VW Passat 1.9TDI 2001 --> Mitä mieltä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aika paljon on varaa tinkiä pyynnöstä. Tuo on onnettoman pieni mylly tuon kokoiseen autoon, eli harva sitä on valmis ostamaan. Soittimilla ja renkailla ei ole mitään arvoa myytäessä, eli älä maksa niistä turhaan. Jos myyjä alkaa valittamaan niin osta muualta, ei se Passatti niin harvinainen ole tässäkään maassa.

Juu, kyllähän tuo kone pieni on ja väännöllä ei paljon herkutella. Silti täytyy todeta, että yllättävän pirteä vekotin on kyseessä kun ottaa huomioon tuon koslan painon ja moottorin tilavuuden. Ei sillä jalkoihin jää.

Ja soittimista ja peleistä ja vehkeistä en maksa, ne kun kuuluu mun mielestä olla vakiona. Lähinnä kysymys kuuluu edelleen, että mikä tuollaisesta pelistä voisi olla edes auttavasti käypä markkinahinta, ilman suurta kusetuksenmakua?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
20te on kyllä ihan maksimi minkä kehtais maksaa mun mielestä. olettaen että se on se uudempi korimalli. tosin tollakin rahalla saa jo 2litran koneella olevia.

Lähinnä kysymys kuuluu edelleen, että mikä tuollaisesta pelistä voisi olla edes auttavasti käypä markkinahinta, ilman suurta kusetuksenmakua?

Autoliikkeet pyytää tuommoisesta autosta keskimäärin 18900-19900€. Yksityiseltä pitäisi saada vähän edullisemmin. Ei mun mielestä päälle 18,5t€:n kannata maksaa. Jos ei ihan timantti ole. Ja niinkuin Kodari sanoikin, niin tuo konekoko ei ole se kaikkein halutuin, joten tinkivaraa voi löytyä.

Tuo konekoko tuossa on se jota kannattaa miettiä. Tolla 1.6:lla tuo kärry ei muuten oikeesti liiku yhtään mihinkään.

Autoliikkeet pyytää tuommoisesta autosta keskimäärin 18900-19900€. Yksityiseltä pitäisi saada vähän edullisemmin. Ei mun mielestä päälle 18,5t€:n kannata maksaa. Jos ei ihan timantti ole. Ja niinkuin Kodari sanoikin, niin tuo konekoko ei ole se kaikkein halutuin, joten tinkivaraa voi löytyä.

Niimpä. Tässä sitä mietiskelenkin, että pääseekö tuollaisesta autosta ikinä eroon tuon koneen takia. Tiedän että tuo kyseinen peli on autoliikkeessä pitänyt majaansa ainakin yli kuukauden, sillä aikaa hintaa on tiputettu tonnilla.

edit: nigster, kyllä tuo 1,6 Passat samankokoisen Variant Golffin hakkaa koneellaan vaikka vähän isommasta autosta onkin kysymys. Golffi oli ihan nuhapumppu.

Zone-sarja -42%
sumu sanoi:
edit: nigster, kyllä tuo 1,6 Passat samankokoisen Variant Golffin hakkaa koneellaan vaikka vähän isommasta autosta onkin kysymys. Golffi oli ihan nuhapumppu.

Hä? Kyllä niissä ihan samat 100 heppaset koneet on jos molemmissa 1,6 litraset pannut. Ja en kyllä ymmärrä miten painavampi Passat voi olla pirteämpi kuin Golf.

Ite olen tuollaisella hatchback 1,6 IV koppasella Golfilla jonkin verran ajellut, ja se vaikutti kaupunkiajoon sopivalta. 1,6 (eli 100 heppaa) passatissa ei kyllä voi olla riittävä moottori, jos meinaa maantiellä tai moottoritiellä vähänkään liikkua.
EDIT: En tietty tiedä millainen tilantarva/paljonko jengiä/tavaraa kuljetat yleensä. Pelkän kuljettajan kanssa varmaan toimii vielä jotenkin, mutta lastaappa täyteen jengiä ja kamaa niin siinä vaiheessa ei varmaan enää hymyilytä, kun painat tallan pohjaan ja yrität esim. ohittaa jonkun.

Niimpä. Tässä sitä mietiskelenkin, että pääseekö tuollaisesta autosta ikinä eroon tuon koneen takia. Tiedän että tuo kyseinen peli on autoliikkeessä pitänyt majaansa ainakin yli kuukauden, sillä aikaa hintaa on tiputettu tonnilla.

Jaa, mistähän mä sain päähäni, että se olisi yksityiseltä.
Kai sen kahdeksantoista yhdeksäntoista voisi liikkeestä ostettuna maksaa.

Kolme neljä tonnia lisää, niin saa samanikäisiä kaksilitraisella koneella. Eipähän tartte sitä konetta sit miettiä.

Golffi liikku 1.6-koneella ihan tyydyttävästi mutta eihän se mikään ohjus ole. Ohitukset ei oo kovin miellyttäviä tollasella koneella, eikä varsinkaan 1.6 Passatilla, joten kannatais laittaa vähän enemmän rahaa ja ottaa se kakslitrainen niin ei tarvi manata jokaisen ohituksen aikana. Myös turvallisuuskysymys vaikka hankintahinta ja ylläpitokustannukset ovatkin suuremmat.

2liran mylly jo ihan senkin takia että se on helpompi myydä. 1.6koneella olevasta autoliike ei tule hyvittään tulevaisuudessa juurikaan mitään. sama homma noissa dieseleissä, sdi:stä ei saa vaihdossa mitään, mutta tdi.stä jo ihan kiitettävästi. taas jos yksityiselle myy niin moni pomppaa suosiolla noiden 1.6 ohi eli hankala se on yksityisellekin myydä. minusta tuo vw konsernin 1.6 kone on muutenkin niin alitehoinen kampe kuin olla ja voi. golffikin on 1.6koneella todella mopo kun vertaa vastaavalla koneella olevaan corollaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mites minä unohdinkaan. Pieni mainos sallittaneen. :)

Unohda se Volkkari ja osta multa Volvo. Saa tingata.

Passat vs. V40 ? :)

Onkos noi sitten ihan samassa kategoriassa painivia?

Tässä olis 1.8T vm. 2001 Passatti jolla ajettu 32000km.

http://tagthine.notlong.com

En ainakaan itse miettisi noiden kahden välillä.

Tässä turbo-farkku, jolla ajettu 110 000km:
http://ogygancy.notlong.com

Tosiasia on, että tuossa hintaluokassa on valtavasti hyviä autoja, jotka ovat llaadukkaita, hyvin varusteltuja ja vähän ajettuja. Yritä nyt sitten siinä myydä omaa autoasi...

Yeahhh.gif

Sumu: Tuo 1.6l versio passatista ei ehkä ole järkevä ostos. Iso auto, pieni kone jossa vähän vääntöä. Jos kuormaat sen esim. matkaa varteen 4 hengen tavaroilla niin ei se ole ehkä kaikkein mukavin ajettava. Kulutus kasvaa kun joutuu painamaan kaasua jotta pysyy liikenteen mukana. Samoin vaihteiden välitykset ovat tiheämmät kuin 2.0 versiossa, joka myös lisää kulutusta varsinkin moottoritienopeuksissa.

v40 on ainakin pirun pieni.

lepexin linkit ei aInakaan mulla näy

edit nyt näkyy

Passat vs. V40 ? :)

Älä nyt hyvää kauppaa pilaa... ;)

Onhan se Passat isompi, en minä sitä sano. Mutta jos ei mitään pakettiauton kuljetuskykyä tartte, niin ihan hyvin riittää. Mutta se tästä offtopicista.

Voit sä sen Sumu silti multa ostaa. :)

Itse ostaisin V40:n jos en ostaisi mitään muuta!

Itse ostaisin V40:n jos en ostaisi mitään muuta!

:thumbs:

Kiitti avusta. Et ainakaan valehtele. ;)

Samanlaisen volvon just myin pois, tai siis vaihdoin. Hyvä peli, joskin vajaatehoinen;)

Pitää aikalailla paikkansa. Ei minulla oikeastaan mitään muuta moitittavaa ole kuin että tehoa saisi olla edes vähän enemmän. Mutta niinhän aina.

Anteeksipyyntö threadin aloittajalle, kun jaarittelen täällä jostain Volvosta.

Hä? Kyllä niissä ihan samat 100 heppaset koneet on jos molemmissa 1,6 litraset pannut. Ja en kyllä ymmärrä miten painavampi Passat voi olla pirteämpi kuin Golf.

Jaa-a... ehkä se on sitten väärä perstuntuma ja se, että Passatti on pirusti parempi auto ajaa kuin Golffi. Mene ja tiedä, kyllähän tuo 1,6 todellisuudessa nuhapumppu on, lyötiin se sitten mihin tahansa kiinni ;)

Ainakaan autoliikkeet eivät kovin riemuissaan ota noita tuontiautoja vastaan.
Omaan käyttöön ostaisin ilman muuta jonkun tuon jalat:in postaaman kaltaisen auton.

Itse ostaisin kyllä tuontiauton ja olen ostanutkin. Autosta maksaa vähemmän ja saa vaihdossa vähemmän eli plus miinus nolla. Tuontiautot on parempia pelleiltään, kun suolaa ei niin kylvetä keski-euroopassa. Ihan susiakin on tuotu ja mittarilukemia huijattu, yllättävän paljon on tuontiautoja kaupan joissa juuri 100 tkm... Ton huutonetin Passatin voisin ostaa jos se on kuntotestattukin.

Esimerkkinä: maksoin V6 Mondeosta 19900e ja vastaavat suomi autot oli 23-24000 e. Lisävarusteet oli myös paremmat kuin suomi-autoissa. Yksi autoliike Herttoniemessä ei olisi halunnut mun tuontiautoa vaihdossa edes 10000 eurolla vuoden kuluttua ostosta. Toisessa paikassa sain 14000 e vaihtaessa. Nyt ajan pikku kirpulla ettei tule väärää käsitystä että olisin rikas.

Suositut

Back
Ylös Bottom