Vuoden virallinen kinkunmättö ketju

Ikä
40
Elikkäs voiko parempaa ruokaa olla kun tämä surullisenkuuluisa joulumättökinkku. Sitä kun odottaa niin innolla sen valmistuvan ja hyvää on! Onko sellaisia ihmisiä jotka ei voi sietää tätä joulun ihmettä? Itse olen varannut vähän reilun viiden kilon pätikän juhlapyhien ratoksi!:hyvä::hyvä: niin josta vaimo hyvä kun vähän maistaa, mutta jääpähän enemmän mulle! :D

Paljonko menee porukoilla kinkkua nassuun?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maistuuhan se hyvän sinapin kera, varsinkin toisella kierroksella ruisleivän ja italian salaatin kera. Tänä jouluna taidan jättää syömisen vain muutamaan kiloon, viime jouluna iski semmoinen ummetus ettei pariin päivään naurattanu :D.

Juuri paistettiin 6,5kg:n kinkku, mikä pitäis miehen kanssa tuhota kahteen pekkaan. Hommasta tekee haasteellisen se, että aattona, joulupäivänä ja tapanina syödään muiden kinkkuja.

Uunissa on 6kg kinkku juurikin parasta aikaa. Yksin saan syödä kun lapset ei vielä arvosta ja emäntäkin ottaa sen siivun tai kaks. Ei malta odottaa... :kuola:

5kg kinkku meni uuniin. Kuinkas monelle arvioitte sen riittävän? Tarkoitus olisi muutaman aikuisen siitä syödä aattoateria.

En oo moneen vuoteen syönyt työpaikan joululounasta enempää, hetken kaupassa harkitsin mut kun tuo joulu ei merkkaa sen suurempia niin olkoon. Yksin oon muutenkin joulun.

Kinkkua menee sen pari siivua, jotenkin menee vuosi vuodelta vähemmän. Joulun ykkös safkat on kalaruoat! Pari kiloa savulohta, savusiika, pari kiloa graavilohta, kylmäsavulohta, mätiä :kuola:x5
Joo ja ei pidä unohtaa niitä leivonnaisia. Pari pellillistä ois tarkotus tuhota torttuja jälkiruoaksi.

Itse en kyllä odota kyseistä ruokaa. Aattona voi vetästä sen muutaman siivun sinaapin kera, mutta se oli sitten siinä. Eniten ''jouluruoista'' mieltä lämmittää riisipuuro ja toisena erillaiset kalat.

Kinkkua, sinappia, herneitä, ja pottua! nam! lanttu/porkkana-laatikot ja rosollit on yök! ainuat ruuat maailmassa mitä en syö mielellään..

Eilen iltana aloitin kinkkuherkuttelun, kinkku sen joulumielen tuo kun saa kotisohvalla rauhassa löhöttää ja mättää kinkkuleipää sinapin kera. Tänä jouluna tyydyttiin 3kg kilon kinkkuun. Kahtena edellisenä jouluna 6-7 kilon kinkut joka on kahdelle ihmiselle ollut jo hiukan liikaa. Tosiaan kun joulupyhät vielä kierretään sukulaisten joulupöydät.

Taas tuli hyvä kinkku kun viimeyönä sain sen valmiiksi ja olihan se hyvää voi pojat! Nyt alkaa joulun bulkkikausi ja varmaan se +5kg tulee kahden viikon aikana.

Kyllä mä tänään aattona kinkkua syön, mutta oikeastaan vain sen yhden kerran eikä kilokaupalla. Niin herkkua se ei oo että päiväkausia sitä söisin, itseasiassa tykkään enemmän kalkkunasta.

Kai sitä taas pari kiloo tulee kinkkuu mätettyy naamarii, mut aattelin kompensoida joulu tunnelmaisel pikku selkäreenil ni sehä vissii sit menee suoraan täydellisee hyötykäyttöön... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom