Volvo V40 vm.-98- 99

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hereford
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ajomukavuus verrattuna saman ikäiseen citroen xsaraan olematon. Oli jotenkin ikävän "kiikkerä", en hankkis. Ja ei todellakaan ole iso, mutta joku tykkää ei kai noita muuten tehtäis.

Perhana meinas unohtua: kaveri vaihto vasta tuon bmw 320:en ja vannoi ettei ikinä edes vilkaise volvoon päin. Oli kuulemma niin hirveä ero ettei voi käsittää. Taisi tosin olla hullaantunu niin bemun 18" aluvanteisiin. :D

Minulla on itsellä -04 V40, eli viimeistä vuosikertaa. Ajettu 62tkm, ei koskaan mitään vikaa. Classic-varusteilla, eli esim nahkat+aut. ilmastointi ym. Miinuksina aika kova sisämelu eikä ole mikään kovinkaan tilava auto.

Yleisesti ottaen oon ollu tyytyväinen, vaikka rehellisyyden nimissä on todettava, että "oikeat" Volvot alkaa 60-sarjasta.

Raven sanoi:
Kyllä tuohon v40:seen saa myös 18".

Tarkoitin lähinnä kaiffarin hiukkasen yliampuvaa ylistystä, oli tainnu vanteiden kiilto sokaista. Ei se 320 d nyt niin ihmeellinen auto ole.

Zone-sarja -42%
En koskisi '98 tai '99 vuosimallin S/V40 Volvoon parista syysta:

- huono ajaa (alusta ja jousitus). tama ei mitaan mutua vaan ihan yleisesti tiedossa oleva fakta.
- Kova melu renkaista ja alustasta
- Laatuongelmia varhaisemmissa malleissa

Kuten sanottu, faceliftin yhteydessa Volvo sai monia puutteita parannettua, mutta henk.koht en ostaisi kyseista mallia vaikka olisi uudempikin. Makuasioista on turha kiistella, mutta olen ollut kyseisen mallin kyydissa tuhansia kilometreja ja ajanukin riittavan pitkaan olematta vakuuttunut autosta.

...ja mita vertauksena BMW 320d:hen tulee, ei tarvi kuin ajaa pieni lenkki autoilla ja jo tyhmakin huomaa huomattavan eron. samaa mielta etta 320d ei ehka ole maailman paras Bemari, mutta harvinaisen hyva auto kyllakin

Noissa ensimmäisissä malleissa kuulemma kuluu ne etupään alustanosat,tämä lienee aika yleisesti tiedossa.Itsellä v40 T4 -2001,tavaratilan koko on melko pieni mutta tyytyväinen olen ollut.

Kotona on -97 v40 volvo. Melko lotjake ajaa, vaihteet on vaikea tunkea silmään kylmänä, kun auto on jäässä ja kytkin on vähän härö. Ei se nyt kauheen isokaan ole, mutta kyllä pärjäilee.

Jos sen perseen poraa penkkiin ja ajelee niin kyllähän sillä puksuttaa :D Ihan hyvin sillä kaupungissa taipuu ja maantiet menee jos ei pienestä melusta välitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ehdottomasti kannattaa ostaa vain facelift malli, jota sai vuoden 2000 puolenvälin jälkeen. Ja niistäkin vain turbomallit. Itellä oli vuoden 2000 facelift s40 t4. Ikinä ei mitään vikaa, toisin kuin nykyisessä uudessa autossa. Alusta kannattaa vaihtaa jäykempään, ellei ole valmiina volvon omat sporttijouset.

Joko oot ostanu?

Mulla oli V40 -99 1.8 käyttöpelinä jonkun aikaa. Ei oikeestaan mitään valittamista ollut, termostaatti siihen ainoastaan piti vaihtaa. Siihen hintaan mun mielestä aivan helvetin hyvät varusteet, laadukkaan oloiset sisätilat ja ulkoisesti aikaa kestänyt muotoilu. Kun vertaa sisätiloja nykyiseen uudempaan japsiin, niin on ne kyllä ihan eri planeetalta. Alusta tosin olisi vaatinut vähintään jäykempiä jousia.

Phase 1 (2000 vuoteen saakka)-malleissa miinusta on Renaultin loota (vapaasti hengittävissä). Siinä kun on vaihteensiirto toteutettu vivustolla. Voi joutua joskus säätelemään, jos ei vaihteet ihan mukisematta mene sisään.

Ihan hyvä auto se on, jos vaan malttaa alustaan hieman investoida :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom