Voisko joku vilkaista mun aamupalaa? Ruokapäiväkirjaa täyttelen ja laskeskelen

Laskeskelen samalla kalorit, hiilarit, proteiinit ja rasvat.
Voiko leivässäkin tosiaan olla noin paljon proteiinia? Mähän saan pitkälti yli sen 2g/painokilo tällä syömisellä. Vaihtaisitko aamupalasta jotain, lisäisitkö? Lihasmassaa yritän kasvatella (nainen olen, 165/56)

mysli 50g
kcal 170
hiilari 29g
proteiinia 5g
rasvaa 1,7g

leipä (puolikas reissari tosi tumma)
kcal 86
hiilari 12,9g
proteiini 3,8
rasva 1g

juusto polar5% 20g
kcal 36
hiilari 0
proteiini 4,8
rasva 1g

korppukinkku 20g
kcal 17,8
proteiini 3,3
rasva 0,4g

proteiinijauhe 37g (star nutrition whey 80)
kcal 147
hiilari 1,85
proteiini 28g
rasva 2,96g

aamupala
kcal 456
hiilari 43,75g
proteiini 44,9g
rasvaa 7g

Voisiko melkein jättää aamun prodejauheet pois ja käyttää sitä vain palautusjuomana treenipäivinä? Rahkaa menee purkillinen päivässä (25g proteiinia) + sitten kaikki muut. Nyt olen juonut sitä aamuisin, treenin jälkeen ja iltaisin smoothien joukossa, eli treenipäivinä 3dl ja muina päivinä 1-2dl

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yhtään kommentoimatta aamupalaasi, niin se päivittäinen kalorisaanti ja makrojakauma on oleellisempaa kuin miettiä yhden aterian koostumusta.

Yhtään kommentoimatta aamupalaasi, niin se päivittäinen kalorisaanti ja makrojakauma on oleellisempaa kuin miettiä yhden aterian koostumusta.

Juu tietysti, mutta mietin vain että jos aamupalasta tulee jo noin paljon proteiinia, niin päivän saantihan on aika paljon, liikaakin jopa. Vasta ensimmäistä päivää laskeskelen näin tarkasti. Ennen jäänyt aika paljon proteiineja laskematta... Joten en tiedä vielä, että mikä on koko päivän saldo :D

Voithan sä tarvittaessa himmailla muiden aterioiden yhteydessä sillä proteiininmäärällä, jos tuo kauhistuttaa.
Tuosta proteiinijauheestahan suurin satsi proteiinia tulee aamupalalla, että voisit korvata sen esim. raejuustolla/rahkalla (100-150g)?

Ihan uteliaisuudesta kysyn, että miten vedät ton myslin alas? Ihanko kuivana vai veden kanssa? :) ai jäikö multa vain jotain tajuamatta.. Et käytä leivässä voita/margariinia ollenkaan? Hemmetti et on ruisleipä kuivaa ilman voita mutta kukin tavallaan :)

Hemmetti et on ruisleipä kuivaa ilman voita mutta kukin tavallaan :)

Mä en myöskään käytä voita tai margariinia, vedän pelkkää Realia kalkkunalla (ja kananmunalla ajoittain) aamuisin ja iltapalalla. Ihan hyvin menee alas kun siihen on tottunut. Toki reissaria en lähtis kokeilemaan, se on jotenkin muutenkin niin kuivaa. Ruispalaa jouduin syömään yhtenä päivänä, ja sekin meni alas kun lämmitti vähän ja laittoi vähän juustoa kalkkunan lisäksi. Pitkältihän tämäkin on tottumiskysymyksiä, ennen tuli vedettyä reilulla voilla, juustolla ja meetwurstilla leivät. Nykyään Real ja kalkkuna maistuu pirun hyvältä.

Suositut

Back
Ylös Bottom