhtään aukkoa nappuloiden lisäksi mistä neste voisi päästä sisään.

Ostin 22'' laajakuvanäytön vanhan 19'' Viewsonic va902 tilalle, mutta miten tuo intuos3 a5(ei wide) pitäisi "mapata" tuohon? Riittääkö tuohon pelkästään Force Proportions, vai pitääkö tehdä vielä jotain muuta? Ongelmana on, että olen tottunut käyttämään suurta brushia ohueen viivaan tietyissä kohdissa, mutta nyt kokoa täytyy pienentää huomattavasti enemmän, että pääsee samaan tulokseen ja peittävyyteen. Uusi näyttö on Eizo FlexScan S2202WSE. Painter X:llä piirtelen.

Ostin 22'' laajakuvanäytön vanhan 19'' Viewsonic va902 tilalle, mutta miten tuo intuos3 a5(ei wide) pitäisi "mapata" tuohon? Riittääkö tuohon pelkästään Force Proportions, vai pitääkö tehdä vielä jotain muuta? Ongelmana on, että olen tottunut käyttämään suurta brushia ohueen viivaan tietyissä kohdissa, mutta nyt kokoa täytyy pienentää huomattavasti enemmän, että pääsee samaan tulokseen ja peittävyyteen. Uusi näyttö on Eizo FlexScan S2202WSE. Painter X:llä piirtelen.

Mulla on kaksi 20" laajakuvaa, olen mapannut epäwiden A4-intuosin niin että se käyttää vasenta näyttöä force proportions päällä. Hieman menettää piirtoalaa alareunasta mutta ei se haittaa mitään, ainakaan tuossa koossa, en tiedä miten A5:n kanssa kun vertikaalisesti tarkkuus pienenee. En nyt oikein ymmärrä mitä meinaat tuolla brushijutulla.

Ennen pystyin käyttämään brushia esim. koossa 90 ja saamaan peittävää ja ohutta viivaa, nyt vaikka opacity olisi 100, niin viiva on läpinäkyvä ja pehmeä. Seleventäisikö tuo yhtään? :)

Ennen pystyin käyttämään brushia esim. koossa 90 ja saamaan peittävää ja ohutta viivaa, nyt vaikka opacity olisi 100, niin viiva on läpinäkyvä ja pehmeä. Seleventäisikö tuo yhtään? :)

No näytöstä/wacomista tuo ei ainakaan johdu, sulla on Painterissa brushien asetuksissa jotain häikkää. Mutta mä en osaa tarkemmin sanoa että mitä, Painterin brushien toiminta on mulle aikamoista mystiikkaa vaikka olenkin niitä säätänyt. :D En koskaan saanut Painteriin samanlaista airbrushia kuin photoshopissa millä maalaan, se kun käsittelee opasiteettia ihan eri tavalla enkä diggaa siitä.

Oma brush jota käytän noihin viivoihin on pysynyt muuttumattomana. Ei kai muistikaan voi pettää näin pahasti näytön vaihdon aikana, no ehkä se sitten vaan on pettänyt.:D Jotenkin tuo vaan pomppasi silmille niin pahasti, että jotain on vialla. Pitää varmaan käydä tarkistuttamassa silmät ja muisti.:lol2:

Juu, kyllä kynä on ehjä. Pakko kai tässä on päätyä siihen tulokseen, että mitään vikaa ei olekaan. Outo juttu kyllä, no jatketaan harjotuksia.

mikäs nyt olisi sellanen hyvä harjottelusetti ja minkä ohjelman kanssa? kyllä kynä on sentäs aina luontevampi käteen kuin hiiri, eikä hiirellä saa koskaan muutenkaan minkäänlaisia ääriviivoja vapaasti piirreltyä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom