Volvo S40 vs. Chrysler Neon

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Titaani
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
1.4.2006
Viestejä
750
Eli kyselisin kokemusperäisiä kommentteja molemmista, vuosimalleilta 1996-2000.

Volvo tuplasti kalliimpi, mutta onko myös tuplasti parempi?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ainakin vikatilastot on selvästi volvon eduksi.

itselleni tuo neon, tai muutkin chryslerin tuotteet on aikalailla viimeinen vaihtoehto.
 
En suosittele Neonia. Faijalla oli vuonna 1997 uutena ostettu Neon kolmisen vuotta ja loppuajasta alkoi olemaan koneessa jo jotain häikkää. Myös maalipinta oli paskassa kunnossa ja muutamissa paikoissa alkoi tulemaan ruostetta.
Chryslerin kalliimpien mallien kanssa ei samanlaista ongelmaa ole ollut. Kyllä mä noista vaihtoehdoista mieluummin S40:n ottaisin.
 
Eikö kannattaisi ensin päättää hintaluokka ja ikä, sitten vasta merkit ja mallit?

Jos otetaan vertailusta pois verojen vaikutus, niin Neonia saa uutena USAssa alle 8 kilotaalan kaupasta kuin kaupasta. Volvo on siellä uutena sellainen hinnat alkaen 25k$ kottero. Chrysler ei brandisyistä edes myy siellä Neonia omalla badgella, vaan Dodgena. Neonia kannattaisi ennemmin verrata korealaisiin halpisautoihin, valmistusbudjetti per kiesi on samaa luokkaa.

Itselläni oli 300M 4 vuotta eikä siitä ole pahaa sanottavaa, mutta se oli Volvon kanssa samaa hintaluokkaa uutena. Neonia en harkitsisi kuin uutena vartailtaessa esim. Daewoon tai Huyndain tarjontaan.
 
Eikö kannattaisi ensin päättää hintaluokka ja ikä, sitten vasta merkit ja mallit?

Jos otetaan vertailusta pois verojen vaikutus, niin Neonia saa uutena USAssa alle 8 kilotaalan kaupasta kuin kaupasta. Volvo on siellä uutena sellainen hinnat alkaen 25k$ kottero. Chrysler ei brandisyistä edes myy siellä Neonia omalla badgella, vaan Dodgena. Neonia kannattaisi ennemmin verrata korealaisiin halpisautoihin, valmistusbudjetti per kiesi on samaa luokkaa.

Itselläni oli 300M 4 vuotta eikä siitä ole pahaa sanottavaa, mutta se oli Volvon kanssa samaa hintaluokkaa uutena. Neonia en harkitsisi kuin uutena vartailtaessa esim. Daewoon tai Huyndain tarjontaan.
noita autojen hintoja ei kannata tuijottaa että mitä auto maksaa yhdysvalloissa ,Volvo on luonnollisesti tuontiauto siellä ja yhdysvallat laittaa kalliit tullit ja verot euroopasta tuoduille autoille pyrkien suojelemaan oman maansa tuotantoa,eri asia on sitten valmistetaanko siellä sitten volvoja jossain usassa ja näin ollen kiertämään tulleja ja veroja,mutta eiköhän niillä siihen jokin pykälä ole jolla se ehkäistään.Samasta syystä esim amerikkailaiset autot ovat sakassa suhteessa kalliimpia niiden omiin merkkeihin,joten noi automerkkien hinnat on ainoastaan viitteellisiä verrattuna eu hintoihin.
 
Pointti oli lähinnä se, että alkuperämaassaan Neon kilpailee lähinnä hinnalla Huyndain Accentin ja muiden ei-japanilaisten aasianihmeiden kanssa, joten kosla on tehty niin halvalla kuin vain voi. Vertailu S40:een on tästä syystä aika turhaa, ja 5-10 vuotta käytetyn ostaminen todella huono idea.
 
Sen verran kortea kekoon kannettakoon:

Neonia koeajoin myös uutena vuonna 2000 eikä miellyttänyt ei sitten ollenkaan. Meluisan, muovisen ja nimenomaan halvalla tehdyn oloinen oli. Samassa asiayhteydessä koeajoin myös volvo v40:n ja vaikken siitä innostunutkaan, oli se aivan eri luokan auton oloinen sisustaltaan, ajettavuudeltaan ja koko yleisfiilikseltään.

No, plussana sanottakoon, että alusta oli Neonissa napakka ja manuaalina (jonka sain koeajoon vasta kun olin jo tilannut toisen auton), liikkui ripeän tuntuisesti. Ensin ajamani automaatti oli siihen aikaan vielä 3-vaihteinen muistaakseni. Kamala.

Moottorin ääni kuului sisälle aika kovana, ja vaikka se ei minua häiritsekään (mielestäni moottorin pitääkin kuulua), oli sen sävy mitäänsanomattoman ja ruman välimaastosta.
 
Jos turvallisuus näkökohdat jotain painavat, niin muistaakseni Neon oli yksi huonoimmin EURO NCAP:n testeissä menestynyt suomessa myytävä auto. Volvollahan on taas tunnetusti ollut tuo turvallisuuspuoli aina kunnossa.
 
Neonin omistaneena neuvon pysymään ko. härpäkkeestä erossa. surkea suorituskyky ja muovisuus pisti sapettamaan. Määräaikaishuoltojen hinnat oli kanssa melkoisen korkeita.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mutsilla toinen Neoni ajossa. Ensimmäinen juuri -97 vuosimalli ja oli äidin tarpeisiin juuri passeli. Huollot ja vakuutukset aivan järkyttävän kovia. Uudempi -04 vuosimalli on jo aivan eri planeetalta sisustuksensa ja ajotuntuman puolesta, mutta en itse lähtisi suosittelemaan sitäkään muuhun kuin kauppa-autoksi. Huollot edelleenkin hinnakkaita ja kulutus sekä vakuutukset myös. Toisaalta jos arvostaa 2,0l automaattia niin siihen hintaluokkaan ei vastaavaa saa samoilla varustuksilla muilta merkeiltä.
 
Zone-sarja -42%
huonokin volvo on paljon parempi kuin hyvä chrysler.

Sebringeissä ja 300M/C:ssä ei ainakaan mitään vikaa ole, empiiristen kokemusten pohjalta. Volvoja on joka toisella, Chryslereitä vähän harvemmassa. Pitää nyt auton erottua naapuruston autokannasta.
 
Sebringeissä ja 300M/C:ssä ei ainakaan mitään vikaa ole, empiiristen kokemusten pohjalta. Volvoja on joka toisella, Chryslereitä vähän harvemmassa. Pitää nyt auton erottua naapuruston autokannasta.

chryslerit on vakituisesti majoittuneet noiden katsastus/vikalistojen pohjille eikä sebring ainakaan tehnyt poikkeusta. 300 ei vielä näy kun on sen verran uusi.

sebringit ja 300 erottuu kyllä muotoilunsa vuoksi perusautoista mutten antaisi tuolle faktalle paljoa painoarvoa kun verrataan ala tai yläluokan chrysleriä saman luokan volvoon.
 
300 ei vielä näy kun on sen verran uusi.
300M, mihin tuossa yllä viitattiin, esiteltiin vuonna 1999 ja korvautui 300C:llä vuonna 2004. Kyllä sen pitäisi jo vikatilastoissa näkyä jos olisi näkyäkseen. Itse ostin tuollaisen uutena vuonna 2000 eikä siihen vielä ole tullut yhtään vikaa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom