VW Sdi nakuttaa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rontto
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
22.10.2003
Viestejä
557
VW Sdi kone alkoi nakuttaa, ääni kuuluu alle 2000rpm. Ei kuitenkaan tyhjäkäynnillä. Saman tyypinen ääni kuin venttiilin välykset liian isot.

Koneessa on riittävästi öljyä. Öljyillä ajettu n. 1000km.
Voiko olla venttiilin nostin?
Uskaltaako ajaa?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa hoitaa se nakutus kuntoon, koska se voi puhkaista vaikka mäntään reiän ja sit lähtee tehot :P Mutta kyllä venttiilit on yks tekijä mikä sen voi aiheuttaa.

Tässä vielä muutama tekijä

Palotilan lämpötila
Puristussuhde
Jos moottorissa on paljon karstaa
Turbollisissa ahtopaineen määrä
egr:n epätoimivuus :P
Venttiileiden ja tulpan sijainti
 
Kannattaa hoitaa se nakutus kuntoon, koska se voi puhkaista vaikka mäntään reiän ja sit lähtee tehot :P Mutta kyllä venttiilit on yks tekijä mikä sen voi aiheuttaa.

Tässä vielä muutama tekijä

Palotilan lämpötila
Puristussuhde
Jos moottorissa on paljon karstaa
Turbollisissa ahtopaineen määrä
egr:n epätoimivuus :P
Venttiileiden ja tulpan sijainti

WTF:rolleyes:

:D
 
Zone-sarja -42%
Nakutuksellahan tarkoitetaan yleisesti esim. bensakäyttöisissä autoissa sitä, kun seos syttyy spontaanisti ennen kuin tulppa sytyttää sen. Diesel-autoissahan ei ole sytytystulppia, vaan sylinterissä puristetaan pelkkää ilmaa, jonka jälkeen sinne ruiskutetaan polttoainetta, joka syttyy spontaanisti puristetun ilman korkean lämpötilan takia. Eli Diesel autot nakuttavat aina.
 
Joku seos anturi tai vastaava oli hajonnu ja aiheutti nakutuksen. Ilmeisesti ruisku työnsi liikaa soppaa koneeseen.
 
no eipä sdissä venttilit juuri naukuttele ku on hydrauliset nostimet.

muutenkin vag sdi:t vm 2002 loppuun tehdyt kannattaa kiertää kaukaa. niisssä kun tuppaa oleen ns tina männät.
 
Hyvin on kestäny volkkari. Mittariin tullu ainakin yli 60 tonnia ton jälkeen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvin on kestäny volkkari. Mittariin tullu ainakin yli 60 tonnia ton jälkeen.

juu kestää moni tai varmasti suurinosa, mutta aika monissa sdi.ssä männät ovat onnettoman huonoja. mäntä on niin pehmeää ainesta että öljyrengas rupee liikkumaan ja syö sitä koloa kokoajan isommaksi>>>>öljyä alkaa kuluun aika reippaasti noin 1l/1000km. jossain vaiheessa öljyrengas heiluu jo niin paljon että se napsahtaa poikki ja kone leipasee kiinni, tapauksia on monia. sen jälkeen edessä onkin aika suolaisen hintainen remontti. tuon takia ei kannata ostaa sditä IMO(mäntä parannus on tullut 2002lopulla tai 2003 alussa). vw liikkeessä juttelin erään asentajan kanssa ja se selitti tuon juurta jaksaen. itellä oli aiemmin sdi jossa oli nuo oireet ja lähti samantien vaihtoon. tdi tuli tilalle joissa onneksi eri männät kuin sdissä jo noissa vanhemmissakin versioissa.
 
Kannattaa hoitaa se nakutus kuntoon, koska se voi puhkaista vaikka mäntään reiän ja sit lähtee tehot :P Mutta kyllä venttiilit on yks tekijä mikä sen voi aiheuttaa.

Tässä vielä muutama tekijä

Palotilan lämpötila
Puristussuhde
Jos moottorissa on paljon karstaa
Turbollisissa ahtopaineen määrä
egr:n epätoimivuus :P
Venttiileiden ja tulpan sijainti

Mietippä toisenkin kerran. Moniko noista voisi edes teoriassa olla tässä kyseisessä moottorissa ongelman lähde?
 

Nakutusta on tietääkseni kahdenlaista juuri tuosta venttiilikoneistosta kuuluvaa nakutusta ja sitten vähän vakavampaa nakutusta, josta Hande 5 kertoi.

Luulisin, että Jukkis20 tarkoitti kommenttinsa siihen kun Hande5 antaa neuvoja melkein 2 vuotta vanhaan kysymykseen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom