Vyötärönympärys

Onko teillä joku tavoite vyötärönympärysmitan suhteen tai oletteko tyytyväisiä siihen, miltä vyötärön seutu näyttää? Minulle terveydenhoitaja sanoi, että pitkälle ihmiselle tuo ihanne 80 cm on liian vähän. Vauva on nyt 8-kuukautta ja noista jenkkakahvoista olisi tarkoitus päästä eroon. Paljon helpompi sitä painoa on hankkia kuin päästä siitä eroon. Sitten, kun peilissä ei näy enää jenkkakahvoja, niin olen tyytyväinen oli tuo ympärysmitta sitten mitä oli.

Mulla ei varsinaisesti ole tavoitetta vyötärönympärykseen. Piti ihan tarkistaa nyt tätä kirjoittaessani ja 60cm oli, 10cm enemmän kuin joskus aikanaan :face: Mutta olen muutenkin aika kapea ja lyhyt, en meinaa edes sopivan ympäryksen rintsikoita löytää kuin kalliista kaupoista :( Ja kyllähän se vaan on tärkeämpää ainakin minusta mille näyttää, kuin mitä mittanauha (tai vaaka) kertoo.

Mulla ei ole mitään tavoitemittaa, en ole nimittäin pahemmin vyötäröä mittaillut, mutta en ole tällä hetkellä tyytyväinen. Mulla oli ennen kaunis pieni tiimalasimallinen vyötärö, johon ei kerääntynyt rasvaa sitten millään, mutta raskaus venytti nahkaa aikamoisesti. Vaikka mitään raskausarpia mulle ei tullut, niin näyttää siltä, ettei mun iho kunnolla kuitenkaan tuosta enää palaudu. Ärsyttää ihan sairaasti, kun vyötärö oli nimenomaan se ainut kropan osa mihin olin täysin tyytyväinen :curs: No, jos siitä nyt muutaman sentin saisi kiristettyä treenillä ja ruokavaliolla, ja loput sitten puukolla :hyper:

Ja siis 60 cm vyötärö!!!!! Kuulostaa ihan sairaan pieneltä, varsinkin jos se on 10 cm enemmän kuin aikaisemmin! :wtf:

Vyötärönympärykseen vaikuttaa rasvan lisäksi lihas joka siellä majailee ja se vähän isontaa tuota vyötärönympärystä. En tiedä mikä olis oma tavoite mutta ehkä realistinen semmonen jotain 65-70cm välillä. Tällä hetkellä 72cm. Epäilen kyllä vahvasti kapeneeko tuo tuosta enää. No ehkä se muutama sentti on mahdollista säilyttäen lihakset.

Viimeksi kun mittasin, vy oli 69cm. Pyörii siinä 70 molemmin puolin. Viime keväänä pääsin ennätykselliseen 66:een, se olisi aika hyvä tavoite nytkin. Tosin tällä kertaa vahvemmat vatsalihakset myös, eikä vaan "laihaa läskiä". :)

En tiedä kapeneeko mun vyötärö treenaamisen ohella vai ei (epäilen kyllä), mutta joka tapauksessa se on n. 69-70 cm, vaikka olen lyhyt ja hoikka. Onneks jenkkakahvat antaa vähän muotoa :D

Mulla on ainakin kaventui aikoinaan vyötärö painon noustessa samalla kun aloitin treenaamaan salilla. Tais olla vuosi 2010 kun painoin 58kg ja vy 68cm, tänään paino puoli kiloa vähemmän mutta vy 62cm. Ruokavaliota ei niinkään ole muutettu, tai no tällä hetkellä taidan syödä enemmän kuin silloin (kitudieetti päällänsä, hyvä kun söin edes 1000kcal silloin...)

Tällä hetkellä olen varsin tyytyväinen vyötärömittaani :) Vatsalihasten erottuvuus voisi olla parempi, mutta eiköhän se tuu jos on tullakseen.

En usko että mun vy kapenee kauheesti treenillä kun rasvaprosentti on jo nyt aika matala (19%). Varmaan ennemmikin kasvaa, kun tulee lisää lihasta :(
Se on nyt 66 cm, mihin oon tyytyväinen, mut leveämpi vyötärö ei enää sopis tähän kroppaan.

74-77cm välillä vaihtelee tällä hetkellä. Parhaimmillaan ollut 70cm, joka oli kyllä kivan kapea tähän 174cm pitkään varteen. Vähän on sellainen edestä pullottava rakenne vatsassa, ei niinkään pehmeää rasvaa, joten taitaa olla syvät vatsalihakset suht heikoissa kantimissa vielä. Sisäelinten ympärillä ei pitäisi mittausten mukaan olla normaalia enempää rasvaa.

Mulla on vy ollut viimeksi 19-vuotiaana 68 cm, nykyisin huidellaan 80 cm :D Dieettiä ei ole nähtykään aikoihin. Pituutta 179 cm. Kaikki kertyy vatsaan ja vyötärölle, muualla ei sit olekaan ylimääräistä. Uskon et dieetillä häviäisi tuo 10 cm.

Vyötärönympäryys on itellä niitä juttua, joissa ei suoranaista tavoitetta ole. Oma Vy nyt on 70 cm, ja on ihan ok näin 165 cm mimmille. Ei se haittaa jos kapenee, mutta ylöspäin tuosta en sitä sentään halua :D

Vyötärö ei koskaan ollut mulla se ongelma, oon luonnostaan kapea vyötäröltä (59 cm, pituutta 170 cm) mut lantiolle ( taitaa nyt olla n.90 cm), reisiin, rintoihin ja käsivarsiin kerää herkästi rasvaa ja niitä ois tarkotus tiristellä ennen kesää, oat ikävän löysät.

Onko teillä joku tavoite vyötärönympärysmitan suhteen tai oletteko tyytyväisiä siihen, miltä vyötärön seutu näyttää? Minulle terveydenhoitaja sanoi, että pitkälle ihmiselle tuo ihanne 80 cm on liian vähän.

Haa, lohduttavaa kuulla tuosta kommentista, että 80 cm olisi pitkille liian vähän. Mietinkin, että joku 150-senttinen saa olla jo aika tukevassa kunnossa ollakseen standardin mukaan vyötärölihava, kun taas 175-senttisellä ei saa juurikaan ylimääräistä siinä olla. Itsellä viimeisin mittaus 76,5 cm (ja pituutta 176-177 cm), saisihan se toki siitä vielä kaventua.

Huh huh mitä mittoja! Kun ittellä ei ole 'ylimääräisiä' vyötäröllä (ei siis saa nipistämällä kuin sentin pari max nahkaa sormien väliin), niin vyötärönympärys 80 cm. Pelkkää lihasta se silloin on.. Siihen sitten vielä kaikki epämääräiset turvottelut niin menee jo ihanteen yli, saati jos on pari kiloa yli oman ihannepainon, jolloin kokonaispaino on vielä täysin ihannerajoissa?? Täysin epärealistisia välillä nuo ihanteet.

Huh huh mitä mittoja! Kun ittellä ei ole 'ylimääräisiä' vyötäröllä (ei siis saa nipistämällä kuin sentin pari max nahkaa sormien väliin), niin vyötärönympärys 80 cm. Pelkkää lihasta se silloin on.. Siihen sitten vielä kaikki epämääräiset turvottelut niin menee jo ihanteen yli, saati jos on pari kiloa yli oman ihannepainon, jolloin kokonaispaino on vielä täysin ihannerajoissa?? Täysin epärealistisia välillä nuo ihanteet.

Sulla näkyy siis päkki? Onhan tuossa viskeraalirasvan mahdollisuuskin, sehän kun ei ole näkyvää.

Puhutaanko tässä nyt oikeasta vyötärön ympäryksestä eli se kapein kohta siinä ylempänä vai navan kohdalta/alta mitattuna (farkkujen vyötärö)? Eka mitta mulla 70cm, jälkimmäinen 87-88cm. T: Päärynä

Vyötärömitan kanssa pystyy kyllä huijaamaan (itseään) aikamoisesti....mä kun mittailin, niin mietin että mikä on se luonnollinen asento. Maha kaikista "isoimmillaan" ei ole mulle se luonnollisin asento, vaan semmonen kevyt sisäänpäinveto tuntuis siltä ns. perusasennolta. Missä tilassa sen mitan sitte ottaa?! Hajonta kun on senttejä tuossa, hengityksestä yms riippuen :D
Mut pääasia toki kai onkin, että mittaa aina samalla tavalla, niin huomaa siinä sitten ne mahdolliset muutokset!

Kevyesti sisäänpäin vedettynä kapeimmasta kohdasta 73 cm (pituus 172 cm) Joskus nuorempana dieettaamisen jälkeen tai muuten vaan fittinä se on ollut 72 cm ja ihan laihimmillaan 71 cm. Silloin mulla on ollut painoa varmaan 8 kg vähemmän kuin nyt. Muistan, että lantion ympärys paksuimmasta kohtaa oli silloin aikoinaan 96 cm, nyt 102 cm tjsp. Hyvään suuntaan nuo suhteet on menossa tässä mun H-kropassa.

Mahan paksuin kohta seuraa vyötärön mittaa yleensä kymmenen sentin päässä, eli oiskohan sen sitten n. 83 cm.

Puhutaanko tässä nyt oikeasta vyötärön ympäryksestä eli se kapein kohta siinä ylempänä vai navan kohdalta/alta mitattuna (farkkujen vyötärö)? Eka mitta mulla 70cm, jälkimmäinen 87-88cm. T: Päärynä

Mä mittasin siitä kapeimmasta kohtaa, sen mä ainakin käsitän vyötäröksi. Navan alta mulla on 72 cm ja levenen tasasesti persettä kohti :D T. Toinen päärynä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom