VR & paikkaliput

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja modified
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos teille käynyt niin, että jollain toisella on sama istumapaikka kuin teillä?

Mulle on käynyt kaksi kertaa ja viimeksi reilu viikko sitten olin todistamassa vastaavaa tapahtumaa. Mulle tätä ei ole tapahtunut varmaan vuoteen.

Toi on selkeä ohjelmistovirhe, enkä ymmärrä miten se voisi olla niin vaikea korjata. Ei taida mennä tieto perille tekijöille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä nyt menee hiukan ohi, mut samaa teemaa kuitenkin..
Onko joku selvillä, voiko Junamaatista lippua ostaessa yhtään valita, mistä päin junaa (tai vaunua) paikan saa? IC2-vaunuissa on läppärin virtapistokkeet vaunun keskellä, ja mulle osuu AINA paikka ihan vaunun päästä, ts. johto ei riit. :curs:
Sitten ne töpselipaikat miehittää aina muutenkin sakki joka ei konetta matkan aikana edes käytä. Off course.

Junalla olen kulkenu ja kuljen aika pirusti eikä ikinä ole moista tullut vastaan. Yksi asia joka vr:llä on toiminut moitteetta.

Voihan siellä junamaatissa valita ottaako pistorasiallisen paikan.

Junalla olen kulkenu ja kuljen aika pirusti eikä ikinä ole moista tullut vastaan. Yksi asia joka vr:llä on toiminut moitteetta.

Itse kuljen viikottain.

Oletan, että koko Suomen mittakaavassa tuota on pakko tapahtua melkein päivittäin.

Kerran olen todistanut sitä ällistelyä junassa, kun sama paikka on buukattu kahteen kertaan. Siinä oli porukka konnaria myöten h.moilasena. Itse matkustelen junalla melko usein ja pitkähköjä matkoja ja olen vain kerran todistanut moista. Muutoin en ole kuullut, että kenellekään olisi tapahtunut tuplabuukkausta tai olisi sellaista nähnyt junassa.

Noinhan voi käydä silloin kun juna on myöhässä ja paikka on myyty jo eteenpäin. Itelle kävi niin, että Tampereella piti vaihtaa pendolinoon mutta oma juna oli sen verran myöhässä, että pendolino ehti jo mennä ja piti jatkaa samalla junalla Helsinkiin. Porukkaa sitten tuli koko ajan kyytiin ja niillä oli tietysti samat paikkaliput kuin meillä, jotka jäi sinne junaan. Vituttii kohtalaisen paljon kun siinä oli lopulta junassa varmaan 20% enemmän ihmisiä kuin istumapaikkoja ja matka kesti yli tunnin pidempään kuin oli piti.

Onkos teille käynyt niin, että jollain toisella on sama istumapaikka kuin teillä?

Mulle on käynyt kaksi kertaa ja viimeksi reilu viikko sitten olin todistamassa vastaavaa tapahtumaa. Mulle tätä ei ole tapahtunut varmaan vuoteen.

Toi on selkeä ohjelmistovirhe, enkä ymmärrä miten se voisi olla niin vaikea korjata. Ei taida mennä tieto perille tekijöille.

Kyllä, yhden (1) kerran toisella matkustajalla oli sama paikkalippu kuin minulla. Itse olin ostanut lipun kyseistä matkustajaa aikaisemmin (joten en poistunut paikaltani). Juna ei edes ollut täynnä, joten miksi tuplabuukkaus sitten oli tapahtunut...

edit: Juna ei ollut myöhässä.

edit2: Ei se palautteen lähettäminen VR:lle mitään hyödytä - vastauksia sieltä ei saa koskaan eikä puljulla ole mitään varsinaista kannustetta muuttaa toimintaansa, kun on jo monopoliasemassa.

Itsellekin kerran käynyt tuplabuukkaus, joku istui jo valmiiksi paikalla samoilla tiedoilla, samaan junaan, vaunuun ja paikkaan oli varaus. Konduktöörin kanssa asiaa selviteltiin ja ohjasi meidät sen jälkeen joillekin vapaille paikoilla, niin ei jäänyt paljon harmittamaan. Mahdollisia nuo ovat, olen toisenkin kerran nähnyt ko. tapahtuman sivustaseuraajana.

Kyllä tuota silloin tällöin tuntuisi sattuvan. Muistaisin kuitenkin jostain lukeneeni, että konnareilla pitäisi olla tiedossa joka junassa muutama vapaa paikka, joita ei myydä kenellekään, jotta voivat osoittaa tämmöisen paikan tuplabuukkauksen sattuessa.

Asian todenperäisyydestä en sen paremmin mene sanomaan, kun en nyt muista mistä moinen on jäänyt mieleen.

Kerran on vaunujen numerot vaihtuneet asemien välillä Helsingistä lähdettäessä. Taisi olla niin, että vaunu, jossa istuin, oli Helsingin rautatieasemalla numero 3, Pasilassa se oli muuttunut numero 4:ksi ja Tikkurilassa 5:ksi. Sekä Pasilassa että Tikkurilassa piti siirtyä toiseen vaunuun, koska sieltä nousi porukkaa, jolla oli juuri sille paikalle lippu. Oli siinä useammalla aika WTF-fiilis.

Kyllä tuota silloin tällöin tuntuisi sattuvan. Muistaisin kuitenkin jostain lukeneeni, että konnareilla pitäisi olla tiedossa joka junassa muutama vapaa paikka, joita ei myydä kenellekään, jotta voivat osoittaa tämmöisen paikan tuplabuukkauksen sattuessa.

Asian todenperäisyydestä en sen paremmin mene sanomaan, kun en nyt muista mistä moinen on jäänyt mieleen.

Joo, niitä paikkoja, joita ei myydä, on ihan tarkoituksella sitä varten, että aseman kiinniollessa ihmisillä on oikeus ostaa lippu vasta junassa. (Ja voihan sen lipun ostaa junassa muullonkin, mutta tulee pieni lisämaksu, mutta ei se paljon haittaa, jos on vähällä myöhästyä tms.)

Muutaman kerran olen nähnyt tuota paikkojen päällekkäisyyttä, mutta muistaaksen aina asian selityksenä on ollut sekaannus vaunujen numeroinnissa.

Pikku vinkkinä vielä, että eräänä Juhannuksena aseman lipunmyyjät olisivat jättäneet minut Helsinkiin, koska tietokoneiden mukaan kaikki paikat oli jo myyty (Pendolinoon ei ilman paikkalippua ole menemistä). Onneksi kuitenkin kävin vielä kysymässä itse junan konnarilta, ja asia lutviutui ihan heti, eikä vaunu edes ollut missään vaiheessa viimeistä paikkaa myöten täynnä. Pieni lisämaksu tosin piti maksaa (Pitkillä matkoilla juna voi näyttää täydeltä myös ihan vain sen takia, että mikään yksittäinen paikka ei sattumalta ole vapaa läpi koko matkan, vaikka jokaisella asemavälillä olisikin vielä tyhjiä paikkoja.)

Edit: Tietysti oli omaa typeryyttä, etten hommannut lippua hyvissä ajoin etukäteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom