W210 mersusta kokemuksia, varsinkin dieselit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
1.3.2003
Viestejä
4 493
Omia mietteitä 200cdi faceliftin perusteella:

+Kestää kilometrejä eikä ne tunnu ajotuntumassa mitenkään.
+ Sopivasti varusteltu (löytyy vakkaria, luistonestoa yms)
+ Turvallinen
+ok kulutus
+samaa moottoria myydään eri tehoversioilla, joten 115hv mallistakin saa suht turvallisesti pihalle 160hv.

-/+ Vähän pappamainen, toisaalta taas eipähän ole ollut teinien raiskattavana.
-Ovien ja lokareitten ruostuminen

Lähteekö nuo pinnat uudestaan ruostumaan maalauksen jälkeen? Miten mersussa kestää turbo? Onko sähköongelmia? Tuossa on ilmeisesti polttoainekäyttöinen lisälämmitin (ajon aikana toimiva), mitä maksaa muuttaa ajastimella toimivaksi webastoksi? Ja onko edes faceliftin jälkeisissä muuta kuin sähkölämmitin?

Koeajettu on bemaria, volvoa, volkkaria tuon lisäksi. Etuvedot jäi heti pois takavetoon tottuneena. Ja bemari, noh 320d sekä 520d ajettu, paperilla enemmän tehoa mutta käytännössä hyvin kuminauhamainen veto ja varsinkaan 520d ei vakuuttanut. + Kyllä kilometrit tuntui ihan eri tavalla kuin mersussa. Bonuksena vielä turbo ja syöttöpumppuongelmat.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olen kuullut että ois aina vakiona automaattinen tasonsäätö takana mutta en ite usko oikeen tätä, varmaan vaan farmareissa vakiona. Sedaneissa sitten varmaan ihan normihintaset iskarit ym.
 
Mulla tuli ostettua hätäpäissään ku jäin autottomaksi ennen joulua niin W210 '97 290TDA, ei mitään pahaa sanottavaa :) Vaikka yli puoli milijoonaa rullattu niin ei näy missään. Päältä ja sisältä melkeen edelleen uudenveronen. Ainoa miinus että webasto on jossaki vaiheessa sanonu työsopparin irti niin se on purettu irti. Kaikki vermeet kyllä on tuossa ajastimineen edelleen paikallaan että kun vaan sen ite Webaston laittas takas kiinni niin pelais seki.

Hyviä autoja varsinkin kun miettii missä hinnoissa ne nykyään pyörii. Toki pahasti ruostuneita kannattaa välttää. Osta multa tuo 290TDA, täähän on suorasuihkumoottori myös ;)

Tällasia pappamallejahan nämä on mutta kyllä mulle käyttikseksi kelepaa. 10 vuotta sitte en ois kyllä harkinnukkaa mutta nyt ku on vanhempi ja viisaampi niin.... :D
 
Zone-sarja -42%
Mulla tuli ostettua hätäpäissään ku jäin autottomaksi ennen joulua niin W210 '97 290TDA, ei mitään pahaa sanottavaa :) Vaikka yli puoli milijoonaa rullattu niin ei näy missään. Päältä ja sisältä melkeen edelleen uudenveronen. Ainoa miinus että webasto on jossaki vaiheessa sanonu työsopparin irti niin se on purettu irti. Kaikki vermeet kyllä on tuossa ajastimineen edelleen paikallaan että kun vaan sen ite Webaston laittas takas kiinni niin pelais seki.

Hyviä autoja varsinkin kun miettii missä hinnoissa ne nykyään pyörii. Toki pahasti ruostuneita kannattaa välttää. Osta multa tuo 290TDA, täähän on suorasuihkumoottori myös ;)

Tällasia pappamallejahan nämä on mutta kyllä mulle käyttikseksi kelepaa. 10 vuotta sitte en ois kyllä harkinnukkaa mutta nyt ku on vanhempi ja viisaampi niin.... :D

Noi prefacelift-mallit on melkeen kopioita W124, niin mieluummin faceliftmalli :) Ei itselläkään mersu ollut ekana mielessä, e46 325 bemaria mietin. Todella hyvä ajaa ja ulkonäöstä tykkään. Sitten rupesin laskemaan että mitä se kuluttaa ja mitä ehyt sellainen maksaa, niin ei kiitos. Puhumattakaan miten kilometrit bemarin dieselversioissa tuntuu, niin ennemmin sitten mersu.
 
Noh, sellainen W203 200cdi tuli ostettuja ja täytyy kyllä hehkuttaa että tykkään todella paljon. Uudemman ja laadukkaamman tuntuinen kuin esim. E46 bemari. Kesällä vielä lastu, vanteet, ehkä tummennukset takalaseihin ja keulaakin voisi vähän pudottaa jossain vaiheessa..
 
samankorisia ollut 290tda ja 220cdi jolla oli ajettu 590tkm ei pahaa sanottavaa vaikkakin noilla kilsoilla alkoi ruoste viedä voiton... cdi motit varmasti taloudellisia kun malttaa ajaa... 220cdillä ajoin joskus tankillisen noillakin kilsoilla 4.5 kulutuksella, matkaa pääasiassa. mulla ei sähköongelmia ollut kun tossa 220 jossa vaihteenvalitsimessa alkoi olla ajanpatinan tuomaa kulumista. suutinongelmista jotkut valitelleet mut mul ei oo ton 220cdi eikä nykysen w211 320cdi aikana ollut mitään ongelmaa. lisälämmittimen muuttaminen kellolla toimivaksi vaatii kertovesipumpun noin 50€ sekä johtosarjan ja kellon noin 200-300€ ? asennuksen hintoja en tiedä kun ei ole tarvinnut mitään pajalla asennuttaa :)
 
Hyvä juttu että mersuun voi luottaa vielä näissä "nykymalleissakin" :) Toi W203 ei ole tähän mennessä muuta kuin airbagia valitellut kun aamulla piti laittaa -18 asteesta kylmänä käyntiin. Kun auton sai lämpimään, niin 5 min ja uudelleen starttaus ja ongelma häipyi. Ruoste noissa tosiaan on ollut ongelma, tai ei läpiruostuminen, mutta se maalin kupliminen. Tuohonkin vaikkei ole edes väyrysmalli, on vaihdettu kaikki ovet takuuseen. Myös täydellinen ruostesuojaus tehty 2010, joten toivottovasti huoletonta matkaa edessä senkin puolesta.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom