vw transporterin tehonlisäys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja efuman
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

efuman

Kohti kondista
Liittynyt
1.5.2002
Viestejä
621
Ikä
48
Nyt olis mietintä myssyn alla,että lupuisko hyvästä ja uskollisesta pakusta vai saisikohan siine 15-20 heppaa lisää. olisiko täällä asiantuntijoita ahtamattomien koneiden tehonlisäykseen.
Auto on siis vw transporter 2,4d syncro olikohan siinä 57kw
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Halvemmalla pääset kun luovut autosta ja sijoitat virittämiseen varatut rahat malliin, jossa on TDI-kone. Siihen sitten jotain 500 euron hintainen lastu, niin saat tuon 15-20 hepan verran lisätehoa vielä valmiiksi turbon tuoman teholisän päälle.

Vapaasti hengittävän koneen virittäminen on niin kallista tehonlisäyksiin nähden, että järkeä siinä on ainoastaan harrastemielessä.
 
Erkka on kyllä täysin oikeassa.

Kaverilla on melkein samanlainen tilanne, jossa hän etsii 2,4d tilalle 2,5 TDI konetta. (2,4d kone halki ja ostettu pelkkä runko "halvalla") TDI koneita ei tahdo oikein suomenmaasta löytyä ja jos löytyy, kone makaa verstaan lattialla, eikä kukaan tiedä paljonko sillä on oikeasti ajettu. Ainoa kunnon vaihtoehton TDI koneen hankkimiseen näillä näkymin on hankkia koko auto Saksasta varaosiksi. Mutta toi on jo aika mutkikas prokkis, johon kaveri ei meinannut alkaa.
 
Zone-sarja -42%
Tattis näistä tiedoista. Tätä vähä pelkäsinki.

Kaakamolle: Kannattaa selvittää konetta ostaessa että se käy vaihdelaatikkoon. laatikoita kyseiseen autoon tuntuu olevan aikamoinen liuta :)
Parhaimmat huhut väittivät että 1990 luvun transportereihin olisi 11 erilaista laatikkoa
 
efuman sanoi:
Tattis näistä tiedoista. Tätä vähä pelkäsinki.

Kaakamolle: Kannattaa selvittää konetta ostaessa että se käy vaihdelaatikkoon. laatikoita kyseiseen autoon tuntuu olevan aikamoinen liuta :)
Parhaimmat huhut väittivät että 1990 luvun transportereihin olisi 11 erilaista laatikkoa

Tuohon vaihelaatikko juttuun kaveri ei ole vielä edes päässy, kun sopivaa moottoria, mitä vois edes harkita ei tunnu löytyvän. Mutta on siinä kyllä laatikoilla vaihtoehtoja. Ei kyllä haluta olla mukana (sitten joskus) sovittamassa moottoria laatikkoon. Siinä voi mutterit saada kyytiä. :)
 
Erkka80 sanoi:
Vapaasti hengittävän koneen virittäminen on niin kallista tehonlisäyksiin nähden, että järkeä siinä on ainoastaan harrastemielessä.

Tarkoittanet diesel-moottoreita...? Bensa-vapareista saa irti erinäisin konstein vaikka ja mitä. Ei se turbo mikään ihmeentekijä ole.
 
M.O.P. sanoi:
Tarkoittanet diesel-moottoreita...? Bensa-vapareista saa irti erinäisin konstein vaikka ja mitä. Ei se turbo mikään ihmeentekijä ole.

Kerro toki miten saat halvalla ja helposti bensavapariin 30hp lisää?
 
kodari76 sanoi:
Kerro toki miten saat halvalla ja helposti bensavapariin 30hp lisää?

Nokka vaihtoon, kannen lasku, pelti-satsi, isommat kaasarit, isompi putki yms, onhan näitä. Suht edullisia virityksiä jos verrataan siihen mitä tulis maksamaan asentaa fööni bensavapariin.
 
M.O.P. sanoi:
Nokka vaihtoon, kannen lasku, pelti-satsi, isommat kaasarit, isompi putki yms, onhan näitä. Suht edullisia virityksiä jos verrataan siihen mitä tulis maksamaan asentaa fööni bensavapariin.

Mitä maksaa ja paljonko on teholisäys? Esim. ahdetuista vakiokoneista 500€ ja 30hp lisää. Ihan vain softaamalla. Huomaa että alkuperäisenä kriteerinä oli huokeus.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
M.O.P. sanoi:
Tarkoittanet diesel-moottoreita...? Bensa-vapareista saa irti erinäisin konstein vaikka ja mitä. Ei se turbo mikään ihmeentekijä ole.

Toki vaparikoneisiinkin on saatavissa aivan mielettömätkin määrät lisäpotkua, etenkin jos on kyse isosta, melko matalaviritteisestä pannusta. Kustannukset hevosvoimaa kohden ovat kuitenkin melkoiset verrattaessa alkujaankin turbolla varustettuihin koneisiin.

Alkuperäiseen kysymykseen viitaten tarkoitin sitä, että tässä tapauksessa olisi mennyt kokonaisuudessaan vähemmän rahaa siihen, että myy entisen auton pois ja ostaa samanlaisen mutta tehokkaammalla tekniikalla varustetun tilalle. Ja näin on useassa muussakin tapauksessa.

Esimerkiksi jos joku haluaisi vaikkapa E36 328-coupebemariin saisi sen muutaman kymmentä heppaa lisätehoa, niin 100% varmasti taloudellisesti kannattavampaa on vaihtaa suoraan M3:seen. Saa vielä M3-varustuksenkin kaupan päälle.

Jos taas tykkää harrastaa ja nimen omaan haluaa itse sen koneen rakentaa, niin silloin se kannattaa rakentaa itse. Ainakin minulle autoharrastuksessa suuri osa siitä ilosta tulee juuri rakentamisesta.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom