Volvo 740 gle -89

Liittynyt
18.8.2003
Viestejä
2 105
Elikkä tälläinen biili olisi kiikarissa halpishintaan. Onko muilla palstalaisilla kokemuksia kyseisestä autosta voisi jakaa kokemuksia. Auto on B234F koneella (2,3l vapaastihuohottava)

Ps. Viritys vinkkejä otetaan vastaan:evil: 153hp not enough
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiks ois helpompi ahtaa sitä nykystä? Siis verrattuna koneen vaihtoon. Ei noin vanhas varmaan niin paljoo elektroniikkaa oo haittaamassa prosessii.
 
Originally posted by Kusimato
Elikkä tälläinen biili olisi kiikarissa halpishintaan. Onko muilla palstalaisilla kokemuksia kyseisestä autosta voisi jakaa kokemuksia. Auto on B234F koneella (2,3l vapaastihuohottava)

Vaikka pakkis onkin täynnä joka-alan-asiantuntijoita mutta kuitenkin kannattaa mennä:
Volvolandia
 
Pieni vinkki useampia autoja virittäneeltä henkilöltä: osta valmiiksi rakennettu auto niin säästät rahaa, verta, hikeä ja kyyneleitä.

Tollasessa vanhassa lahnassa ei kuitenkaan alakerta kestä yhtään mitään, laatikko sanoo työsopimuksen irti ja perä laukeaa. Siis jos ruvetaan kauheesti tehoja nostamaan. Pidä vakiona ja ajele tyytyväisesti. Muuten saat tunkea rahaa alakertaan 2-4000€, ja voimansiirtoon pari tonnia lisää.

Periaatteessa tekniikka kestää vaparivirittelyn aika hyvin, mutta koskaan ei voi tietää... Jos laitat mutkan putkeen niin sitten kyllä laukeaa aika äkäseen.
 
Tässä määritelmä volvoista:
Volvo: Alvar Aallon muotoilema ruumisauto. Miten tuollaista piimäpurkista askarrellun näköistä lullaa kukaan voi pitää urheilullisena. Volvo olisikin ainoa urheiluauto jossa säilytetään lastenvaunuja takakontissa ja jonka ikkunoissa on imukupilla kiinnitettävät Pokemon-aurinkosuojat vakiovarusteena. Näitä näkee usein kiihdyttelemässä MC Donaldsin autokaistoilla ja päiväkotien parkkipaikoilla. Ruotsalaisten näkemys urheiluautosta on, että sen tulee olla muovia ja painaa kolme tonnia !
:D :D
Toi on lainattu usa car clubin sivuilta kai...
Toi nyt ei aiheeseen kuulunu, mutta oli pakko pistää ku kerran volvosta puhuttii!
 
Viestini oli vissiin vähän huonosti muotoiltu mutta en tod. ole konetta vaihtamassa vaan autoa ostamassa kyselisin vaan onko auton omistajia ja vinkkejä. Turboon olisi osat katseltuna :evil: kyllä sitä joku puoli kiloa pystyisi ahtaa vakiomännillä. No jos silti järkevästi ajattelee niin turbon asennus voi tuottaa jonkun verran päänvaivaa.
 
Originally posted by JustinCre
Tässä määritelmä volvoista:
Volvo: Alvar Aallon muotoilema ruumisauto. Miten tuollaista piimäpurkista askarrellun näköistä lullaa kukaan voi pitää urheilullisena. Volvo olisikin ainoa urheiluauto jossa säilytetään lastenvaunuja takakontissa ja jonka ikkunoissa on imukupilla kiinnitettävät Pokemon-aurinkosuojat vakiovarusteena. Näitä näkee usein kiihdyttelemässä MC Donaldsin autokaistoilla ja päiväkotien parkkipaikoilla. Ruotsalaisten näkemys urheiluautosta on, että sen tulee olla muovia ja painaa kolme tonnia !
:D :D
Toi on lainattu usa car clubin sivuilta kai...
Toi nyt ei aiheeseen kuulunu, mutta oli pakko pistää ku kerran volvosta puhuttii!

:jahas: jaa paljonkohan ne jenkit painaa :amerikansika:
 
Originally posted by Kusimato
Turboon olisi osat katseltuna :evil: kyllä sitä joku puoli kiloa pystyisi ahtaa vakiomännillä. No jos silti järkevästi ajattelee niin turbon asennus voi tuottaa jonkun verran päänvaivaa.
Turbon asennus volvoon ei tosiaan ole vaikea prosessi, volvolla on paljon hyviä turbokoneita, joista turbon ymppääminen on jokseenkin helppoa. en henkilökohtaisesti kannata sen vakiokoneen "turbottamista", noi volvot on usei paljon ajettuja ja luonnostaan väljiä. Puristus paineen nostaminen 7 -> 11-12 aiheuttaa vanhalle koneelle takuulla ongelmia!
osta suoraan 200, 300 ,700 sarjoista valmis käytetty turbokone!
säästyt varmasti monelta päänsäryltä, ko. koneet on vielä edullisia ja romuttamot ja autovah.keskus täynnä, pidän volvoa yhtenä parhaista autoista!

toivottavasti oli apua:thumbs:
 
Yleensä 740:nen on "ylihinnoiteltu" verrattuna 240:seen, vaikka on hyvin samanlainen auto. Jos sen saa normaalihinnoiteltuna, niin varmasti hyvä ostos, ja todella luotettava peli. Jos/kun tuo 153hv on ilman turboa, niin ahtamattomasta reilu 2 litraisesta koneesta ei hirveästi enempää ole tarjolla, ja siihen pieneenkin lisään joutuu kaikkia kohtia "viilaamaan" vähäsen. Talviautona aivan kuningas, lämpenee hyvin, hyvä painojakauma ja tunnokas ohjaus.

Monella on harhaluulo että tuo on painava auto. 740:sen perusmalli on 1250Kg, ja tilaa löytyy. Vertaa vaikka uuteen 206SW:hen. Sisätiloissa "metri" joka suuntaan eroa, ja painossa eroa vain 105Kg.

PS. Eikös tuo GLE 89 ole kat:illinen? Ainakin vm. 89 GLEssä vakiona pitäisi olla 115hv?!
 
Olisiko 89-> etiäpäin ollut koneena b234f jossa 150 hepoa aiemmassa vähän vähemmän. Joo hinta ei ole paha vain 500€+verot ajettu 180 000. Turboon pakosarja, mutka ja suoli olisi jo katseltuna letkut kiinni ja swaaat. Siskonmiehen kaasari/turbo familyvolvossa(siis ei farmari) ahtoja nostettu ja teho jossain parinsadan nurkilla. ahtomittari tuikkii punaisen puolella ja nopeusmittari menee pohjaan. Aika hyvin vaan perheautolle:whip: .
 
http://www.volvoworld.com/engspecs.html#b230

Tuossa näyttäisi että voi tuosta hyvinkin löytyä se yli 150hv. Näköjään normaaliin poiketen on 16V kansi käytössä. Tuosta nyt ei selviä puristukset, tuon mukaan matalapuristeinen, mutta kannattaa ennen turbon istutusta selvittää kuinka matala. Ne kun pitää saada aika alas että voi turbon laittaa, ja yleensä se tietää mäntien uusimista.

Joka tapauksessa edulliselta kuulostaa.
 
No itse en oikein turbotekniikasta (tai no autoista yleensä) paljon tiedä mutta eikö kuparinen kannentiiviste aja saman asian. Tarkoituksena ei tietysti ole ahtaa kilpaautolukemiin vaan että hiittinä tulisi joku puolen kilon paine että ohitukset sujuisi vähän lennokkaammin ja olisi torin vinkein volvo:)
 
Tietäisikö muuten kukaan mitään hyvää laskuria millä saisi verot laskettua. Omia arvioitakin voi esittää.
 
Originally posted by Kusimato
No itse en oikein turbotekniikasta (tai no autoista yleensä) paljon tiedä mutta eikö kuparinen kannentiiviste aja saman asian. Tarkoituksena ei tietysti ole ahtaa kilpaautolukemiin vaan että hiittinä tulisi joku puolen kilon paine että ohitukset sujuisi vähän lennokkaammin ja olisi torin vinkein volvo:)


Lähes auto malliin kun malliin on saatavissa tupla kokoisia kansipahveja, ei siis pahvia vaan metallia pudottaa puristuksia aika kivasti sopii vai ahdettaessa!


:offtopic: Joskus olen kuullut dieselin kannen käytöstä virityksissä, niin että vain nokka vaihdetaan, ja tietysti männät.
Diesel koneet ovat korkea puristeisia 18-24 kun tavallinen ahtamaton bensakone 7-10,9. Vois ajatella et toi diesel kestäis enemmän mene ja tiedä kun ei dieselit kuulu meikäläisen tietouteen!
 
Originally posted by Kusimato
Elikkä tälläinen biili olisi kiikarissa halpishintaan. Onko muilla palstalaisilla kokemuksia kyseisestä autosta voisi jakaa kokemuksia. Auto on B234F koneella (2,3l vapaastihuohottava)

Ps. Viritys vinkkejä otetaan vastaan:evil: 153hp not enough

Aivan hirveen näkönen kosla - no makuja on monenlaisia

Kyllä kai 153 hp suht riittävästi on - turhaan tuhlaat rahaa virittämiseen

Itsellä 140 hp S80 eikä teho toistaiseksi ole loppunut kesken
 
Ensimmäiseksi autoksi tulossa? eiköhän se 156 hp riitä ainakin siihen saakka että saat sen kotiin :D Toi volvo tolla koneella vie löpöä ihan homona, farkku ainakin. Farkun vois itekkin hankkia, pappalla oli 740 GL tolla 2,3 l koneella, tuli istuttua paljon joskus siinäkin. Auto lähti myyntiin kun mittariin oli napsahtanu yli 500 000 km sillä koneella, myi sitten manneille johki käypään hintaan.

Hankkii jostain halvalla ihan turbo ic koneen tuohon samaiseen vehkeeseen, lähemmäs 200 heppaa vakiona ja kestääkin ehkä jo pientä virittelyä. Siis jos sillä vaihtokoneella ei oo ajettu ihan homona kanssa. Ruotsissa äijät kai vaihtaa noihin jotain T5 ja T6 koneita, tai 9xx sarjasta turbo myllyjä. Kestävämpää kantta varmaan kannatais kattoa jostain kisa-auto tyypeiltä, jossain A-ryhmässä ollu volvoja joskus, en tiiä enempää, luulo ja mutu puhetta.
 
Juup piti hylätä tuo ajatus tuosta gle:stä äijä ei ollutkaan yhtäkkiä niin myyntihaluinen :down: Mutta haussa olisi 740 jossa mutka. Itseään täynnä olevat bemarikuskit jää pian monttu auki kun sikalehmä ei kelaakkaan kuin volvo:haart:
On muuten hassu juttu kun volvoa pidetään painavana vaikka joku "tykki" bemari on aivan järkyttävä valas ja silti pidetään niin sporttisena. 740 painaa 1250 kiloa ja kun vertaa 93- bemariin joka painaa saman verran ja tilaa vähemmän ja ei ole paukkua kuin joku 80-90 kw :david:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom