Vyötärönympärys

Itsellä puoli vuotta sitten 63 cm, nyt kovien treenien (ja kiristymisenkin) jälkeen noussut 65 cm. Lihasmassaa tosissaan tullut...

Mulla on hirveitä heittoja vyötärönympäryksen suhteen, siksi en sitä kovin aktiivisesti jaksakaan mittailla. Aamulla mitattuna voi hyvinkin olla 66-67cm ja illalla taas reippaasti päälle 70cm. Maha nyt on muutenkin iltasin kauhea pallukka :) Varmaan siinä 65cm paikkeilla voisi olla ihanne itsellä, kiristelyn varaa kyllä olisi nykytilanteesta.. Ja pituutta 167cm.

Jotain siinä 72-74 cm. Pituutta meikäläiseltä löytyy siis se 173 cm. Ennen mittaa vyötäröllä oli 69cm, mutta kuinka kävikään..

Minähi mittailin, vaikka eipä tuo ole kovin muuttunnu. Pituutta meikäläisellä siis 170cm ja painoa (tällä hetkellä) tyytyväiset 63kg. Vyötärönympärys näyttää tällä hetkellä olevan 66cm. Ja kaiken järjen mukaan se tulee pysymäänkin tuossa 65-66cm tienoilla, ku tuota lihasmassaa on tuossa keskikropassakin sen verta, että ei ole paljoa ylimääräistä mistä ottaa poies. Tokihan tässä vois kiristellä rasvat minimiin, jolloin se saattas tippua alle tuon 65cm:n, mutta siinä nyt ei oo mitään järkeä, kun en kuitenkaan kisakuntoa ole tavoittelemassa, saatika sitten lavoille itteäni tunkemassa.

Sulla näkyy siis päkki? Onhan tuossa viskeraalirasvan mahdollisuuskin, sehän kun ei ole näkyvää.

Ei näy, tuskin tulee koskaan näkymään kovin selvästi vaikka palat olis isot kun en jaksa miettiä syömisiä niin tarkkaan. Mietin siltä kannalta että se suositus max 80cm ei ole suunnattu edes välttämättä kuntoileville vaan yleensä kaikille, ja minä melko paljon kuntoilevana mutta syömisiä tarkkailemattomana, en kuitenkaan lihavana, mahdun juuri ja juuri tuohon mittaan, eli miten realistinen se suositus on.

Viskeraalirasva mitattu 5 %, kuulemma se on ihan ok (?).

Multa löytyy pituutta 173 cm, ja mitään kovin tarkkaa vyötärönmittaani en kyllä rehellisesti sanottuna tiedä, kun mulla on kaksi eri mittaa ja molemmat tietenkin ilmoittavat eri tuloksen. Oon ties kuinka monesti mitannut niillä, mutta aina mun kropasta tulee eri tulokset. Toinen mitta näyttää 74,5-75 cm ja toinen sitten taas 77,5-78 cm, vaikka kuinka monta kertaa yrittäisi mitata samalla lailla ja välttää virhemittaukset. Myös muiden ruumiinosien mittailujen kanssa tulee sama erotus.

Sanotaanko siis, että vyötärö on välikössä 75-78 cm :D Joka tapauksessa toivoisin sen olevan kapoisempi, ehkä joku 70-72 cm olisi hyvä ympärysmitta. Sivulta päin keskivartao näyttää ihan kivalta nytkin, mutta edestä katsottuna se saisi kyllä erottua paremmin :)

170cm ~65kg ja 14.2 oli 77cm, tänään 73,5cm. En diettaa, paino ehkä kilon kaks vähemmän kuin ekassa mittauksessa, lähinnä treenaan ja yritän muistaa syödä. Jännä juttu, et muut mitat oli about samat, mutta vyötärönympäryksessä suurin muutos :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom