"Voimaviikon" treeni...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arppa
  • Aloitettu Aloitettu
Olen ajatellut muutta hieman treeni metodiani, mutta sellanen kysymys askarruttas kannattaako liikkeitä vaihtaa ns. voimaviikolla.
Tuntuisi aika tyhmältä tehdä esim. talja-liikkeitä tai dippiä vain 2-6 toistoilla.
Eli teenkö liikkeet normaalisti mutta lyhyinä toistoina vai muutanko ohjelmaa yksitoikkoisemmaksi voimaviikon aikana?!
jos vaihdan niin jonkinlaiset esimerkit olisivat tarpeen esim. mi
tä olkapää/ojentaja päivänä tehdä esim. vipunostot eivät varmaan olisi luonnekaita vain paria toistoa tehdessä...(korjatkaa jos olen väärässä)

Originally posted by arppa
Olen ajatellut muutta hieman treeni metodiani, mutta sellanen kysymys askarruttas kannattaako liikkeitä vaihtaa ns. voimaviikolla.
Tuntuisi aika tyhmältä tehdä esim. talja-liikkeitä tai dippiä vain 2-6 toistoilla.
Eli teenkö liikkeet normaalisti mutta lyhyinä toistoina vai muutanko ohjelmaa yksitoikkoisemmaksi voimaviikon aikana?!
jos vaihdan niin jonkinlaiset esimerkit olisivat tarpeen esim. mi
tä olkapää/ojentaja päivänä tehdä esim. vipunostot eivät varmaan olisi luonnekaita vain paria toistoa tehdessä...(korjatkaa jos olen väärässä)

pää liikkeissä penkki, kyykky, maastaveto: 6-5 toistoa, apuliikkeissä 5-10 väliltä?
kehonrakennus treeni eroaa aika pirusti voima treenistä joten pelkkä toistojen vaihto ei tuo optimaalista tulosta.
Enkä mä usko että moni ottaa 2 toistoa vipunostoissa...
Jotkut ovat yhdistäneet bodauksen ja miken penkki ohjelman 2X6 onnistuneesti mutta eipä tuo miken penkki ohjelmakaan loputtomiin toimi. 2 toistoilla hermotus saadaan paremmaksi kuin 2X6 systeemilla-> penkistä nousee enemmän.
esim. Raven, kraftwerk n tietää pirusti voima treeneistä, niinkuin monet muutkin.

Joo, älä niissä apuliikkeissä rupea kovin lyhyttä sarjaa ottamaan. Pääliikkeissä voi nousta vaikka maksimi kolmoseen tai kovaan vitoseen.

makew, tarkkaileppa vähän noita yhdyssanoja. Ei muuten, mutta oli niin silmiinpistäviä virheitä tuossa tekstissä, että miltei hankaloitti lukemista. :)

Originally posted by Force

makew, tarkkaileppa vähän noita yhdyssanoja. Ei muuten, mutta oli niin silmiinpistäviä virheitä tuossa tekstissä, että miltei hankaloitti lukemista. :)

joo, pikkasen hätäisesti kirjoitin ton:nolo:, täytyy tarkkailla :whip:

Itelläni on seuraavanlainen voimaviikko:
Toistot joka liikkeessä 2 x 4-6, palautukset 2-4 min

1. pvä Rinta

Penkki
rautaa siis niin paljon ettei mene enempää mutta että menee väh. toi neljä

Vipunostot sivuilta maaten penkillä käsipainoilla

Vinopenkki vapaalla tangolla

2. pvä Selkä
Ylätalja eteen
Maastaveto
Ylätalja vastaotteella

3. pvä Jalat
Reisikoukistus maaten
Maastaveto jalat suorina
Prässi
Hack-kyykky
Reisiojennus
Pöhkeitä eri tavoin

4. pvä Olkapäät
Pystypunnerrus smithissä
Pystysoutu
Olankohautukset

5. pvä Kädet

Haba tangolla
Haba smithissä

Kapea penkki
Ranskalainen punnerrus

Tuo on nyt hieman yksinkertaistettu mutta siinä on hyviä liikkeitä voimaviikoille. Välttämättä en edes aina tee apuliikkeitä vaan noi liikkeet tehdään täysillä!

:whip:

Back
Ylös Bottom