vyötärön ja lantion suhdeluku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumicki
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Eikö me kaikki olla kuitenkin sitä mieltä, että nainen voi näyttää hyvältä vaikka tuo suhdeluku ei olisi lähellekään 0.67 ;)

toki! onhan vaikka pitkät hiuksetkin kauneuden symboli, mutta tiedän monia kauniita lyhyt hiuksisia naisia, eihän kauneus ole mistään yksittäisestä asiasta kiini vaan se on se kokonaisuus...aina löytyy joku joka fanittaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nämä tällaiset "ihanteet" on aika masentavia. Itselläni on sitten ilmeisesti liian pieni perse tai liian iso maha kun tuo luku on 0.72.

Eikö me kaikki olla kuitenkin sitä mieltä, että nainen voi näyttää hyvältä vaikka tuo suhdeluku ei olisi lähellekään 0.67 ;)

Hei älä huoli äläkä masennu :) Mulla tuo suhdeluku on 0,71 enkä murehdi ollenkaan. En ole ikinä omistanut leveätä lantiota ja jos jotain ylimääräistä on niin se kertyy vatsaan eikä takapuoleen (mikä on ihan jees - ei oo selluliittiongelmaa :hyper: ). Mun mielestä mulla on muodokas naisellinen vartalo, vaikkei toi unelmaluku täytykään. Omistan X-vartalon, eli rinnan- ja lantionympärys on kutakuinkin sama ja niiden välissä on selvästi kapeampi alue eli vyötärö :) Ei kannata tuijotella vain lukuja, vaan myös peiliä ;)

Uskon, että jos on lyhyt tai pitkä, niin on vaikeampi täyttää tuon kultaisen leikkauksen ihanteet kun keho ei muutenkaan ole ihan normivartalo ;)

0,84. Ehkä niiden miesten suhteen on tämän takia ollut vähän hiljaisempaa :)!

Mulla ei ole itsellä varmaan koskaan toi ihanneluku ollut edes lähellä. Olen todella tasapaksu ja mulla on päällepäätteksi tosi lyhyt selkä. Eli kaikesta suunnattomasta pituudestani suurin osa menee jalkoihin. :rolleyes: Kun alimman kylkiluun ja lantion väliin jää muutaman sormen mentävä rako, ei siihen kovinkaan kapeaa vyötäröä mahdu. Sanomattakin varmaan selvää, kuinka paljon kadehdin pitkäselkäisiä mimmejä, joilla vyötärö on luonnon kapeammaksi venyttämä. :jahas:

Ihan sama juttu täällä:D Paitsi etten omaa kyllä kovin pitkiä jalkojakaan...:rolleyes: Pientä näkyvyyttä on vyötäröön tullut hoikistumisen myötä mut eipä ole toivoakaan mistään ampiaisvyötäröstä.. En oikeestaan sitä kaipaakkaan:rolleyes: Kunhan vaan vyötärön ympärys pysyy lantion ympärystä pienempänä;) Jokaisella on omanlaisensa kroppa ja omanlaisen mielikuva "täydellisestä kropasta", eikä sitä mun mielestä voi liikaa muihin verratakkaan. Jos niitä suhdelukuja haluaa tavoitella, muutoksia saa aikaan kovalla työllä ja itsekurilla, niinkuin varmaan jokainen sen täällä jo tiedostaakin..:D Mutta, mutta..vartalonmallia kun vaan ei sa muutettua vaikka mitä tekis.. itselleni en siis varmaan ikinä saa lukemiin sopivaa vartaloa juuri lyhyen selän takia, alimmat kylkiluut todellakin hipoo lantion luita, tai ainakin melkein:D tähän on siis tyydyttävä..

Nämä tällaiset "ihanteet" on aika masentavia. Itselläni on sitten ilmeisesti liian pieni perse tai liian iso maha kun tuo luku on 0.72.

Tuohan on hyvä! Minusta, jos on alle suomalaisen keskiverron 0,8 on jo hyvä tai < 0,75,

Gilly: Minä elin jo toivossa:curs:

matikkapäätä ei...

En jaksanut lukea koko ketjua, joten ehkä tähän on tullutkin jo vastaus, mutta silläkin uhalla laitan tän...:nolo:

Mitenkäs lasketaan ihanteellinen vyötärönympärys, kun mulla ainakin on niin, etten lantiolleni oikein mitään voi, leveä mikä leveä, aina ollut.

Lantion ympärus X 0,67?? Vai mitenkä??

Puuma: juuri kuten ehdotit eli: Lantion ympärus X 0,67??

Oma suhdelukuni näyttäisi olevan 0,69, mutta kyllä mä jokseenkin tasapaksuna itseäni pidän... Tiedä sitten onko parempi olla tasaisen laiha vai muodokas. Suhdelukuhan paranee entisestään jos nuo pakarat vaikka vähän kasvais. :hyper:

Hei, mulla rasvat n 15%, painoindeksi n.18 ja ei varmasti ylimääräistä missään, laiha olen ja massaa sekä rasvaa pitää saada lisää. Lihasta kyllä hoikassa varressani siis on eli en ole laiha läski MUTTA vyötärö-lantiosuhde on 0,77!

Eli ruumiinrakenne on mikä on eikä musta saane kovin naisellista tekemälläkään. Mutta ihan hyvä mä silti oon :)

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hei, mulla rasvat n 15%, painoindeksi n.18 ja ei varmasti ylimääräistä missään, laiha olen ja massaa sekä rasvaa pitää saada lisää. Lihasta kyllä hoikassa varressani siis on eli en ole laiha läski MUTTA vyötärö-lantiosuhde on 0,77!

Eli ruumiinrakenne on mikä on eikä musta saane kovin naisellista tekemälläkään. Mutta ihan hyvä mä silti oon :)

Varmasti noilla rasvoilla olet ja on kuka tahansa... etenkin, jos on lihasta. Minä en tajua miks ihmiset sanoo huoksi suhdeluvuksi jotain 0,71-0,73?!? Onhan se PALJON alle kesktason 0,8. Eihän se ole naisellisuuden mitta. Kyllähän nainen tulee muustakin kuin vartalon muodosta.

Varmasti noilla rasvoilla olet ja on kuka tahansa... etenkin, jos on lihasta. Minä en tajua miks ihmiset sanoo huoksi suhdeluvuksi jotain 0,71-0,73?!? Onhan se PALJON alle kesktason 0,8. Eihän se ole naisellisuuden mitta. Kyllähän nainen tulee muustakin kuin vartalon muodosta.

Perseestä (no sieltäpä sieltä...) nuo suhdeluvut, unohtakaa ne heti. Mulla on se huono 0,8 (70/87), rasvat 17-18%, ja BMI 21. Se lantio vaan on sellanen mikä se on eli kapea ja piste. En kyllä suostu murehtimaan "huonoa" suhdelukuani, kun kerran olen peilikuvaan vallan tyytyväinen...

Pitipä tässä vanhan valaan oikein vetäytyä pariksi päiväksi mittailemaan ja mietiskelemään. Että onko jokin 90-60-90 todellakin sitten kaunista, entä mahdollista. Kai se sitten on.

Mutta entäpä sitten jos suhdeluku ei olekaan 0,67 vaan vaikkapa peräti 0,86?! daaaaaamn :curs: Ikisinkun mitatko nämä ovat? Hitot ulkonäöstä, mutta onko tasapaksu elämä kuolemaksi?

Kaivelin sitten esiin raamattuni (Ravitsemustiede, 2005, Duodecim) ja aloin selailla, löytyisikö sieltä jotain infoa asiaan. Ja löytyi vähän. Se mitä seuraavassa raapustelen, on enimmäkseen yllä mainitusta opuksesta peräisin, ja pätee - yllätys! - naisiin.

Aloitetaanpa mittauksesta, sillä se oli vähän yllättävää: vyötärö mitataan kuten olettaa saattaakin alimman kylkiluun ja suoliluun puolivälistä. Ok. Mutta lantiomitta otetaankin reiden suuren sarvennoisen kohdalta, mikä on huomattavasti alempaa kuin äkkinäinen olettaisi. Jääpä allekirjoittaneellakin se suurin röllykkä kyseisen kohdan yläpuolelle - ja suhdeluku suurenee silmissä :eek: ! Mittauslukema on sitten kolmen mittauksen keskiarvo.

Mutta entä sitten? Kuinka suuri luku alkaa jo käydä vaaralliseksi muullekin kuin menestykselle miesten metsästyksessä eli on merkki mm. suurentuneesta sydän- ja verisuonitauti- ja tyypin II diabetesriskistä? Siinä mielessä mimmeillä tuskin on hätäpäivää: alle 0.80 ei riskiä, 0.80-0.85 lievä riski ja vasta yli 0.85 on huomattava riski. Ja sitä paitsi pelkkää vyötärömittaa pidetään luotettavampana riskin osoittajana. Varsinkin kun leveäperseisillä päärynöillä tuo suhdeluku saattaa jopa kasvaa laihduttaessa. Hullu maailma!

Eli: ei pidä harrastaa maastavetoa (tai treenata vatsalihaksiaan isoiksi ja vahvoiksi) jos aikoo elää kauan, kauniina ja terveenä :lol2: Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä että perseestä koko juttu...

vaikka mulla toi suhdeluku on suunilleen 0,67 niin ihannoin kyllä enemmän vieläkin isompaa takamusta/kapeampaa vyätäröä :rolleyes: musta vaan kärjistettynä iso pylly ja ampiais vyötärö näyttää jotenkin tosi hyvälle :D .

mun mielestä lantion mitta tulee ottaa siitä kaikkein leveimmästä kohdasta, siten että se mittanauha menee läpi siitä leveimmästä kohdasta...näin ainakin vaate-alalla opetettiin.

vaikka mulla toi suhdeluku on suunilleen 0,67 niin ihannoin kyllä enemmän vieläkin isompaa takamusta/kapeampaa vyätäröä :rolleyes: musta vaan kärjistettynä iso pylly ja ampiais vyötärö näyttää jotenkin tosi hyvälle :D .

mun mielestä lantion mitta tulee ottaa siitä kaikkein leveimmästä kohdasta, siten että se mittanauha menee läpi siitä leveimmästä kohdasta...näin ainakin vaate-alalla opetettiin.

Niin ainakin minä haluan sen mitata :). Minusta ykis syy miksi se voi näyttää hyvältä on se, että se on erilainen ( lue! Keskiarvo on 0,8 ). Näin kerran tosi isoperseisen naisen ( siis kuntosalilla bodytyylistä treeniä teki :) )... Niin emmä tiiä toisaalta se oli hienon näköinen, koska oli näyttävän ja erilaisen näköinen ja myös toisaalta sen näköinen, että tuolle on tehty jotain... Mutta toisaalta vähän liian iso peppu.. ja vähän liian erilaisen näköinen, kun kuitenkin sanotaan, että SOPUSHTAINEN on kaunista... Vai oisko ollu kateutta mukana ;)

Hei älä huoli äläkä masennu :) Mulla tuo suhdeluku on 0,71 enkä murehdi ollenkaan. En ole ikinä omistanut leveätä lantiota ja jos jotain ylimääräistä on niin se kertyy vatsaan eikä takapuoleen (mikä on ihan jees - ei oo selluliittiongelmaa :hyper: ). Mun mielestä mulla on muodokas naisellinen vartalo, vaikkei toi unelmaluku täytykään. Omistan X-vartalon, eli rinnan- ja lantionympärys on kutakuinkin sama ja niiden välissä on selvästi kapeampi alue eli vyötärö :) Ei kannata tuijotella vain lukuja, vaan myös peiliä ;)

Uskon, että jos on lyhyt tai pitkä, niin on vaikeampi täyttää tuon kultaisen leikkauksen ihanteet kun keho ei muutenkaan ole ihan normivartalo ;)

Samoilla mennään ja tyytyväisiä ollaan :D

Lisäyksenä vielä, että kerran parin kaverin kanssa tätä pohdittiin ja huviksemme mittailtiin. Ollaan kaikki ihan eri näköisiä ja eri paksuisia, mutta suhdeluvut oli hyvin lähellä toisiaan. Täyttä paskaa, sanon minä. Peili käteen vaan.

Ja niinhän minäkin sen kuvittelin mitattavaksi. Omituista tämä elämä, olenko todellakin väärin mitattuna kauniimpi :(

Latest posts

Back
Ylös Bottom